Gå til innhold

ASMR VIDEO..sykt avslappende

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I det siste har jeg hatt det vanskelig med å få nok søvn og slappe av helt. Har vært hos fastlegen,  ikke så mye hjelp å få der. Fortalte dette til ei venninne av meg og hun anbefalte meg og se på ASMR-videoer. Gjorde det.  Fikk ikke bedre søvn av det, men så sykt avslappende det er da. 

Link til video: 

Er det noen av dere som har vært borti det eller? Kom gjerne med dine opplevelser

Anonymkode: 7082a...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Får du ASMR også, den der "tingly" følelsen i hodet/nakken/ryggen? Jeg har hatt det så lenge jeg kan huske, så ser masse på sånne videoer. Virker nok litt sært, men det hjelper meg virkelig å slappe av :D 
Takk for videoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Den Lille Heksa

Har dere andre linker til sånne videoer? Aldri hørt om det før, og jeg får ikke sett den for man må logge inn.

Ts, spør fastlegen om å skrive ut melatonin til deg, det hjalp meg.

Dette skal visst være noe av den mest avslappende musikken som finnes, vurderer å ta den med meg til tannlegen: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Doge skrev:

Sjekk ut Ephemeral Rift på YouTube! Veldig artig og avslappende :jepp:

Ble veldig rolig av å høre han duden snakke hvertfall :)

Anonymkode: ed1c4...800

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ble veldig rolig av å høre han duden snakke hvertfall :)

Syns han er av de beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, jeg synes slike videoer er så ubehagelige å se/høre på. Jeg skjønner ikke hva denne tinglingen er, eller hvorfor folk finner fascinasjon i det. Jaja, hver for sin smak. :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Doge skrev:

Syns han er av de beste :)

Også er han så gjennomført og kreativ. Kalkunmassasjen var helt merkelig avslappende. 

Anonymkode: 216c8...479

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også er han så gjennomført og kreativ. Kalkunmassasjen var helt merkelig avslappende. 

Anonymkode: 216c8...479

Den skal jeg se nå :lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Linaria
På 3/15/2017 den 3.24, gobbledigook skrev:

Herregud, jeg synes slike videoer er så ubehagelige å se/høre på. Jeg skjønner ikke hva denne tinglingen er, eller hvorfor folk finner fascinasjon i det. Jaja, hver for sin smak. :P

Jeg skjønner veldig godt at det virker sært om man ikke opplever det, men om man opplever det, tenker man ikke så mye over at det man ser på er merkelig, for det funker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
På 15.3.2017 den 3.24, gobbledigook skrev:

Kan være du ikke har anlegg for det, eller kanskje du ikke har funnet rette triggeren enda. Men sannsynligvis hadde du allerede opplevd denne følelsen allerede, i dagligdagse situasjoner. Disse videoene tar sikte på å trigge denne følelsen, med overlegg.

Jeg har ASMR, men er gått litt lei av videoer som er kunstig satt opp for å indusere dette fenomenet, det blir påtvungent føler jeg, og det reduserer opplevelsen. Har i det siste begynt å lete litt etter sk. unintentional ASMR, f.eks slik som denne. Det blir noe annet når det faktisk handler om ekte håndtverk, på ordentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Wednesday, March 15, 2017 den 3.02, Doge skrev:

Sjekk ut Ephemeral Rift på YouTube! Veldig artig og avslappende :jepp:

0g WhispersRed eller hva hun nå heter ? 

Anonymkode: 98db2...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

0g WhispersRed eller hva hun nå heter ? 

Anonymkode: 98db2...0a4

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg takler ikke disse saaaaakte hviskende 'beroligende' stemmene, jeg blir stresset av det og klarer ikke tenke annet enn 'snakk normalt da, menneske' 😂

Jeg nyter symmetri, presisjon og orden. Å se på folk som lager cornrows, box braids eller andre slike stramme småfletter med eller uten løshår og som er ment å vare en stund, får meg til å slappe av. Dreiing av både keramikk og tre (en som heter Peter Brown på YouTube er en favoritt) er nydelig avslappende. Det samme er høytrykksvaskere, tepperens og utkjemming av rastafletter. Det er mulig jeg er snål, men det funker for meg 😊

Anonymkode: 4a946...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Annonse

Åh, jeg må få foreslå Rhosgobel Rabbit - hun er så avslappende. Nå er det blitt så mange merkelige ASMR-videoer på Youtube, så det er lenger mellom perlene. (Men så handler det om å finne sine egne triggere også.) Mine andre favoritter er ASMR Blossom og ASMR Misa. Forutom gode gamle Dmitri - Massage ASMR.

Jeg våkner ofte med øreproppsnoren tvinnet rundt halsen. 

Edit; må legge til at det finnes både visuell og auditiv asmr, hver sin lyst/triggere.

Endret av notquite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at noen liker det, men gud så ubehagelig jeg syntes det er å høre på det selv :fnise: Blir stressa, og med prating - så blir jeg bare frustrert av smattelyder, kommer ikke på så mye jeg syntes er værre å høre på.. Men bortsett fra prating/hvisking, så er det ikke så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utganspunktet er ASMR utrolig avslappende, men så blir det ofte litt for voldsomt og litt for unaturlig. Noen lar seg sikkert lure av at noen hvisker i 30minutter, men jeg er sånn som trenger litt variasjoner. 

Anonymkode: 1ad19...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...