Gå til innhold

Teit navn eller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

PRESTON. Jeg vet om en gutt som kler det navnet veldig godt, han er utenlandsk og personligheten han passer navnet. 

Jeg er norsk og er i tvil om der vil være teit? Hva syns dere? 

Hva tenker dere om navnet? Hvilke assaosiasjoner får dere? 

Anonymkode: d7519...cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan kanskje minne om ordet prest. Selv om jeg ikke synes man skal bry seg så mye om hva andre tenker, eventuell mobbing starter hos foreldrene og ikke barna uansett. 

Skrevet (endret)

Synes det er fint jeg. Går ut ifra at han har et eng/am klingende etternavn også. Hadde han hett "Sjeggedalsbakken" til etternavn hadde det kansje blitt litt kræsj. :P

Endret av Perle
  • Liker 3
Skrevet

Det er selvsagt ikke teit om han kommer fra et land hvor dette er et relativt vanlig navn. Men som en norsk gutt, med norske foreldre? Preston Hansen/Nilsen/Hagen/Berg/Granerud/Kvarme/Sigurdsen? Not so much. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

I norge vil man jo uttale det prest'n. Lite appelerende for min del.

Anonymkode: c2c4c...2be

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I norge vil man jo uttale det prest'n. Lite appelerende for min del.

Anonymkode: c2c4c...2be

Tror det uttales Preston, altså med O. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

By i England.

Anonymkode: ddf3c...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har opphav i et engelskspråklig land eller er gift med en som har det, blir det helt latterlig. 

Forestill deg og Preston, uttalt på norsk. For du hadde vel ikke planer om å ile til for å si "nei, nei: det skal uttales på engelsk!" hver gang noen sa annet på norsk og fikk det til å høres rart ut? 

Anonymkode: f6ed5...b14

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det BØR jo uttales på norsk da, for da kan man si Prestån.

Med engelsk/am uttale blir det jo Presten.....(Prest'n).

Anonymkode: ab6ce...231

AnonymBruker
Skrevet

Liker navnet i seg selv, men som flere sier bør det stå i stil med resten av navnet. 

Anonymkode: ddef3...c3b

AnonymBruker
Skrevet

Prest´n Nilsen liksom? Hva med Pastor Hansen?

Anonymkode: e7793...c2e

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke det er teitere enn andre navn, men velger man et utenlandsk navn må man være forberedt på at de fleste vil uttale det på norsk (i dette tilfellet Prestån, med rulle- eller skarre-R, og ikke engelsk R). Synes man den norske uttalen er fin, vær så god, men om man egentlig ønsker den engelske uttalen bør man nok la være da man ikke kan forvente at folk kommer til å uttale det slik man selv ønsker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk norske navn

Anonymkode: 433f5...624

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ikke teit om du bor i et engelsk språklig land. Her i Norge derimot blir det noe rart.

Skrevet

Jeg kjenner en som en britisk og en norsk forelder. Vedkommende har et navn som brukes i begge land, men uttalen er selvfølgelig ulik. Der har foreldrene og vedkommende konsekvent brukt den britiske uttalen av navnet, og dermed er det sånn alle som kjenner vedkommende også uttaler navnet. Det GÅR altså an å gjøre det på den måten. Jeg syntes det var rart i starten, men nå er det helt normalt at det er det vedkommende heter ;)

Preston er forøvrig ikke et navn jeg synes er veldig fint verken på engelsk eller norsk, men det er helt "greit".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kult hvis han ble prest.

Presten Preston presterte godt som prest hahahah :)

Anonymkode: c20c4...870

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fint navn, men noe tåpelig hvis dere er helnorske. Men igjen, Haley feks har jo blitt et veldig populært navn, og de fleste bruker vel engelsk uttale, så bare å kjøre på. Hvis dere liker sånt, riktignok. Jeg synes at er man norsk, med norskt etternavn osv, så kan man bruke et norskt navn

Anonymkode: efd23...175

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prest´n Nilsen liksom? Hva med Pastor Hansen?

Anonymkode: e7793...c2e

Hahahahah!!!

Anonymkode: 4e508...019

• Liker 1
Skrevet

Nei, nei, nei. :) Kult. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint navn, men noe tåpelig hvis dere er helnorske. Men igjen, Haley feks har jo blitt et veldig populært navn, i og de fleste bruker vel engelsk uttale, så bare å kjøre på. Hvis dere liker sånt, riktignok. Jeg synes at er man norsk, med norskt etternavn osv, så kan man bruke et norskt navn

Anonymkode: efd23...175

Hayley er jo like teit. En tidligere kollega av meg har nettopp blitt bestemor, så jeg på FB. Ungen, som har en samisk far, skal hete Hayley. Hayley og et typisk samisk etternavn. Det er så teit at jeg nesten ikke har ord.

Anonymkode: f60f9...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...