Gå til innhold

Hvor lang rundpinne skal jeg bruke?


Riskrem

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke en jakke til en baby. Brystvidden er 54 cm iht oppskriften. Skal jeg bruke 40 eller 60 cm rundpinne da tror dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Riskrem skrev:

Jeg skal strikke en jakke til en baby. Brystvidden er 54 cm iht oppskriften. Skal jeg bruke 40 eller 60 cm rundpinne da tror dere? :) 

Du skal vel strikke frem og tilbake og ikke rundt? Da spiller det liten rolle hvilken du velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Hvis du skal strikke rundt, bør du ikke bruke rundpinne som er lengre enn den omkretsen du skal strikke. Da blir det mye strekking og tøying.

Hvis du skal strikke frem og tilbake, bør du velge litt lengre rundpinne, slik at du ser hvor strikketøyet starter og slutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! Skal strikke frem og tilbake, så da høres det ut som jeg bør velge 60 cm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Riskrem skrev:

Takk for raskt svar! Skal strikke frem og tilbake, så da høres det ut som jeg bør velge 60 cm :) 

Det er nok et lurt valg, lettere å ikke miste av masker også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 80 cm i riktig størrelse så kan du gjerne velge det. Enda mindre sjanse for at masker detter av pinnen når du ikke strikker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har veldig lite klarning på begge sider om du bare skal bruke 60 cm, ville gått for hakket større 

Anonymkode: 86604...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Nå ble jeg litt usikker :) Det står 40 eller 60 cm i oppskriften i alle fall :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Riskrem skrev:

Ok! Nå ble jeg litt usikker :) Det står 40 eller 60 cm i oppskriften i alle fall :klo:

Det viktigste er at nr på pinnen stemmer, hvor lang den er spiller ingen rolle egentlig. Men det er en fordel med lang rundpinne når du strikker frem og tilbake, da er det lettere  å unngå at masker i enden av pinnen ramler av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...