Gå til innhold

Hvordan takle dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, GoldenLioness skrev:

De fleste barna som blir tatt av bv er fordi det er det beste for barnet og foreldre som taper i fylkesnemnda gjør det som oftest fordi det er god grunn til det.

Sakene du leser som er mye mer enn det media, bloggere og enkeltpersoner får frem i antibarnevern budskapene sine. Slutt å mat angsten din ved å lese personlige erfaringer fra folk som faktisk ikke er skikket til å ha barn og fremlegger det som om det er "alle andre sin feil".

De få sakene der det er gjort feil har skjedd pga menneskelig feil og som oftest blir det rettet på. De sakene er unntakene ikke regelen og de sakene vil alltid belyses som om det er noe som skjer hele tiden uten at det faktisk er reelt. 

Så lenge du tar vare på barnet ditt og barnet har en trygg hverdag hvor det før alt det trenger så er det ingen grunn for Kari og Ola nordmann å bekymre seg.

Hvorfor bryter barnevernet loven da ved å ikke undersøke nettverket til paret før de fattet vedtak om tvangsadopsjon? 

Ellers helt enig med deg.

Anonymkode: c5e99...c7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er så paranoid som ts er, så er jeg virkelig i tvil om man er en god forelder. Kanskje det hadde vært på sin plass med et møte med bv og litt veiledning.  

Anonymkode: d10a6...0f7

Det tror jeg også. Vi fikke veldig god hjelp og støtte derfra :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok redd og paranoid pga angsten min som jeg får behandling for hos en psykolog samt medisin. Ellers ville det ikke vært "normalt" å være så redd for barnevernet. Så det er absolutt ingenting annet som gjør at jeg er redd. Noen dager bedre enn andre pga angsten, MEN, det har aldri gått utover datteren min på noen måter og det skal det ikke gjøre heller.

ts

Skrevet
På 4.3.2017 den 18.29, GoldenLioness skrev:

De fleste barna som blir tatt av bv er fordi det er det beste for barnet og foreldre som taper i fylkesnemnda gjør det som oftest fordi det er god grunn til det.

Sakene du leser som er mye mer enn det media, bloggere og enkeltpersoner får frem i antibarnevern budskapene sine. Slutt å mat angsten din ved å lese personlige erfaringer fra folk som faktisk ikke er skikket til å ha barn og fremlegger det som om det er "alle andre sin feil".

De få sakene der det er gjort feil har skjedd pga menneskelig feil og som oftest blir det rettet på. De sakene er unntakene ikke regelen og de sakene vil alltid belyses som om det er noe som skjer hele tiden uten at det faktisk er reelt. 

Så lenge du tar vare på barnet ditt og barnet har en trygg hverdag hvor det før alt det trenger så er det ingen grunn for Kari og Ola nordmann å bekymre seg.

Hvorfor i all verden sitter du her og skriver slike løgner om barnevernet? Det er ikke tilfeldig at TV2 har tatt tak i disse sakene som er omtalt i media. Mange av disse folkene som er fratatt sine barn er skikket til å ta vare på sine barn. Mye av dette er bevisste handlinger fra barnevernet hvor de skriver ting i sine rapporter for å få medhold i Fylkesnemda. Barnevernet vinner 90 prosent av sakene der. Når barnevernet tar barn fra folk som har fått en feil diagnose og ikke undersøker faktagrunnlaget så har de brutt loven. Det er kommet frem at barnevernet tar 200 barn i året fra foreldre som har en diagnose og i flere av tilfellene viser det seg at diagnosen er feil. Det er ikke godt barnevern. Verden er ikke svart/hvitt hvor barnevernet er bare fantastiske. Det er nyanser i dette som du ikke vil innse. Den dagen du skriver mer ærlig om barnevernet skal vi ta deg seriøst. 

Skrevet
På 4.3.2017 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok redd og paranoid pga angsten min som jeg får behandling for hos en psykolog samt medisin. Ellers ville det ikke vært "normalt" å være så redd for barnevernet. Så det er absolutt ingenting annet som gjør at jeg er redd. Noen dager bedre enn andre pga angsten, MEN, det har aldri gått utover datteren min på noen måter og det skal det ikke gjøre heller.

ts

Det er bra du går til psykolog. Jeg syns du skal leve livet ditt, ta vare på datteren din og være glad for at dere er sammen :) . Man skal aldri stole automatisk på mennesker, og det er vel slik verden er. Nyt livet for det det er. Klem :) .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket ikke å svare her men har det på samme måte. Livredd for bv. Aner ikke hvorfor men sliter jo med generell angst og har store problemer med autoritære ting slik som politi, Mattilsynet og bv. Jeg har aldri hatt noe messe å gjøre men føler at etter jeg har vert henvist til psykolog grunnet panikk angst, at det nå liksom er offentlig at jeg ikke er normal. Angsten min var stor for to år siden, den ble utløst av en rettsak (fra barnefaren). Er siden blitt mye bedre og har det supert i hverdagen, men føler allikevel at de tingene jeg den gangen fortalte til psykologen ikke var stuerene nokk til at bv ikke blir koblet inn. Det har altså ikkd skjedd til nå, jeg har sluttet å gå til psykologen og har det supert men angsten er der hele tiden, selv om barna begynner å bli "store". Den angsten jeg hadde den gangen er omtrent borte men når folk kjefter på meg og påpeker ting er den der momentant igjen ! Den tenk om....angsten😰

Anonymkode: 053c2...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig bra at du selv oppsøker psykolog for å snakke ut litt. Mange "psykologer" er faktisk bare samtaleterapeuter som ikke ønsker å stille diagnose osv. Så er ikke så "drastisk" å gå og snakke med en syns jeg=) Angående BV er det veeldig liten sjanse for at noe sånt skal skje deg TS. Selv har jeg fått god hjelp av bv fordi jeg hadde en dårlig barndom (der jeg derimot burde fått flytte til et annet hjem!) og ustabilt ungdomsliv og var generelt veldig usikker på hva som var normal grensesetting osv. Da jeg i tillegg ble alene så var det helt rette valg for meg. Etter å ha lest litt (for mye) på nettet om barn som ble "stjålet" fra uskyldige foreldre ble jeg også veldig stressa. Der satt jeg på et såkalt mødrehjem med en baby alene og ble overbevist om at jeg  var et lett bytte og sånne dumme ting :P For min del var det helt rett å snakke om denne frykten med saksbehandler i bv og psykologen fordi sånn kunne de enkelt overbevise meg om at det  var ikke grunn til å gå rundt å være redd. OM det verste skulle skje så får man ikke hindret det ved å bekymre seg heller!

Jeg hadde også mye uro i kroppen i sosiale settinger og følte meg sjenert, men for meg er det veldig viktig at ikke datteren min arver det å være sjenert _fordi_ hun ser at jeg er ubekvem i sosiale settinger. Eller at jeg er anspent og at hun skal underbevisst føle at det er noen farer her. Jeg har sluppet meg så utrolig mye mer løs etter at jeg fikk henne og hun ble stor nok til å dra på lekeplassen med andre barn. Nå snakker jeg relativt enkelt med andre foreldre og hun selv er super sosial og fri. Kanskje hun ville blitt sånn uansett, men det er viktig å ikke holde igjen barna sine med egne bekymringer og angst.

Må bare spørre til slutt jeg, TS skriver at de er en helt vanlig familie med hus og bil, uten noen diagnoser. Men skriver videre at hun har angst. Regner ikke folk dette som en diagnose nå? Mener ikke at man skal omtale seg selv som syk pga angst, men regnes det liksom som en diagnose som ikke "teller" eller?

Anonymkode: db570...975

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...