AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Hei Jeg har fått denne diagnosen, og lurer på om noen vil fortelle meg litt rundt dette? Hvordan påvirker dette livet deres? Jeg sliter med store smerter i fingrene, og jobber "dessverre" som helsesekretær, noe som innebærer en del bruk av pc. Jeg er ikke gammel i jobben min, da jeg tok en lengre utdannelse innen psykisk helse etter helsesekretærutdannelsen, og psykisk helse er ikke veien for meg å gå akkurat nå, da det innebærer turnus stort sett, og jeg har små barn enda (minste blir 4 år i juni) Hva tenker dere om å være i dette yrket med denne diagnosen, og er det egentlig lurt å fortsette? Kan det bli verre? Jeg er litt grønn da jeg nettopp har fått vite dette. Jeg skal til legen min på fredag, men synes det er lenge å vente.. Anonymkode: 5acb7...751
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Sjekk ut boka Medisinsk Klarsynt av Anthony William og les denne artikkelen: http://goop.com/the-medical-medium-and-whats-potentially-at-the-root-of-medical-mysteries/ Anonymkode: 3fa20...1e2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Helt ærlig,så ga ikke dette noen mening. Og jeg synes det blir tungt å lese på et annet språk, selv om jeg kan engelsk. Men tusen takk likevel. Jeg vil gjerne høre fra noen som har denne diagnosen,hvis det finnes noen her inne med den. Anonymkode: 5acb7...751
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Siden du jobber som helsesekretær så forhør deg med helsepersonell der du jobber. Da får du mange tips. Anonymkode: d47f3...165
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #6 Skrevet 4. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig,så ga ikke dette noen mening. Og jeg synes det blir tungt å lese på et annet språk, selv om jeg kan engelsk. Men tusen takk likevel. Jeg vil gjerne høre fra noen som har denne diagnosen,hvis det finnes noen her inne med den. Anonymkode: 5acb7...751 Hva var det som ikke ga mening? Revmatiske lidelser er forårsaket av et virus som heter Epstein Barr, og dette viruset kan sultes ut ved å unngå bestemte matvarer og tilsetningsstoffer, og drepes ved å spise andre matsorter, og mye av skaden det har forårsakes kan også hjelpes ved å spise denne maten. En jeg kjenner har leddgikt og fibromyalgi og kan nå gå uten smerter på første gang på 45 år som et resultat av å lese boken/artikkelen og følge rådene. Selv har jeg en utmattelses-sykdom, og har i vinter hatt mere energi enn jeg har hatt på mange år, etter å ha lagt om i matveien etter boka bare siden i høst. Artikkelen kan også oversettes med google translate. Anonymkode: 3fa20...1e2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva var det som ikke ga mening? Revmatiske lidelser er forårsaket av et virus som heter Epstein Barr, og dette viruset kan sultes ut ved å unngå bestemte matvarer og tilsetningsstoffer, og drepes ved å spise andre matsorter, og mye av skaden det har forårsakes kan også hjelpes ved å spise denne maten. En jeg kjenner har leddgikt og fibromyalgi og kan nå gå uten smerter på første gang på 45 år som et resultat av å lese boken/artikkelen og følge rådene. Selv har jeg en utmattelses-sykdom, og har i vinter hatt mere energi enn jeg har hatt på mange år, etter å ha lagt om i matveien etter boka bare siden i høst. Artikkelen kan også oversettes med google translate. Anonymkode: 3fa20...1e2 Hvorfor ikke fortelle noe om hva du endret i matveien? Enig med ts i at artikkelen var lang og uoversiktlig. Anonymkode: c1710...22a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Revmatiske lidelser er forårsaket av et virus som heter Epstein Barr, Anonymkode: 3fa20...1e2 Dette var da svært så bastant! Jeg kjenner mange, inkludert meg selv, som ikke har hatt epstein barr viruset, men som likevel har revmatisme. Du kan ikke tenke deg at det finnes andre årsaker? Anonymkode: 42bd3...c99 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette var da svært så bastant! Jeg kjenner mange, inkludert meg selv, som ikke har hatt epstein barr viruset, men som likevel har revmatisme. Du kan ikke tenke deg at det finnes andre årsaker? Anonymkode: 42bd3...c99 Hvordan vet du at de ikke er testet for Epstein Barr? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke fortelle noe om hva du endret i matveien? Enig med ts i at artikkelen var lang og uoversiktlig. Anonymkode: c1710...22a Artikkelen er litt tung ja. Jeg kan si hva venninna mi gjorde og hva jeg gjorde. Venninna mi gikk ganske drastisk til verks, hun gikk over til å spise kun rå frukt og grønnsaker, rett og slett en raw food diett, helt uten korn, tilsetningsstoffer og animalske produkter. Tror hun spiser mesteparten rått enda også. Boka Medisinsk Klarsynt har en 28 dagers rens som består kun av rå frukt og grønnsaker, hun fortsatte på denne en god stund etterpå også, fordi hun følte seg så bra. Hun spiser endel urter og vitaminer/mineraler også i tillegg. Selv kuttet jeg ut alle animalske produkter unntatt kjøtt, spiser kjøtt av og til men ikke hver dag (merker jeg kan bli dårligere om jeg spiser for mye av det), kuttet ut alt korn unntatt hirse og quinoa (spiser ikke mye av det heller), og kuttet ut alle tilsetningsstoffer. De tilsetningsstoffene han anbefaler å kutte ut er MSG og aspartam. Jeg spiser heller ikke mais eller soya (fordi det meste er GMO), heller ikke rapsolje (irriterende for veggene i blodårer og fordøyelse). Listen over matvarer som tar knekken på Epstein Barr står i artikkelen og også i boka hans. Noe av det viktigste er spinat, asparges, ville blåbær, selleri, spirer, grønn koriander, hvitløk sitronmelisse og persille. Jeg innførte nesten hele lista hans, og noen av kosttilskuddene: cats claw, sink og Ester C og spirulina, også atlantisk dulse og byggress juice pulver for å rense ut tungmetaller. Det jeg typisk spiser på en dag er: 2 store glass sitronvann med noe av dette: revet gurkemeie, revet ingefær, honning. Varierer med presset grapefrukt, appelsin og lime istendenfor sitron. (dette for å hjelpe leveren å rense ut) Etter 20 min: Et stort glass sellerijuice (for å bygge opp magesyre, bedrer fordøyelsen) Etter 30 min: En smoothie med blåbær, banan, mango, appelsin etc. Inkluderer også div. for å rense ut tungmetaller (søk på heavy metal detox smoothie) Middag/lunsj: Frukt, rå og kokte grønnsaker, evt linser/bønner/hirse/quinoa Kvelds: Frukt, rå og kokte grønnsaker evt linser/bønner/hirse/quinoa Ellers: Diverse urteteer som lakrisrot og sitronmelisse, frukt mellom måltidene Det er veldig mye informasjon å hente hos Medical Medium, både på facebook, youtube, nettsiden hans og bøkene. Han har nå gitt ut to bøker, og jeg vet han har avtale med Hay House om å gi ut flere. Jeg har "listet meg innpå" denne kostendringen, jeg tok ikke alt på en gang. Jeg tok med meg Epstein Barr-lista og handlet inn det som stod der i begynnelsen, kuttet ut melkeprodukter og egg, og har innført flere endringer etter hvert. Man må egentlig lese boka for å forstå hva han mener, men har man leddgikt, fibromyalgi, skjoldbruskkjertelproblemer, utmattelse, og andre av disse nye, uforklarlige sykdommene, så vil man mest sannsynlig kjenne igjen stadiene til Epstein Barr som er beskrevet i artikkelen. Selv har jeg skjønt at jeg har det, husker at jeg hadde kyssesyken, vet hva som skjedde rett før jeg ble dårligere, hva som trigget viruset etc. Alt gir mening, og jeg vet at jeg blir bedre av å spise den maten. Anonymkode: 3fa20...1e2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 Jeg er veldig takknemlig for svar og info. Virkelig. Men synes dette var veldig omfattende, og klarer ikke helt å se for meg en hverdag med disse matvanene, da jeg trenger et normalt kosthold for å klare meg gjennom hverdagen i 100 % og med to barn alene. Selvfølgelig kan jeg forandre noe, men synes det var litt drastisk det du beskriver over her. Ikke har jeg fått påvist viruset du nevner heller. Derimot har både min mormor og mor slitt med dette siden midt i livet, og jeg er tredjemann i rekken. Tror nok dette handler noe om arv også. Jeg tror kanskje jeg blir klokere av å snakke med legen min, som kan råde meg til diverse Trenger ikke å gjøre det mer komplisert enn det faktisk er Anonymkode: 5acb7...751 1
Jackllost Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 Etter at jeg begynte å drikke sølvvann forsvant alle vondtene mine
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig takknemlig for svar og info. Virkelig. Men synes dette var veldig omfattende, og klarer ikke helt å se for meg en hverdag med disse matvanene, da jeg trenger et normalt kosthold for å klare meg gjennom hverdagen i 100 % og med to barn alene. Selvfølgelig kan jeg forandre noe, men synes det var litt drastisk det du beskriver over her. Ikke har jeg fått påvist viruset du nevner heller. Derimot har både min mormor og mor slitt med dette siden midt i livet, og jeg er tredjemann i rekken. Tror nok dette handler noe om arv også. Jeg tror kanskje jeg blir klokere av å snakke med legen min, som kan råde meg til diverse Trenger ikke å gjøre det mer komplisert enn det faktisk er Anonymkode: 5acb7...751 Ja vi arver viruset og tungmetaller. Har du hatt kyssesyken? Anonymkode: 3fa20...1e2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja vi arver viruset og tungmetaller. Har du hatt kyssesyken? Anonymkode: 3fa20...1e2 Nei jeg har ikke det. Anonymkode: 5acb7...751
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 Har en del artose i fingrene. Det som hjelper meg er en liten stressball. Klemme på den for å mykgjøre senene i fingre og oppover armene. Og ta det medisinske opp med lege. Anonymkode: a16c8...627
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå