Gå til innhold

Reise til Roma fra Venezia?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til Venezia til sommeren. Men er det mulig å ta seg inn kjappt til Roma derfra? Kunne tenke meg å dra en tur innom Roma for 2 dager, for så å dra tilbake til Venezia. Verdt å gjøre eller høres det tungvint? 

Anonymkode: 150f1...57c

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

I tillegg til ovennevnte er italotreno.it en privat konkurrent til trenitalia. De fungerer begge like greit, men jeg pleier å sjekke begge for å finne den billigste prisen. Italo har nyere og veldig komfortable tog, men begge tilbyderne har i hovedsak samme tjenesten. Det lønner seg å kjøpe billetter på forhånd hvis du har mulighet til å låse deg til avgangstider, for da kan du få betydelige rabatter. 

Det åpenbare alternativet til en returbillett med tog er å fly inn til en av byene, ta toget en vei, og fly hjem fra den andre av byene. 

Endret av Overrasket
Skrevet

men hvorfor reise tilbake til venezia, er det ikke bedre å gjøre seg ferdig der og så dra videre til Roma? 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Torelli skrev:

men hvorfor reise tilbake til venezia, er det ikke bedre å gjøre seg ferdig der og så dra videre til Roma? 

Vi har hotell der... og fly derfra hjem.. ferdig bestillt. Men jeg angrer på det, men kan ikke kansullere det.... 

Anonymkode: 150f1...57c

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Det er andre, flotte steder å nå på en kortere togtur fra Venezia. F.eks. Verona og Firenze. Mange liker Bologna også. (Dersom du trenger alternativer til Roma). 

Endret av Overrasket
Skrevet (endret)
41 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er andre, flotte steder å nå på en kortere togtur fra Venezia. F.eks. Verona og Firenze. Mange liker Bologna også. (Dersom du trenger alternativer til Roma). 

God ide, Roma trenger mer enn to halve dager! Verona og Firenze er absolutt å anbefale som dagsturer fra Venezia.

Endret av Torelli
  • Liker 2
Gjest Overrasket
Skrevet
3 minutter siden, Torelli skrev:

God ide, Roma trenger mer enn to halve dager! Verona og Firenze er absolutt å anbefale som sagsturee dra venezia.

Akkurat! Verona; en langt mer rolig og avslappet by, og Firenze; en helt klassisk verdensarv av en by, men mye mer overkommelig på en dag.

Skrevet
17 timer siden, Overrasket skrev:

Akkurat! Verona; en langt mer rolig og avslappet by, og Firenze; en helt klassisk verdensarv av en by, men mye mer overkommelig på en dag.

Liker du bedre Verona? Kanskje det er en bedre by å besøke. Søkte på Roma og jeg synes den byen ikke ser så veldig idyllisk ut. ... 

Anonymkode: 3a474...cf3

Gjest Overrasket
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker du bedre Verona? Kanskje det er en bedre by å besøke. Søkte på Roma og jeg synes den byen ikke ser så veldig idyllisk ut. ... 

Njaei, jeg kan nok ikke si at Verona er bedre i absolutt forstand. Åpenbart er Roma et helt klassisk sted å besøke. Men jeg er veldig bedagelig anlagt når jeg er på reise og vil ikke stresse for mye. Som en kort tur fra Venezia ville jeg nok foretrukket Verona. Langt færre turister, veldig søt by og mye god mat. Hvorvidt Roma er idyllisk ... når den bronsefargede ettermiddagssolen fyller byen og du har en iskrem i hånden, da er det ikke så mye man mangler i livet, altså. 

Skrevet
17 timer siden, Torelli skrev:

God ide, Roma trenger mer enn to halve dager! Verona og Firenze er absolutt å anbefale som dagsturer fra Venezia.

Enig  Verona har jeg ikke vært i, men har vært på dagstur til Firenze i forbindelse med en tur til Roma og fikk sett mye av byen på de timene vi hadde til rådighet (ca 11-19, så 8 timer).  Ga opp å komme inn på de store turistattraksjonene pga laaaange køer, men vandret gatelangs og endte opp på Piazzale Michelangelo.  Der er det en helt fantastisk utsikt over byen.IMG_2731.thumb.jpg.b147afb7b80f9d958efa15fea3e28861.jpg

Vi var i Roma torsdag til tirsdag.  Hadde ettermiddagen ankomstdagen, fire hele dager og frem til ca lunsjtid avreisedagen.  Den ene dagen gikk bort på dagsturen til Firenze, men hadde tre og en halv dag til disposisjon og det var MYE vi ikke rakk å se. Skal sies at vi ikke hadde planlagt turen spesielt nøye og vi vandret mest rundt på måfå, hadde nok fått med oss mer om vi var mer strukturerte.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
10 minutter siden, Christiane_W skrev:

Enig  Verona har jeg ikke vært i, men har vært på dagstur til Firenze i forbindelse med en tur til Roma og fikk sett mye av byen på de timene vi hadde til rådighet (ca 11-19, så 8 timer).  Ga opp å komme inn på de store turistattraksjonene pga laaaange køer, men vandret gatelangs og endte opp på Piazzale Michelangelo.  Der er det en helt fantastisk utsikt over byen.IMG_2731.thumb.jpg.b147afb7b80f9d958efa15fea3e28861.jpg

Vi var i Roma torsdag til tirsdag.  Hadde ettermiddagen ankomstdagen, fire hele dager og frem til ca lunsjtid avreisedagen.  Den ene dagen gikk bort på dagsturen til Firenze, men hadde tre og en halv dag til disposisjon og det var MYE vi ikke rakk å se. Skal sies at vi ikke hadde planlagt turen spesielt nøye og vi vandret mest rundt på måfå, hadde nok fått med oss mer om vi var mer strukturerte.

Det der er min absolutte yndlingsutsikt av alle utsikter i hele verden. Litt brød, en ostebit, en flaske vin og solnedgang. Hmmm ... Flybilletter ...

Skrevet

Fra Venezia går det båter over til Slovenia og Kroatia. Ville heller gjort det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, fru Alving skrev:

Fra Venezia går det båter over til Slovenia og Kroatia. Ville heller gjort det.

Er enig i det. Roma er en ganske stor by, og målet med ferie er vel mer og slappe av.. nyte sjøen, nyte naturen, og gjerne gå i en dyrepark... så mulig Roma blir litt feil. Du har et poeng i det med Kroatia og Slovenia :) 

AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor i Italia du drar på den tiden kommer det til å være uutholdelig varmt og bare turister.

Anonymkode: 7c8f2...109

Gjest Overrasket
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hvor i Italia du drar på den tiden kommer det til å være uutholdelig varmt og bare turister.

Anonymkode: 7c8f2...109

Dette var jo svært så kategorisk og negativt, da. Og også feil. :dry:

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt turen til Verona :) 

Anonymkode: 2ca9e...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...