Gjest O.G. Skrevet 1. mars 2017 #61 Skrevet 1. mars 2017 På 27.2.2017 den 13.04, AnonymBruker skrev: Men nå er den ikke det, da jeg sitter her med et finansieringsbevis på over det fra en av Norges største banker, kjære deg. TS Anonymkode: 156c6...af6 Hvorfor er det så om å gjøre å beholde den andre boligen egentlig?
Menice Skrevet 1. mars 2017 #62 Skrevet 1. mars 2017 Har du tenkt på at du får det du kaller unyansert råd, nettopp fordi det faktisk er en veldig dårlig idé, og dere får mest sannsynlig ikke lov til å beholde? Det er jo tross alt det du spør om? Nå har du fått svar fra flere, jeg vil anta kompetente mennesker. Hva med å bare takke for rådene? Kan nevne at noe av det jeg jobber med er likviditetsmodeller som avgjør om mennesker kan få lån i visse banker eller ei... Du hadde ikke nådd opp hos noen av de jeg jobber med. 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #63 Skrevet 1. mars 2017 1 time siden, O.G. skrev: Hvorfor er det så om å gjøre å beholde den andre boligen egentlig? Det kan jo være en kjempemulighet. Sitter vi på den til pensjonsalder kan den sikre hele pensjonen vår. Nå er det mange skjær i sjøen før den tid, men det er i alle fall en mulighet. ts Anonymkode: 156c6...af6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #64 Skrevet 1. mars 2017 54 minutter siden, Menice skrev: Har du tenkt på at du får det du kaller unyansert råd, nettopp fordi det faktisk er en veldig dårlig idé, og dere får mest sannsynlig ikke lov til å beholde? Det er jo tross alt det du spør om? Nå har du fått svar fra flere, jeg vil anta kompetente mennesker. Hva med å bare takke for rådene? Kan nevne at noe av det jeg jobber med er likviditetsmodeller som avgjør om mennesker kan få lån i visse banker eller ei... Du hadde ikke nådd opp hos noen av de jeg jobber med. Ja jeg er klar over farer og fallgruver, men det er jo litt unyansert å BARE se det negative? Ja renten kan gå opp, ja markedet kan krasje, men det ER jo også en mulighet for at dette kunne være en lønnsom affære. Vi får bare se hva banken sier og så ta en beslutning etter det, jeg har ikke bestemt meg for hva som ville vært best. Ts Anonymkode: 156c6...af6 1
Gjest O.G. Skrevet 1. mars 2017 #65 Skrevet 1. mars 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jo være en kjempemulighet. Sitter vi på den til pensjonsalder kan den sikre hele pensjonen vår. Nå er det mange skjær i sjøen før den tid, men det er i alle fall en mulighet. ts Anonymkode: 156c6...af6 Bedre måter å sikre pensjonen deres.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #66 Skrevet 1. mars 2017 9 minutter siden, O.G. skrev: Bedre måter å sikre pensjonen deres. Leier ikke du selv? Anonymkode: 1f535...ee3 1
Gjest O.G. Skrevet 1. mars 2017 #67 Skrevet 1. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Leier ikke du selv? Anonymkode: 1f535...ee3 Jo, men hva har det med saken å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #68 Skrevet 1. mars 2017 5 minutter siden, O.G. skrev: Jo, men hva har det med saken å gjøre? Det har veldig mye å si. Det er som å få sextips fra en jomfru. Det mangler tyngde. Anonymkode: 1f535...ee3 2
FrittgåendeBurugle Skrevet 1. mars 2017 #69 Skrevet 1. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har veldig mye å si. Det er som å få sextips fra en jomfru. Det mangler tyngde. Anonymkode: 1f535...ee3 Nei, OG kan selvsagt ikke ha kunnskap om økonomi siden hun er leietager. 5
