Gjest Miranda23 Skrevet 12. desember 2004 #1 Del Skrevet 12. desember 2004 Fant egentlig aldri noen bra kategori å putte dette spørsmålet under, så prøver her Saken er at jeg ønsker meg veldig et bra brettspill eller to til jul - fordi jeg og kjærsten bare sitter foran dataen hele dagen og jeg gjerne vil ha noe litt mer sosialt å gjøre med ham.. Men har ikke så veldig mye erfaring med sånne. Eneste brettspillene vi har nå er Ludo (veeeldig lei, og røres omtrent ikke) og Scrabble (som er morsomt, men ikke altfor underholdende når man bare er to stykker). Vil gjerne ha et spill som: - tar litt tid - er beregnet på voksne, altså ikke spill som det står feks "fra 8 år" eller "fra 12 år" på.. de blir gjerne så lette at det ikke er noe moro. - egner seg å spille med bare to personer (men kan gjerne være spill man kan spille flere på også) Har tenkt litt på feks Trivial Pursuit, men ble litt skremt av bildet utenpå pakka - foreldrene mine har et "kakestykkespill" og det er utrolig kjedelig og fort overstått.. Er dette bra? Hvilken utgave er best å kjøpe? Noen andre bra spill å anbefalle? Skriv gjerne ca pris også om du vet den På forhånd mange takk for forslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 12. desember 2004 #2 Del Skrevet 12. desember 2004 Backgammon er veldig gøy da, synes jeg i allefall :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miranda23 Skrevet 12. desember 2004 #3 Del Skrevet 12. desember 2004 Backgammon er veldig gøy da, synes jeg i allefall :-) Backgammon.. aldri hørt om Fortelle litt hva det går ut på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 12. desember 2004 #4 Del Skrevet 12. desember 2004 jeg som er så flink til å forklare Søk på nett, så finner du garantert noe :-) .. Er helt elendig til å forklare jeg.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 12. desember 2004 #5 Del Skrevet 12. desember 2004 Risk er sinnsykt gøy og tar ganske lang tid, TP er veldig gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 12. desember 2004 #6 Del Skrevet 12. desember 2004 risk er gøy ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 12. desember 2004 #7 Del Skrevet 12. desember 2004 men man bør være fler enn 2 for risk egentlig da. Axis and allies er også ganske artig, men litt vanskeligere enn risk synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #8 Del Skrevet 12. desember 2004 TP er faktisk veldig gøy. Kokkelimonke er og kjempegøy, men da bør man være fire for å spille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. desember 2004 #9 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg synes Trivial Pursuit er kjedelig (og jeg synes det er litt for lett også, selv Genus-utgaven). Mine favoritter er Passport og Det Store Norske Spillet. Begge tar litt tid (noe vi liker), Passport er relativt vanskelig. Ikke så lett å vite hva "rwtrwe" betyr på swahili f.eks., men man lærer mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. desember 2004 #10 Del Skrevet 12. desember 2004 Passport hører jeg mye bra om. Men gjør et søk på www.brettspill.no - der finner du alt mulig og anmeldelser og omtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 12. desember 2004 #11 Del Skrevet 12. desember 2004 Settlers! Finnes for to, 3-4 og 5-6 deltakere. Tar litt tid og man må bruke hodet (strategi). Søk på brettspill.no så finner du forklaringer. Settlers for 3-4 koster mellom to og tre hundre. Utvidelsene er noe billigere. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 12. desember 2004 #12 Del Skrevet 12. desember 2004 Ja, Settlers er et bra spill som passer for ungdom og voksne. Samboeren min fikk Diplomacy til 30-årsdagen, som han og kompisene har kost seg med. Jeg liker TP, men nå har vi spilt det så mange ganger at jeg kjenner igjen spørsmålene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #13 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg er veldig glad i Passport! Utrolig lærerikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 12. desember 2004 #14 Del Skrevet 12. desember 2004 Har alltid likt Monopol jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 12. desember 2004 #15 Del Skrevet 12. desember 2004 Mine favoritter: TP Kokelimonke Cranium Men man bør jo være tre på de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #16 Del Skrevet 12. desember 2004 Lost cities (spill for 2 personer). Ellers er puslespill en sosial ting. Noen som vet om puslespillbutikker på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 12. desember 2004 #17 Del Skrevet 12. desember 2004 Kokelimonke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #18 Del Skrevet 13. desember 2004 Kokelimonke er gøy, men morsomst med flesre spillere. Sjakk - blir man aldri utlært i Backgammon (men krever visse evner i sannsynlighetsregning, noe jeg åpenbart ikke har) TP Hm. Mange brettspill er morsomst når man er fler enn to, men tradisjonelle spill som sjakk, kinasjakk og backgammon er geniale etter min mening. Ellers fikk jeg også ideer til kjærestegaver her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldra:) Skrevet 13. desember 2004 #19 Del Skrevet 13. desember 2004 Vi liker godt TP og TP Globetrotter. Ellers er Passport et spill vi har brukt mye. Kokkelimonke er kjempeartig når man er en gjeng med litt vin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #20 Del Skrevet 13. desember 2004 Er det noen som vet om noen nettbutikker som selger brettspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå