Gå til innhold

Sover ekstremt dårlig

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har siden like etter nyttår slitt veldig med å sove om natten. Jeg vrir og vender meg lenge og når jeg endelig sovner våkner jeg som regel etter en eller to timer. Og slik holder jeg på hele natten. Jeg har vært nødt til å sove på dagtid for å klare å fungere i studiehverdagen. Har også prøvd å la være å sove på dagtid for å se om det hjelper, men til ingen nytte. Sover jeg ikke på dagen og sover dårlig på natten så er dagen etter ødelagt. Har ikke hatt det slik siden jeg hadde intens kjærlighetssorg i 2015 - men jeg ser ikke noe grunn til at jeg skal ha det slik nå? Flyttet for meg selv i høst og har hatt null problemer med søvn her fram til nå. Noen som har noen gode tips til bedre søvn på natten?

Endret av haze
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag deg noe varm drikke og roe litt ned før du legger deg....uten å lese. Gjerne gå en tur tidligere på kvelden. Tror nok ikke at det hjelper så bra at du sover på dagen....du forskyver døgnrytmen din.

Skrevet

Får du i deg nok D-vitamin?

Anonymkode: 3f1b9...d01

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at du flyttet for deg selv? Kan det være du føler deg mer utrygg alene? Følelse av trygghet har veldig mye å si for søvnen..

Anonymkode: 682d6...c5e

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får du i deg nok D-vitamin?

Det kan være et problem. Drikker melk og spiser en del egg osv, men kan prøve å få i meg mer d vitaminer, har kosttilskudd! 

Føler meg ikke uttrygg nei. Da regner jeg med at jeg ville sovet dårlig fra starten av

Endret av haze
AnonymBruker
Skrevet

Er du stresset eller bekymret for noe? Jeg sover dårlig når jeg har mye å tenke på. Kanskje du bør snakke med legen hvis det varer. Skjønner at medisiner kan være skumle, men det hjalp meg den korte perioden det var et problem.

Anonymkode: 8484b...f42

AnonymBruker
Skrevet

Har sovesituasjonen din forandret seg de siste månedene? 

Anonymkode: ec718...215

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sovesituasjonen din forandret seg de siste månedene? 

Ja

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du stresset eller bekymret for noe? Jeg sover dårlig når jeg har mye å tenke på. Kanskje du bør snakke med legen hvis det varer. Skjønner at medisiner kan være skumle, men det hjalp meg den korte perioden det var et problem.

Anonymkode: 8484b...f42

Var hos lege i 2015 når jeg var veldig langt nede og sleit med å sove, fikk ikke et milligram sovemedisin.. 

AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2017 den 1.29, haze skrev:

Var hos lege i 2015 når jeg var veldig langt nede og sleit med å sove, fikk ikke et milligram sovemedisin.. 

Du må be om det spesifikt mest sannsynlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Ta blodprøver og sjekk om du har mangle på vitamin

Spør legen om resept på Circadin. Det er melatonin, som er kroppens eget søvnhormon. Ikke vanedannende og helt naturlig.

Prøv ut dagslyslampe. Om vinteren er mangel på godt lys en vanlig grunn til å ikke få sove. DPS har ofte til utlåns, sjekk med fastlegen. 

Slit deg ut. Tren, vær sosial, utforder hjernen med sudoku eller matteoppgaver eller rubiks eller noe.

Hvis man sliter veldig med søvn, så er søvn på dagtid bedre enn ingen søvn. Men snakk med legen din. Lykke til ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...