Gjest O.G. Skrevet 1. mars 2017 #70 Skrevet 1. mars 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har veldig mye å si. Det er som å få sextips fra en jomfru. Det mangler tyngde. Anonymkode: 1f535...ee3 Ok.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #71 Skrevet 1. mars 2017 25 minutter siden, takk skrev: Nei, OG kan selvsagt ikke ha kunnskap om økonomi siden hun er leietager. Ta gjerne imot tips fra OG du, men jeg hadde selv vært veldig skeptisk til å motta råd fra noen om hvordan man best skal tjene ved evt boliginvestering fra en som har leid i mange år. 10år hvis jeg husker riktig. Min første leilighet klarte jeg å betale ned ila av den tiden og hadde allerede kjøpt leilighet nummer 2. Anonymkode: 1f535...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #72 Skrevet 1. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta gjerne imot tips fra OG du, men jeg hadde selv vært veldig skeptisk til å motta råd fra noen om hvordan man best skal tjene ved evt boliginvestering fra en som har leid i mange år. 10år hvis jeg husker riktig. Min første leilighet klarte jeg å betale ned ila av den tiden og hadde allerede kjøpt leilighet nummer 2. Anonymkode: 1f535...ee3 Så utrolig kult, leier du ut nr. 1 da? TS Anonymkode: 156c6...af6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #73 Skrevet 1. mars 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig kult, leier du ut nr. 1 da? TS Anonymkode: 156c6...af6 Nei, den ble solgt med gevinst for å kjøpe større, med flere soverom som ble leid ut til flere. Det er slik jeg har bygget meg opp og dermed sikre pensjonen min😊 Bor i en villa i Oslo vest og har i tillegg en mindre leilighet som leies ut. Banken eier 20% samlet som leieinntektene betaler ned på. Anonymkode: 1f535...ee3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #74 Skrevet 2. mars 2017 På 01.03.2017 den 12.17, AnonymBruker skrev: Det kan jo være en kjempemulighet. Sitter vi på den til pensjonsalder kan den sikre hele pensjonen vår. Nå er det mange skjær i sjøen før den tid, men det er i alle fall en mulighet. ts Anonymkode: 156c6...af6 Klart dette kan sikre pensjonen, men dere kan også tape så kraftig at dere sitter igjen uten noe. Hva med å selge, og heller betale inn gevinsten på pensjonsparing? Anonymkode: b1f67...787 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #75 Skrevet 2. mars 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart dette kan sikre pensjonen, men dere kan også tape så kraftig at dere sitter igjen uten noe. Hva med å selge, og heller betale inn gevinsten på pensjonsparing? Anonymkode: b1f67...787 "pensjonssparing/konto" er j en kjempetreg måte å spare på. Vi er nok mer risikovillig enn som så, enten bolig eller aksjer... TS Anonymkode: 156c6...af6
occultatum Skrevet 2. mars 2017 #76 Skrevet 2. mars 2017 Blir spennende å høre hva dere lander på å gjøre! Håper du deler det når det er bestemt
Torelli Skrevet 2. mars 2017 #77 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Jeg er også veldig spent på hva banken sier her. Vi har nettopp solgt to leiligheter for å finansiere husdrømme og vurderte lenge beholde den ene som vi leide ut, men fikk da ikke nok lån til å kjøpe drømmehuset. Nå er begge solgt og drømmehuset har utleiedel, vi er fornøyd med vårt valg. Ts du må oppdatere Endret 2. mars 2017 av Torelli
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #79 Skrevet 4. april 2017 Er ikke alle som klarer å si "dere hadde rett" 10 mill i lån på skarve millionen i inntekt du. Jeg ler 😂 Anonymkode: 5fd29...c82 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #80 Skrevet 4. april 2017 Dette høres helt usannsynlig ut. En million i samlet inntekt er ikke mye. 7 millioner i lån er derimot veldig mye. Jada, det er mulig å fravike 5x-regelen, men det er for de som tjener veldig mye og derfor har mye til overs etter at alt det andre er betalt. 7 millioner i huslån over 25 år gir ca 30 000 i låneutgifter hver måned. Det er halvparten av inntekten deres. Ingen bank vil gi et par med normal inntekt et lån som koster halvparten av deres inntekter. Anonymkode: 2d669...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå