Gå til innhold

Fem steder i Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nevn fem steder i Norge du synes alle burde besøke og hvem ting alle burde se eller gjøre der ?. 

Anonymkode: 0aee6...fde

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Her må jeg komme de andre i forkjøpet: Hvem bruker hvilket spørreord hvor i setningen og hva betyr det?

Endret av Overrasket
Skrevet
Akkurat nå, Overrasket skrev:

Her må jeg komme de andre i forkjøpet: Hvem bruker hvilket spørreord hvor i setningen og hva betyr det?

Folk som irriterer seg over stavefeil er innadvendte egoister

Personer som hele tiden påpeker andres stave- og grammatikkfeil, er mindre kompromissøkende, mindre åpne og dømmer andre.

http://illvit.no/mennesket/psykologi/folk-som-irriterer-seg-over-stavefeil-er-innadvendte-egoister

Gjest Overrasket
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som irriterer seg over stavefeil er innadvendte egoister

Personer som hele tiden påpeker andres stave- og grammatikkfeil, er mindre kompromissøkende, mindre åpne og dømmer andre.

http://illvit.no/mennesket/psykologi/folk-som-irriterer-seg-over-stavefeil-er-innadvendte-egoister

Det kan kanskje være rett, men her er det snakk om skrivefeil, ikke stavefeil. :P

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kan nevne 5 steder, er ikke så fryktelig bereist, men foretrekker selv å holde meg unna storbyene :) Så mitt forslag er:

Veiholmen på sommerstid :hjerte: Pubene er åpne hver kveld, landets minste kaffebar åpen hver dag, lokalmatbutikk med varer fra hele Nordmøre. Konserter, kunstutstillinger, bestandig noe som foregår. Og så er stedet i seg selv vakkert! Ett lite fiskevær på en værhard øy midt ute i havet, du kan til og med overnatte på ett fyr! Det arrangeres "værvandring" der du kan lære mer om stedet, eller du kan bli med en kjentmann på fisketur.
Mitt absolutte favorittsted!

• Liker 1
Skrevet

Sandefjord - Sommerby, fine strender, fint der generelt. 

Geiranger - Nydelig der 

Eresfjord, eikesdalen og over aursjøveien - Norges uofisielle bratteste vei.

Trollstigen - Er jo helt sykt fin natur i møre og romsdal

Atlanterhavsveien

• Liker 1
Skrevet

Ålesund, Geiranger, Ulsteinvik, Ørsta og Volda :) 

Anonymkode: 4c9a5...55a

Gjest Froning
Skrevet

Balestrand, Undredal, Geiranger, Ålesund, Røros.

Sesongbaserte svar. Røros er best om vinteren. Har til gode å vanke rundt i Nord-Norge.

Skrevet
På 28.2.2017 den 22.13, Byjenta! skrev:

Sandefjord - Sommerby, fine strender, fint der generelt. 

Geiranger - Nydelig der 

Eresfjord, eikesdalen og over aursjøveien - Norges uofisielle bratteste vei.

Trollstigen - Er jo helt sykt fin natur i møre og romsdal

Atlanterhavsveien

Aursjøveien - Norges NEST brattste vei.  Turtagrø - Øvre Årdal (1000 meteren)  er brattest

Skrevet

Geiranger

Trollstigen (og Romsdalen)

Flåm/Aurland

Ålesund

Bergen

(for øvrig tror jeg på at Øvre Årdal-veien er brattest, fy flate hvor bratt den veien er! Og jeg kommer fra et område på Vestlandet med ganske høye fjell)

• Liker 1
Skrevet

Lofoten - bør oppleves i mai, før turistsesongen setter inn for fullt. Gjerne på to hjul, og gjerne fra fjelltoppene i området.

Helgelandskysten - bør oppleves fra havoverflata, altså i kajakk. Hele kysten er et eventyr av opplevelser. Og har du lyst, er fjellene der, topp etter topp etter topp etter.....

Kristiansand - sikkert fordi vi var der med ungene når de var små og har gode minner om sykkel, dyrepark, badestrender med vanntemperatur som gikk an å bare i, lenge.

Svalbard - unik natur, og med en skrekkblandet fryd når du går ut på tur i fjellet med gevær på ryggen. Isbjørn, båtturer, fugleliv, folkeliv som er inkluderende, nysgjerrig og unikt.

Vestlandet - klarer ikke å si hva som er vakrest, men fjell og fjorder er der overalt. Kanskje Ålesund med sine gamle hus og kronglete gater, og kort vei til byfjell?

AnonymBruker
Skrevet

Lofoten, verdens fineste! 

Romsdal: hele Romsdal, men anbefaler øyloffing med ferje i Sandøy helt ut til Ona. På en godværsdag er det magisk, - og veldig lite kjent blant turister?! 

Geiranger er oppskrytt. (og jeg er møring selv). 

Apropos luftige veier : veien mellom Røldal og Sauda er et syn, men jeg kjører den aldri igjen! Herrejemini for en vei!! Den er ikke anbefalt for bobiler, men hva møter man der i bratthengenene? Jadda..

Fjellheimen må med på en slik liste: Dovre, Trollheimen, Venabygdsfjellet. 

Anonymkode: 2e78b...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...