Gå til innhold

Er det normalt at brillene...

Fremhevede innlegg

Skrevet

På brillene mine har jeg lagt merke til at ytterkanten av brilleglasset ikke er som resten av brilleglasset. Når jeg holder henda for brilleglasset slik at jeg bare ser med det ene øyet igjen ytterkanten av brillglasset så er det helt blurrete og umulig å se noe klart.. skal det være sånn? Brillene mine er ganske store så til vanlig legger jeg kanskje ikke merke til det, selvom jeg kan merke at viss jeg ser til siden at det "er noe".

Jeg bruker nærsyntbriller med skjev hornhinne.☺

20170227_231737.jpg

Anonymkode: d669b...874

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kjøpt brillene på nettet eller hos en ordentlig optiker?

Anonymkode: 0644e...57f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du kjøpt brillene på nettet eller hos en ordentlig optiker?

Anonymkode: 0644e...57f

Kjøpte de hos brilleland

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På brillene mine har jeg lagt merke til at ytterkanten av brilleglasset ikke er som resten av brilleglasset. Når jeg holder henda for brilleglasset slik at jeg bare ser med det ene øyet igjen ytterkanten av brillglasset så er det helt blurrete og umulig å se noe klart.. skal det være sånn? Brillene mine er ganske store så til vanlig legger jeg kanskje ikke merke til det, selvom jeg kan merke at viss jeg ser til siden at det "er noe".

Jeg bruker nærsyntbriller med skjev hornhinne.☺

20170227_231737.jpg

Slik er mine briller også, men jeg har progressive glass. Mister sidesynet, så jeg må snu hodet for å se til siden. 

Anonymkode: 744d9...1fe

Skrevet

Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg har skjeve hornhinner og sterk nærsynthet. Dersom brillene kommer bittelitt skjevt på nesa, så ser jeg bare grått tullball. Er det dette du mener? 

Anonymkode: 0e814...718

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hva du mener. Jeg har skjeve hornhinner og sterk nærsynthet. Dersom brillene kommer bittelitt skjevt på nesa, så ser jeg bare grått tullball. Er det dette du mener? 

Anonymkode: 0e814...718

Nei, jeg skal prøve å forklare litt bedre: altså viss jeg holder henda over brilleglasset, bortsett fra det området helt ytterst i brilleglasset (det jeg har tegnet rødt på bildet) og så prøver å f.eks se på tv'en gjennom det lille røde området (med ene øyet), så vil det bare bli blurrete og ikke klart.

Det området som er tegnet med rødt på bildet jeg la til er blurrete og uklart om jeg prøver å se i det.☺

Vanskelig å forklare hva jeg mener..

Men er det normalt at briller skal være sånn (nærsynt + skjeve hornhinner) eller er det noe som har blitt gjort feil på mine briller?

Skrevet

Helt normalt ettersom du i ytterkanten av glasset ser utenfor det optiske senter. 

Anonymkode: a212c...d20

Skrevet

Samme hos meg, var ikke sånn på de forrige brillenine. Specsaver her

Anonymkode: ef4fd...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...