Gå til innhold

Sulten hele tiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg sliter veldig med sult. Jeg har i det siste forandret meg helt med mat. Er sulten hele tiden! Hvis jeg skal bli mett så må jeg spise utrolig mye mat. Og hvis jeg først spiser meg mett så blir jeg like sulten etter en halv time. Jeg trodde først det kunne være pga p staven jeg har. Men den har jeg tatt ut og det har ikke blitt noen forandringer. Jeg gikk opp 5-6 kg på 4 uker. Er jo ikke så rart det når jeg spiser så mye. Jeg ønsker selvsagt ikke å gå opp i vekt, så ser på dette som et stort problem for meg. Har hatt det sånn en stund nå. Pluss at det er veldig slitsomt å gå rundt å være sulten absolutt hele tiden, kan jo ikke spise hele tiden. Tenkte å dra til legen med dette. Men lurte på om noen andre her har opplevd eller opplever det samme. Eller om noen vet hva det kan være? (Har sjekket med for graviditet, så er ikke det.)

Anonymkode: cef28...e8d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mark? For høyt stoffskifte? 

Anonymkode: ef27b...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Er du for tynn eller trener veldig mye? Jeg er veldig slank og trener mye og spiser hele tiden. Må alltid ha med meg mat hvor enn jeg går fordi jeg spiser sånn hver time 

Anonymkode: 37e0c...069

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer med meg når jeg går på hormonbaserte p-piller. Går du på noen slags form for hormoner nå?

Anonymkode: 2edc5...6c2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg sliter veldig med sult. Jeg har i det siste forandret meg helt med mat. Er sulten hele tiden! Hvis jeg skal bli mett så må jeg spise utrolig mye mat. Og hvis jeg først spiser meg mett så blir jeg like sulten etter en halv time. Jeg trodde først det kunne være pga p staven jeg har. Men den har jeg tatt ut og det har ikke blitt noen forandringer. Jeg gikk opp 5-6 kg på 4 uker. Er jo ikke så rart det når jeg spiser så mye. Jeg ønsker selvsagt ikke å gå opp i vekt, så ser på dette som et stort problem for meg. Har hatt det sånn en stund nå. Pluss at det er veldig slitsomt å gå rundt å være sulten absolutt hele tiden, kan jo ikke spise hele tiden. Tenkte å dra til legen med dette. Men lurte på om noen andre her har opplevd eller opplever det samme. Eller om noen vet hva det kan være? (Har sjekket med for graviditet, så er ikke det.)

Anonymkode: cef28...e8d

Mangler du vitaminer osv? Sjekk ut det i hvertfall! :) Og hva spiser du når du spiser mat? Ordentlig mat som er mettende, sunt og bra, eller hurtigløsninger? :) 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å drikke sellerijuice på morgenen, og spis mere friske krydderplanter som koriander og persille, også grønne blader som spinat og grønnkål. Disse mat-typene gir mineraler og sporstoffer som kan gi sult om man ikke har nok av dem, og sellerijuicen på morgenen forbedrer fordøyelsen utover dagen, slik at man gjør seg mere nytte av maten, pluss at den har mye næringsstoffer:

http://blog.medicalmedium.com/blog/celery-juice-two-ways

Anonymkode: 1c81b...ad7

Skrevet

Du må jo ha spist ekstremt mye ekstra, eller veldig kaloririk mat for å gå opp 5 - 6 kilo på 4 uker. Å gå til lege er jo selvsagt en mulighet, en annen er rett og slett å tenke igjennom hva du spiser, og når. Du skriver at du har forandret deg mye iforhold til mat. Hva betyr det? Har du endret kosthold, eller er det selve mengden og tidspunkt for måltider du har endret ? Du har ikke problemer med væske i kroppen da ? Spiser du f eks mye salt mat ? Redusert aktivitetsnivå ? 

Metthet oppnår en ved å spise fiberrik kost, f eks skikkelig grovt brød, rå grønnsaker, fullkorn pasta/ris osv. Noen enkle knep for å kutte kaloriene er å ikke ha margarin på skivene, kutte sauser, majones osv. Men som sagt, å gå opp såpass mye på så kort tid, det må bety at det har skjedd en eller annen endring som du bør kunne sette fingeren på. 

Om du velger å gå til lege, er mye av det jeg har nevnt noe han/hun vil spørre deg om. Så kan være lurt å ha tenkt igjennom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det helt likt dessverre. Min vektoppgang har dog tatt litt lenger, 11 kg siden august. Stritter i mot og går sulten mesteparten av tiden, orker ikke å gå opp mer nå! Spiser sunn mat, bare alt, alt for mye. 

I mitt tilfelle skyldes vektoppgangen nye medisiner, og disse kan jeg ikke kutte ut. Jeg må derfor bare venne meg til en hverdag med myye trening og "for lite" mat. 

Sikker på at det ikke handler om medisiner eller sykdom?

Anonymkode: a9826...a48

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du nok fett?

Anonymkode: 9f870...b57

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det sånn hele livet og har sakte, men sikkert gått opp til mine nå ca 150 kg. Jeg er sulten HELE tida uansett hva jeg spiser og hvor mye og sliter med å kunne konsentrere meg om noe annet enn sulten, da den jevnlig er så ille at jeg vrir meg av smerter eller kaster opp. 

Hvorfor jeg er sånn vet jeg ikke, men det er ufattelig slitsomt og jeg skulle gjerne hatt et svar på hvorfor, men det er ikke akkurat et tema helsevesenet reagerer positivt på, så der er det ingen hjelp å få. 

Anonymkode: 758ff...bdb

AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at du er sulten, og at det ikke er refluks? 

Anonymkode: 27c20...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...