Gå til innhold

Oppkjøring


Fredd99

Anbefalte innlegg

Har oppkjøring imorgen. Føler meg klar men også litt spent. Noen som har noen tips å komme med?

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør som du har gjort før, nervøsiteten forsvinner når du er inne i bilen med sensoren. Ta det rolig, husk vikeplikt, kjør etter forhold, osv!

Anonymkode: 24065...c78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust ut, husk vikeplikt og ikke minst blinke inn/ut av rundkjøring. Kjøre etter forholdene er også et godt tips:) 

Og hvis du har samme type sensor som jeg hadde, så filtrer det han sier:P Tror sensoren min prøvde å sette meg ut da han snakket om at var nudist, skulle ønske nakenhet offentlig var mer naturlig etc. 

Anonymkode: 74e40...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pust ut, husk vikeplikt og ikke minst blinke inn/ut av rundkjøring. Kjøre etter forholdene er også et godt tips:) 

Og hvis du har samme type sensor som jeg hadde, så filtrer det han sier:P Tror sensoren min prøvde å sette meg ut da han snakket om at var nudist, skulle ønske nakenhet offentlig var mer naturlig etc. 

Anonymkode: 74e40...2be

såpass ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredd99 skrev:

Har oppkjøring imorgen. Føler meg klar men også litt spent. Noen som har noen tips å komme med?

takk på forhånd!

De ser på helheten. Noter deg de tingene som gikk feil og redegjør for dem på slutten. De vil spørre deg hva du syns. Der kan du forklare dine valg.

Husk bremsesjekk før du starter. Les deg godt opp på sikkerhetskontroll spørsmålene.

Heller stopp for en fotgjenger for mye enn en for lite. Brudd på vikeplikt er ille. 

Hvis du stryker bør du bytte skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, amativeReflection skrev:

De ser på helheten. Noter deg de tingene som gikk feil og redegjør for dem på slutten. De vil spørre deg hva du syns. Der kan du forklare dine valg.

Husk bremsesjekk før du starter. Les deg godt opp på sikkerhetskontroll spørsmålene.

Heller stopp for en fotgjenger for mye enn en for lite. Brudd på vikeplikt er ille. 

Hvis du stryker bør du bytte skole.

Bremseskekk, mener du å trykke inn bremsen 5-6 ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Fredd99 skrev:

Bremseskekk, mener du å trykke inn bremsen 5-6 ganger?

Ja. Du vil ikke bli bedt om det men det skal du gjøre.

Husk at å kjøre feil ikke er krise, bare kjør på en forsvarlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amativeReflection skrev:

De ser på helheten. Noter deg de tingene som gikk feil og redegjør for dem på slutten. De vil spørre deg hva du syns. Der kan du forklare dine valg.

Husk bremsesjekk før du starter. Les deg godt opp på sikkerhetskontroll spørsmålene.

Heller stopp for en fotgjenger for mye enn en for lite. Brudd på vikeplikt er ille. 

Hvis du stryker bør du bytte skole.

Hvis du stryker bør du bytte skole?😱

Why so?

Anonymkode: d17ef...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du stryker bør du bytte skole?😱

Why so?

Anonymkode: d17ef...50b

Gode lærere har stryk på under 5%. Hvis du stryker er det sannsynligvis fordi læreren din suger. 

Hvis læreren din ikke klarer å vurdere om du er god nok er hen ikke nyttig å kjøre med.

Jeg kan på 5 minutter se om noen er gode nok. Mine elever stryker ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amativeReflection skrev:

Gode lærere har stryk på under 5%. Hvis du stryker er det sannsynligvis fordi læreren din suger. 

Hvis læreren din ikke klarer å vurdere om du er god nok er hen ikke nyttig å kjøre med.

Jeg kan på 5 minutter se om noen er gode nok. Mine elever stryker ikke. 

Skulle tro du nesten var min lærer. Han har som deg veldig lav stryk prosent og alle han fortalte om mens jeg hadde kjøretimer hos han som hadde oppkjøring bestod. I september i fjor hadde jeg aldri kjørt bil, fikk lappen nå i januar! Så en god lærer er helt klart noe som utgjør en stor forskjell! Jeg fikk oppkjøringstime rimelig fort etter jeg bestod teorien, var redd først for å stryke men han sa han hadde troa på meg, at det var større sjangse for at jeg bestod enn strøk osv. Svært glad jeg tok oppkjøringa når jeg gjorde, istedenfor å vente en mnd til enda jeg tvilte på meg selv. Enda jeg hadde noen dårlige kjøretimer her og der, og var redd jeg skulle være en av de som aldri fikk lappen så bestod jeg. Enda han sa jeg hadde fått "strykhjernet" :P 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Quakecry skrev:

Skulle tro du nesten var min lærer. Han har som deg veldig lav stryk prosent og alle han fortalte om mens jeg hadde kjøretimer hos han som hadde oppkjøring bestod. I september i fjor hadde jeg aldri kjørt bil, fikk lappen nå i januar! Så en god lærer er helt klart noe som utgjør en stor forskjell! Jeg fikk oppkjøringstime rimelig fort etter jeg bestod teorien, var redd først for å stryke men han sa han hadde troa på meg, at det var større sjangse for at jeg bestod enn strøk osv. Svært glad jeg tok oppkjøringa når jeg gjorde, istedenfor å vente en mnd til enda jeg tvilte på meg selv. Enda jeg hadde noen dårlige kjøretimer her og der, og var redd jeg skulle være en av de som aldri fikk lappen så bestod jeg. Enda han sa jeg hadde fått "strykhjernet" :P 

Det er en god del gode lærere. Dessverre er en viss andel av trafikklærerne ikke gode, og de ødelegger for alle. 

Jeg ville aldri fortalt deg hvilken av mine elever som hadde oppkjøring, iallefall ikke før etter at de har bestått, og da kun dersom de har sagt ja til å bli avbildet på facebook. Jeg snakker aldri om andre elever på måter som kan identifiseres, hverken bra eller dårlig.Førerkortet kan være en hemmelighet, eller en overraskelse eller det kan være andre grunner til at de ikke vil publisere det. I tillegg vil jeg ikke at de skal måtte innrømme at de strøk. De trenger ikke fortelle noen andre at de har oppkjøring, og man kan finne på en unnskyldning for at de ikke har førerkortet (feks at sensor var syk).

Jeg kan vanligvis få ordnet en oppkjøring noen dager etter teorien dersom eleven er fleksibel og jeg ikke har alt for mye å gjøre.

Med gode lærere er det veldig få som stryker. Snittet er 28% noe som er hinsides. Hadde jeg fått så mange stryk hadde jeg blitt sykepleier eller marinebiolog isteden.

Tvilen er ofte psykisk og blir ikke bedre ved å vente. Det vanskeligste er oftest å dra for å ta prøven. Når sensor snakker og man begynner blir det ofte mye lettere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, amativeReflection skrev:

Det er en god del gode lærere. Dessverre er en viss andel av trafikklærerne ikke gode, og de ødelegger for alle. 

Jeg ville aldri fortalt deg hvilken av mine elever som hadde oppkjøring, iallefall ikke før etter at de har bestått, og da kun dersom de har sagt ja til å bli avbildet på facebook. Jeg snakker aldri om andre elever på måter som kan identifiseres, hverken bra eller dårlig.Førerkortet kan være en hemmelighet, eller en overraskelse eller det kan være andre grunner til at de ikke vil publisere det. I tillegg vil jeg ikke at de skal måtte innrømme at de strøk. De trenger ikke fortelle noen andre at de har oppkjøring, og man kan finne på en unnskyldning for at de ikke har førerkortet (feks at sensor var syk).

Jeg kan vanligvis få ordnet en oppkjøring noen dager etter teorien dersom eleven er fleksibel og jeg ikke har alt for mye å gjøre.

Med gode lærere er det veldig få som stryker. Snittet er 28% noe som er hinsides. Hadde jeg fått så mange stryk hadde jeg blitt sykepleier eller marinebiolog isteden.

Tvilen er ofte psykisk og blir ikke bedre ved å vente. Det vanskeligste er oftest å dra for å ta prøven. Når sensor snakker og man begynner blir det ofte mye lettere.

 

Nei altså han fortalte ikke om elever som hadde hatt oppkjøring, bare at han hadde lav strykprosent og når jeg engang spurte hva han hadde gjort før min kjøretime fortalte han at han hadde hatt en oppkjøring, så da spurte jeg om vedkommende bestod. Andre gangen var når hun som var med meg på forbikjøringa hadde hatt oppkjøring så spurte jeg hvordan det hadde gått. Så som deg forteller han ikke om elever som har hatt oppkjøring :) 

Kjenner du noe til Kolstad i bodø? Var den skolen jeg hadde, svært fornøyd. Skulle egentlig hatt en annen kjøreskole men desverre døde han som eide og hadde timer der, som var synd da jeg hadde hatt han på grunnkurset samt mørkekjøringa. Av ren nysgjerrighet, om du er komfortabel med å dele det - Hvor mye må du ca betale i bompenger og diesel/bensin hver måned? Kan godt skjønne at det er såpass dyrt med alle utgiftene som er med å ha en bil, pluss eventuelle reperasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...