Gå til innhold

Barn i bilen-skilt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid trodd at "Barn i bilen", "Baby om bord" og "Hund i bilen" var fordi man skulle gjennomsøke bilen ved ulykke jeg... Barna er jo ofte bedre festet enn voksne, og hvis sjåføren blir kastet ut av bilen ved ulykke så er det viktig at de som ankommer også sjekker om det er flere i bilen. Små barn kan være godt gjemt/inneklemt blant seter og metall, og hvis man ikke tenker over det kan man jo overse de. 

Men hund regner jeg med det er fordi hunden kan stikke av ved ulykke, slik at folk er klar over at det kan være en hund tilstede. Eller hvis den også er inneklemt og gjemt. 

Anonymkode: 57b88...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig så ser jeg ikke helt vitsen med de skiltene. Det er ikke sånn at man ser ekstra nøye på om bilen foran har et sånt skilt før man kjører forbi i fullfart, o.l.

Gjest Sisti
Skrevet

Har heller aldri skjønt poenget. Altså, hvis det er en bilulykke vil vel alle skjønne at man må sjekke om det er flere i bilen? Og hvis sjåføren er kastet ut og bilen nesten most så ser man definitivt ikke et skilt som sier "barn i bilen". Og det er jo ikke sikkert det faktisk ER barn i bilen - folk tar vel ikke av skiltet når de kjører på jobb?

Snodig fenomen. Samme gjelder hundeskilt. Javel, du har hund? Ka nu? 

Skrevet

Det værste er å se disse foreldrene sitte med hodet ned i mobilen samtidig som de kjører...

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Craver skrev:

Personlig ville jeg tenkt at det er vist bilen er i en ulykke så tenker man automatisk mer på og "redde" ungen?😊

Dette mener jeg at jeg har lest et sted. 

Anonymkode: 7cf73...dbb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...