Gå til innhold

P-sprøyte erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt p-sprøyte i 8 år,ingen problemer når jeg brukte den,men NÅ når jeg har slutta med den,kom problemene,depresjon/angst,langvarige uregelmessige blødninger,er det normalt etter bruk av p-sprøyte?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte p-sprøyta i ca 3 år. Ble anbefalt den av gynekolog pga svært store mensblødninger. Var veldig fornøyd, da jeg mistet blødningene helt. Nå, 1,5 år etter siste sprøyte, har jeg fortsatt uregelmessige blødninger, alt fra 14 til 30 dagers syklus. Men, det er til å leve med. Grunnen til at jeg slutta var faren for beinskjørhet (har det i familien), samt at samboeren valgte sterilisering.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Det er like mange forskjellige historier som det finnes prevansjonsmiddel. Jeg gikk først på p-pillene mercilon og gikk på de ett år. Jeg hadde like kraftige og ubehagelige/jævlige blødninger som jeg hadde før. Så prøvde jeg cerazette(ser at noen har brukt det her). Har gått på den i 2-3 år uten blødninger, men for en måndte siden begynte marerittet. Plutselig fosset det blod nedovder lårene mine og jeg måtte bruke tamponger OG bind samtidig i en uke. Så stoppet det. Var en uke uten blødninger og så kom det igjen. Slik har det fortsatt til i dag. Jeg tok beslutningen(sammen med fastlegen min) om å prøve p-sprøyten. Så i dag har jeg tatt min første. Har snakket med flere jeg kjenner som har gått på den og de er veldig fornøyde alle sammen ;) Det virker på meg som om alle reagerer forksjellig, og det er det legene sier også.

Skrevet

Jeg brukte sprøyten i 5-6 år. Gikk masse opp i vekt ( 20 kilo ) og mistet mensen.

Men bortsett fra det så har jeg ikke hatt problemer. verken under bruk eller i ettertid. mensen kom tilbake etter 1 år og ble regelmessig og normal fra dag 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...