Gå til innhold

Hva kaller man dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil si at jeg til tider er deprimert og har også angst. Jeg får ingen hjelp.

Når jeg opplever motgang, er av og til følelsene helt på overflaten. Noen ganger blir følelsene helt overveldende, og jeg får et slags anfall med mye følelser. Jeg kan kontrollere det, og skriker ikke hvis jeg har folk rundt meg. Hvis jeg er alene kan det skje, og jeg blir suicidal i øyeblikket. Kan ta kvelertak på meg selv eller slå meg selv hardt i hodet. Jeg kan tenke hardt og lenge på at "jeg bare må dø, jeg må dø". Jeg griner og kan ligge i senga og sparke i veggen. Noen ganger blir jeg rabiat. Jeg får et bekmørkt teppe over sinnet mitt, og alt er bare negativt og jævlig.

Det er veldig små ting som kan utløse dette, utifra hvordan dagsformen min er. Har slike anfall noe navn?

Anonymkode: 0a7d6...115

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med fastlegen din om dette?

Anonymkode: e1e38...d96

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at jeg til tider er deprimert og har også angst. Jeg får ingen hjelp.

Når jeg opplever motgang, er av og til følelsene helt på overflaten. Noen ganger blir følelsene helt overveldende, og jeg får et slags anfall med mye følelser. Jeg kan kontrollere det, og skriker ikke hvis jeg har folk rundt meg. Hvis jeg er alene kan det skje, og jeg blir suicidal i øyeblikket. Kan ta kvelertak på meg selv eller slå meg selv hardt i hodet. Jeg kan tenke hardt og lenge på at "jeg bare må dø, jeg må dø". Jeg griner og kan ligge i senga og sparke i veggen. Noen ganger blir jeg rabiat. Jeg får et bekmørkt teppe over sinnet mitt, og alt er bare negativt og jævlig.

Det er veldig små ting som kan utløse dette, utifra hvordan dagsformen min er. Har slike anfall noe navn?

Høres ut som en eller annen personlighetsforstyrrelse....

Anonymkode: 45bf0...853

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med fastlegen din om dette?

Nei. Bare jeg som har sett denne siden ved meg, familien har kanskje sett det i litt mildere versjoner.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Bare jeg som har sett denne siden ved meg, familien har kanskje sett det i litt mildere versjoner.

Da snakker du med fastlegen din om det, og sier at du trenger hjelp. Så blir du henvist til psykolog og får time der. Da er det veldig viktig å være ærlig ovenfor behandleren din, slik at du kan få riktig diagnose og behandling.

• Liker 1
Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Nori, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...