Gå til innhold

Dere som har diabetes type 2

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan merker dere når dere har høy eller lite blodsukker? 

Anonymkode: f3e95...e62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du måler tett i starten, og så lærer du deg kroppens signaler etterhvert. Vil tro det er litt ulikt fra person til person. 

Lavt blodsukker er dog lett å merke. :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fjompen skrev:

Du måler tett i starten, og så lærer du deg kroppens signaler etterhvert. Vil tro det er litt ulikt fra person til person. 

Lavt blodsukker er dog lett å merke. :)

Ja det er sant. Men den høye derimot da? Har du diabetes og merker du den når det er høyt? Og hvordan merkes lav?

Skrevet

Når jeg har høyt blodsukker så blir jeg trøtt og dorsk. Ved lavt blodsukker blir jeg skjelven og etterhvert så kaldsvetter jeg. Blir også ekstremt sulten. Kroppens måte å si at den må ha mat.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, emilie123 skrev:

Når jeg har høyt blodsukker så blir jeg trøtt og dorsk. Ved lavt blodsukker blir jeg skjelven og etterhvert så kaldsvetter jeg. Blir også ekstremt sulten. Kroppens måte å si at den må ha mat.

Ok, takk for opplysningene. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan merker dere når dere har høy eller lite blodsukker? 

Har ikke for lavt blodsukker, men med for høyt blodsukker kan jeg svette(nattsvette),  bli uvel og svimmel.

Anonymkode: f5b00...622

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt diagnosen i over to år nå og måler tett, men merker ingen symptomer fra eller til på "høyt" eller "lavt" blodsukker. Men nå har jeg riktignok aldri målt lavere enn 4.2 eller høyere enn 11.4 heller, og det er vel relativt normale målinger begge deler? 

Anonymkode: 72530...deb

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt diagnosen i over to år nå og måler tett, men merker ingen symptomer fra eller til på "høyt" eller "lavt" blodsukker. Men nå har jeg riktignok aldri målt lavere enn 4.2 eller høyere enn 11.4 heller, og det er vel relativt normale målinger begge deler? 

Hva vil tett si? To gangner per dag? Morgen og kveld?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måler minst morgen og kveld, men stort sett før og etter alle måltider i tilegg. Og når jeg føler meg dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måler minst morgen og kveld, men stort sett før og etter alle måltider i tilegg. Og når jeg føler meg dårlig. 

Rett etter måltid er det vel veldig høyt, også for en som ikke har diabetes. Tar du etter to etter måltid?

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar du medikamenter mot diabetesen? Man trenger ikke å måle mer en 2 ganger om dagen i starten, morgen og kveld.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar du medikamenter mot diabetesen? Man trenger ikke å måle mer en 2 ganger om dagen i starten, morgen og kveld.

Jeg bruker Metformin mot PCOS, så jeg tar det. Det har jeg gjort i snart 20 år, men har hatt diabetes i bare to. Jeg målte blodsukkeret som jeg fikk beskjed om å gjøre av legen i begynnelsen etter at diagnosen ble satt: fastende om morgenen, 1 og 2 timer etter alle måltider, før jeg legger meg og når jeg føler meg i dårlig form. Fikk beskjed om å gjøre det til jeg hadde lært meg å kjenne igjen hvor blodsukkeret mitt lå, og jeg har fortsatt ikke peiling, så da måler jeg, da... Men jeg vet ikke om jeg i det hele tatt BURDE merke forskjell når det alltid ligger mellom 4.2 og 11.4...? Over 10 kun etter bursdagsselskaper og slikt hvor det er vanskelig å være nøye på mat. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...