Gå til innhold

Lapptest kolokrem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tatt lapptest for å sjekke om jeg får allergisk reaksjon på øyenbrynsfarge tidligere, men i dag fikk jeg plutselig for meg at jeg skulle sjekke før jeg skal farge brynene (skal ut i kveld, og bruker ikke sminke). Det skal sies at jeg alltid har brukt kolokrem, ofte. På pakken står det at jeg egentlig skal ha det på et lite område i 48 timer, men lurer på om det kan holde med 4-5? Regner meg jeg kjenner ganske fort om jeg plutselig skulle være allergisk...?

Nå har jeg det på armen, og det klør faktisk litt. :forvirret: Er ikke rød, ser helt fredelig ut. Tips mottas med takk, for vil helst ikke gå ut med "bad brows" i kveld.

Anonymkode: 3a433...fb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lapptest kan du ikke gjennomføre på egenhånd. Det gjres på sykehuspoliklinikker under kontrollerte forhold. 

Om du prøvetester hjemme og klør, så er det vel ikke nødvendig å påføre deg selv noe som du tydelig reagerer på?

Anonymkode: aa666...4c6

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et middel du har brukt ofte, om jeg leser riktig? Har du aldri før reagert på det, så er det trygt å bruke for deg. Litt kløe er normalt, og er en mild hudirritasjon der og da, som går bort når kolokrem skylles av. Det er ikke tegn på allergi ene og alene. Klør det heftig og huden blir rødflammet eller enda verre, så skal du unngå bruk av serumet videre.

Anonymkode: 20dec...e1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lapptest kan du ikke gjennomføre på egenhånd. Det gjres på sykehuspoliklinikker under kontrollerte forhold. 

Om du prøvetester hjemme og klør, så er det vel ikke nødvendig å påføre deg selv noe som du tydelig reagerer på?

Anonymkode: aa666...4c6

Det klør ikke sånn at jeg må klø meg, på en måte. Jeg bare kjenner at "det er noe der", men det er sikkert naturlig siden det er et ganske sterkt middel.. Det står på pakken at man kan teste på et lite område selv, slik man egentlig skal gjøre med hårfarge. Det er bedre å gjøre det selv, enn ikke å gjøre det i hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et middel du har brukt ofte, om jeg leser riktig? Har du aldri før reagert på det, så er det trygt å bruke for deg. Litt kløe er normalt, og er en mild hudirritasjon der og da, som går bort når kolokrem skylles av. Det er ikke tegn på allergi ene og alene. Klør det heftig og huden blir rødflammet eller enda verre, så skal du unngå bruk av serumet videre.

Anonymkode: 20dec...e1f

Jaa, er bare 1 måned siden sist. Har aldri reagert ført nei, men leser jo skrekkhistorier hele tiden, så har blitt litt nervøs for det. Har en venninne som fikk skikkelig allergisk reaksjon, men hun hadde aldri brukt det før. Noen mener at man må sjekke før hver eneste gang, men jeg vet ikke helt...? Det er helt fredelig foreløpig i alle fall. Reagerer heller ikke på hårfarge, heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sensitiv hud, og jeg reagerer vanligvis i løpet av noen minutter på kremer/produkter med for eksempel parfyme eller annen dritt jeg ikke tåler.
Head& Shoulder for eksempel, vasker jeg håret i dette møkkaproduktet, så kjennes det ut som noen har satt fyr på ansiktet mitt lenge før sjampoen er skylt ut.

Anonymkode: 27498...b4b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sensitiv hud, og jeg reagerer vanligvis i løpet av noen minutter på kremer/produkter med for eksempel parfyme eller annen dritt jeg ikke tåler.
Head& Shoulder for eksempel, vasker jeg håret i dette møkkaproduktet, så kjennes det ut som noen har satt fyr på ansiktet mitt lenge før sjampoen er skylt ut.

Anonymkode: 27498...b4b

Jeg har også ganske sensitiv hud.. men reagerer ikke på Head & Shoulders eller parfyme. Hmm! Husker at jeg tok på et produkt som heter "Jason Body Lotion" (med aloe vera), og huden klikket fullstendig! :fnise: Klarte aldri å finne ut hva jeg faktisk reagerte på i den, for det er hvert fall ikke aloe veraen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...