AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #1 Skrevet 3. mars 2017 Hei! Jeg reiser til Gran Canaria neste torsdag og kan ikke finne passet mitt noe steder. Jeg er ganske sikker på at jeg har det et eller annet sted i huset, men jeg er veldig distré og kan ofte legge ting på de merkeligste steder. Begynner å bli veldig nervøs for om jeg ikke finner passet mitt. Lurer på om det er mulig å få utstedt midlertidig pass noe sted? Skjønner at det koster penger, men er villig til å betale hva som helst. Anonymkode: 96f5e...5e9
Leo Skrevet 3. mars 2017 #2 Skrevet 3. mars 2017 Det er lavsesong nå så hvis du drar på passkontoret i dag rekker du å få nytt før du reiser. Nå trenger du egentlig ikke pass for å reise til Spania, men siden pass er eneste gyldige legitimasjon utenlands må du nesten ha det likevel.
cmd Skrevet 3. mars 2017 #3 Skrevet 3. mars 2017 Du kan bestille nytt pass. De sier du får innen 10 virkedager eller noe sånn men vi fikk løpet av to eller tre dager. Det er nå roligere perioder så du så sikkert det. Ellers du må bestille nødpass/reisepass som varer en mnd (tror jeg). Du må høre med politiet.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #4 Skrevet 3. mars 2017 Vi bestilte pass klokken 14.30 en dag, dagen etter lå det i postkassa! Så det trenger ikke ta lang tid. Anonymkode: 28335...9ec 1
cmd Skrevet 3. mars 2017 #5 Skrevet 3. mars 2017 Men nå må man bestille time for å bestille nytt pass. Jeg vet ikke om du kan få hastetime ved å møte opp hos politiet. Bare ta en tlf til dem. 1
Siri_H Skrevet 4. mars 2017 #6 Skrevet 4. mars 2017 Du får sikkert passet innen et par dager hvis du møter opp mandags morgen. Evt. får du be om nødpass, som koster det samme som et vanlig pass med kun er gyldig for en reise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå