qwertyuiopå Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Skal ha indrefilet av svin til middag idag. Tenkte å brune den litt i panna først, surre den inn i spekeskinke, og så steke i ovn. De fleste oppskriftene jeg finner krever steketermometer, men det har jeg ikke. Urutinert, jeg vet. Derfor lurer jeg på hvordan dere steker indrefilet? Temperatur og steketid? Setter stor pris på svar!
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Bruk steketermometer. Sett ovnen på 180 grader, og la kjøttet stå i ovenen til det er ca. 65-70 grader. Anonymkode: 21120...5ae
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk steketermometer. Sett ovnen på 180 grader, og la kjøttet stå i ovenen til det er ca. 65-70 grader. Anonymkode: 21120...5ae Leste du HI? TS har ikke steketermometer. Anonymkode: b019f...724 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk steketermometer. Sett ovnen på 180 grader, og la kjøttet stå i ovenen til det er ca. 65-70 grader. Anonymkode: 21120...5ae ___ Jeg pleier ikke å brune i panna først, så jeg vet ikke hvor mye det forkorter steketiden, og det er lenge siden jeg har stekt nå, men mener det tar omtrent 40 min på 200 grader. Jeg pleier ikke å ta tiden, jeg lukter når den er ferdig Også trykker jeg litt på den for å kjenne at den ikke er veldig myk. Anonymkode: 2f95d...f18 1
maya86 Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Bruker å brune den i panna på begge sider først på sterk varme, så legge på lokk og sette varmen ned på ca 35% av full varme, og la den stå ca 30min kanskje. Kjenner på den at den er litt fast i fisken når den er ferdig. Den blir alltid veldig mør og saftig.
Wenda Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Ei filet på ca 600 gram pleier jeg la stå i ovnen 25-30 minutter. Men jeg pleier aldri brune den k panna først. Det korter vel ned tiden kanskje 5 minutter vil jeg anta 2
qwertyuiopå Skrevet 5. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 5. mars 2017 Tusen takk for svar, dere! Jeg rakk ikke å benytte meg av svarene, men jeg prøvde meg fram på egen hånd- og det gikk heldigvis fint! Jeg stekte indrefileten litt i panna først. Så skar jeg en rift langs hele som jeg fylte med kremost og surret spekeskinke rundt før jeg stekte den videre i ovnen på 170 grader i ca. 20 min. Det ble (nesten) helt perfekt, men det var nok mest flaks! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, qwertyuiopå skrev: Tusen takk for svar, dere! Jeg rakk ikke å benytte meg av svarene, men jeg prøvde meg fram på egen hånd- og det gikk heldigvis fint! Jeg stekte indrefileten litt i panna først. Så skar jeg en rift langs hele som jeg fylte med kremost og surret spekeskinke rundt før jeg stekte den videre i ovnen på 170 grader i ca. 20 min. Det ble (nesten) helt perfekt, men det var nok mest flaks! Men det er jo det som er gøy med å lage mat. Man prøver seg litt frem, også blir det som regel ganske godt Anonymkode: 2f95d...f18 2
qwertyuiopå Skrevet 5. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2017 Det er sant! Men, noen ganger kjennes bare akkurat det å steke kjøtt ut som et veldig stort og viktig ansvar.
j23 Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 På 5.3.2017 den 19.54, qwertyuiopå skrev: Tusen takk for svar, dere! Jeg rakk ikke å benytte meg av svarene, men jeg prøvde meg fram på egen hånd- og det gikk heldigvis fint! Jeg stekte indrefileten litt i panna først. Så skar jeg en rift langs hele som jeg fylte med kremost og surret spekeskinke rundt før jeg stekte den videre i ovnen på 170 grader i ca. 20 min. Det ble (nesten) helt perfekt, men det var nok mest flaks! Så bra! (Nesten) helt perfekt - mener du da at den skulle vært stekt litt mindre eller litt mere? Nå fikk jeg lyst til å lage det samme, veldig lenge siden jeg har spist (eller laget) indrefilet av svin:)
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Hvis du har god tid, kan du sette ovnen på 65-70 grader og la kjøttet stå inni i en del timer. Kjernetemperaturen vil da aldri bli høyere enn gradene på ovnen. Anonymkode: 0b31e...d45
qwertyuiopå Skrevet 8. mars 2017 Forfatter #12 Skrevet 8. mars 2017 14 timer siden, j23 skrev: Så bra! (Nesten) helt perfekt - mener du da at den skulle vært stekt litt mindre eller litt mere? Nå fikk jeg lyst til å lage det samme, veldig lenge siden jeg har spist (eller laget) indrefilet av svin:) Jeg er egentlig litt usikker, vet liksom ikke hvordan det "skal" være! Det ble jo litt på slump. Kjøttet ble iallefall veldig mørt og saftig, og både kjæresten, som elsker kjøtt, og jeg, som egentlig er en liten kjøttskeptiker, likte det veldig godt! Det var ikke langt fra perfekt ihvertfall, hehe! Enkelt og veldig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå