Gå til innhold

er Via del Corso innenfor Aurelian Walls?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei det er tydligvis en fixed price p taxi fra føyplass til hotell i Italia... vet noen om det er samme fixed pricen hvis man tar hvilken som helst deosje eller må man forhåndsbestille?

skal være rundt 50 euro for hoteller innenfor Aurelian Muren og vårt hotell er i Via del Corso, er vi innenfor da?

hvordan er det med forhåndsbestilte taxier? tenk om flyet er forsinket/man bruker lenger til på flyplassen enn antatt først? hva om taxien ikke dukker opp eller man ikke finner hverandre?

takk for svar!

Anonymkode: 14d0a...9fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette ble jo HELT feil forum, men setter pris på svar alikevel!

Anonymkode: 14d0a...9fa

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Via del Corso er vel ca Romas aller mest sentrale gate, så jeg tror du er rimelig "innafor". Den aurelianske mur er jo også relativt stor og omfattende. 

Aner ikke hva det koster med taxi, jeg pleier å ta buss/tog. Jeg tipper at fastprisen er en offentlig ilagt ordning, og sånn sett bør du kun ta offentlig lisensierte drosjer for å få den prisen. De kjører rundt med SPQR på dørene. 

Endret av Overrasket
Skrevet (endret)

Omtrent hele byen (sentrum) er innenformuren. Du kommer nok ikke til å vandre utenfor muren med mindre du skal til/fra flyplassen eller på ekskursjon utenfor Roma. 

Det er riktig at fastpris pleier å være på 45-50 euro fra flyplassen (Fiumichino) til byen. Jeg har alltid forhåndsbestilt taxi da det er lett å havne i pirattaxi når du først står på flyplassen (alt for mange mennesker som prøver å få deg inn i bilene sine). Er flyet forsinket vil jo sjåføren se det, du oppgir flynummer når du bestiller. De fleste sidene gir også telefonnummer til sjåføren din omtrent 24 timer før du blir hentet, så det er bare å ringe den personen om noe skjer. 

Jeg har vært i Roma 6-7 ganger og alltid vært fornøyd med å forhåndsbestille taxi fra og til flyplassen.

Endret av Pavilion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...