AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Hei, prøvde å søke litt opp på nette først uten noe hell. Men jeg skal ut å reise fly i morgen (innenlands), og tenker da også ta turen innom taxfree, men som de fleste vet så er ikke kvoten så veldig stor. Men en ting jeg lurer på er.. Kan jeg handle kvoten min på avreise, for så å handle kvoten på nytt når jeg lander igjen? Eller vil eventuelle kjøp registreres på boarding pass? Anonymkode: a78dd...9f7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Du kommer ikke inn på taxfree på innenlandsturer.
cmd Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Det er slutt med taxfree shopping på innenlandske turer... De hadde for ca. 4-5 år siden men ikke nå lenger.
Zzyzx Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Hvis du mente utenlands, så kan du handle både på utreise og innreise uten problemer. Kvoten er dog den samme, og tollen er etter taxfree-butikken.
_popcorn_ Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Du kan ikke handle taxfree varer på innenlands. På utenlands kan du handle så mye du bare gidder, så lenge du kan bevise at du skal over landegrense. Ingenting registreres på boardingkort. Og uansett hvilken landegrense du krysser, gjelder kvote/importregler i det du beveger deg igjennom tollområdet. Skal du til Sverige har du ikke lov å ha med deg mer enn hva svenske myndigheter tillater. Skal du til Australia er det australske myndigheter som bestemmer hva du kan ha med deg. Er du på rundreise igjennom 10 land, så kan du ikke ha 10 ganger kvoten med deg til Norge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå