Gå til innhold

Brudekjole fra ebay

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes en Facebok gruppe "ebay bryllup ", der er det mange som kjøpte sine kjoler på ebay. Folk legger ut både linker til selgere og ordentlige bilder av kjoler de fikk. Prøv å bli med der, og se om du finner noe du liker? Må kunne bruke søkefunksjonen i gruppa.

Ellers hva med aliexpress, der kan men se kjøper poster bilder over hva de fikk, sånn sett er enklere å finne ut kvalitet på kjolen enn på ebay, hvor det er ingen bilder fra kjøpere.

Ellers asos bridal synes jeg også er et bra tips.

Min kusine kjøpte for øvrig kjolen fra sånn Kina-nettbutikk som skredesyr kjoler etter mål, husker bare ikke hvilken. Det var helt fin kjole, ingenting galt med den og som sagt, skal jo brukes bare en dag. Det så ikke like fancy og dyr ut som Pnina-kjoler fra Say yes to the dress, med masse perler og bling og sånn, men så kostet det også tusen kroner og ikke 3,5 tusen dollar ! :P

Og du kan ikke høre på folk som sier "ikke gjør det" når de ikke prøvde det selv. 😝

Anonymkode: b4a00...500

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en Facebok gruppe "ebay bryllup ", der er det mange som kjøpte sine kjoler på ebay. Folk legger ut både linker til selgere og ordentlige bilder av kjoler de fikk. Prøv å bli med der, og se om du finner noe du liker? Må kunne bruke søkefunksjonen i gruppa.

Ellers hva med aliexpress, der kan men se kjøper poster bilder over hva de fikk, sånn sett er enklere å finne ut kvalitet på kjolen enn på ebay, hvor det er ingen bilder fra kjøpere.

Min kusine kjøpte for øvrig kjolen fra sånn Kina-nettbutikk som skredesyr kjoler etter mål, husker bare ikke hvilken. Det var helt fin kjole, ingenting galt med den og som sagt, skal jo brukes bare en dag. Det så ikke like fancy og dyr ut som Pnina-kjoler fra Say yes to the dress, med masse perler og bling og sånn, men så kostet det også tusen kroner og ikke 3,5 tusen dollar ! :P

Og du kan ikke høre på folk som sier "ikke gjør det" når de ikke prøvde det selv. 😝

Jeg kjøpte dessverre min første og siste kjole fra Asia jo. Ikke brudekjole, men det var til et ball. Den kunne fint ha blitt kjøpt som en brudekjole. Den var grusom....

Nå har heldigvis ts sagt at hun nok ikke kommer til å gjøre det, da det er for godt til å være sant. Man ser på mils avstand at det kunne ha vært sydd av en 2 åring, liksom.

Anonymkode: 2d2a5...941

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asos har nesten ikke brudekjoler......

Anonymkode: ddd5b...962

Skrevet
1 time siden, Monstrum skrev:

Jo. Fra Ebay's hjemmeside:

We connect millions of buyers and sellers around the world, empowering people and creating economic opportunity for all.
We give sellers the platform, solutions, and support they need to grow their businesses and thrive.
We focus on partnering with our sellers, not competing with them. We are building stronger connections between buyers and sellers with product experiences that are fast, mobile, and secure.

Altså; Ebay er en plattform hvor selgere/bedrifter kan registrere seg og selge varene sine. Det Ebay gjør er å legge til rette, å sørge for sikre betalingsløsninger (via Paypal, samt muligheten for å åpne sak om noe skulle gå galt), og å tilpasse siden slik at selgere og kjøpere enkelt kan åpne en dialog.
Så hvis du bestiller en kjole fra selgeren "jallaballachingchong" og får en rip-off i dårlig kvalitet, så er det ikke Ebay som har sendt deg den kjipe kjolen, men selgeren som har registrert bedriften sin der.

Eh. Jeg siktet til at ingen tror at eBay er én butikk

Anonymkode: 6952c...b2f

Skrevet

Bare ikke end opp som hun her.

StyggKjole.jpg

• Liker 4
Skrevet
På 26.2.2017 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg ikke gjort om jeg var deg. 

Da hadde jeg heller spart noen år til gitt, gifte seg gjør man bare en gang i livet 

Anonymkode: 2774d...c4f

Man må ikke brenne tusenlapper bare fordi man skal gifte seg. En kjole kan leies. lånes eller kjøpes billig. Mye fint som ikke koster all verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man kjøper brudekjolen av alle ting på ebay eller andre nettsider. Greit at kjolen kun skal brukes en dag, men hvis man da ikke kan ta seg råd til en ordentlig kjole så syns jeg man bør vente. Eller gå på finn og kjøp brukte kjoler, for der er i hvert fall kjolene ekte og ordentlige brudekjoler. Jeg forstår at ikke alle ønsker å bruke all verdens på et bryllup, men visse ting bør stå i fokus. Jeg har hittil ikke sett en pen kjole som er bestilt fra nettet. Mange legger ut bilde i sånn grupper og er super fornøyde, som er viktigst, men disse kjolene er ikke spesielt pene. Alle gjør som man vil, men syns folk er veldig opptatt av å ha et bryllup av gull og grønne skoger, men vil ikke investere i det. 

Anonymkode: 4bbf5...f4a

AnonymBruker
Skrevet
På 26.2.2017 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Eh. Jeg siktet til at ingen tror at eBay er én butikk

Anonymkode: 6952c...b2f

Vell, til Monstrums forsvar trodde jeg oså du mente at ebay var èn buttikk :blush:

Anonymkode: cd7de...1d9

Skrevet

Jeg har handlet både på ebay og aliexpress. Mye bra og noen bomkjøp. Du kan ha flaks, men jeg hadde heller satset på f.eks danske Lily om budsjettet er smalt. De har mye fint og du risikerer ikke at det ser ut som du har sydd selv i mørket!  http://www.lilly.dk/bryllup/brudekjoler/udsalg

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man kjøper brudekjolen av alle ting på ebay eller andre nettsider. Greit at kjolen kun skal brukes en dag, men hvis man da ikke kan ta seg råd til en ordentlig kjole så syns jeg man bør vente. Eller gå på finn og kjøp brukte kjoler, for der er i hvert fall kjolene ekte og ordentlige brudekjoler. Jeg forstår at ikke alle ønsker å bruke all verdens på et bryllup, men visse ting bør stå i fokus. Jeg har hittil ikke sett en pen kjole som er bestilt fra nettet. Mange legger ut bilde i sånn grupper og er super fornøyde, som er viktigst, men disse kjolene er ikke spesielt pene. Alle gjør som man vil, men syns folk er veldig opptatt av å ha et bryllup av gull og grønne skoger, men vil ikke investere i det. 

Anonymkode: 4bbf5...f4a

Nå er det ikke alle som er superopptatt av kjolen eller selve bryllupsdagen. Et ekteskap er jo alle dagene etterpå, og da er det greit å ikke ha blåst alt på en dag. Selv kjøpte jeg min på Zalando til en billig penge.

Anonymkode: 5216f...d6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninnen min giftet seg for to år siden. Hun hadde kjøpt brudekjolen sin på eBay. Den var ikke fin. Såg så billig ut også. Ikkje misforstå, det finnes billige fine kjoler, men hennes var ikke det. Skulle ønske at hun hadde valgt en annen kjole. Men hun var fornøyd selv og det er det viktigste.

Anonymkode: aae62...534

AnonymBruker
Skrevet
På 26.2.2017 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Hvor da fra ebay? Er det merkekjoler/kjoler fra kjedebutikker eller rip off fra Asia? Er det sistnevnte skal jeg love deg at de ikke ser fine ut...

Så nei ts, skal du kjøpe så styr unna skreddersydd, eller alt fra Asia :)

Jeg har kjøpt mange klær fra Asia uten problem. Var veldig til generalisering her synes jeg. Se på hun lenger opp som hadde kjøpt brudekjole til 400. 

Jeg kjøper jakkene mine og skoene mine billig fra Asia på Ebay. Har vært veldig fornøyd! Og sommerkjoler, de har vært kjempefine!

Anonymkode: 7acca...f6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt mange klær fra Asia uten problem. Var veldig til generalisering her synes jeg. Se på hun lenger opp som hadde kjøpt brudekjole til 400. 

Jeg kjøper jakkene mine og skoene mine billig fra Asia på Ebay. Har vært veldig fornøyd! Og sommerkjoler, de har vært kjempefine!

Anonymkode: 7acca...f6d

Tvilsomt.

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 26.2.2017 den 13.44, KatyP skrev:

Med et ikke så altfor stort budsjett og lyst på ny brudekjole lurer jeg på om noen har erfaring med å kjøpe kjole på ebay? Ser at de har kjoler til ca 2000kr som kan sys etter dine mål osv. Men når noe er for godt til å være sant er det ofte nettopp det. Er det tilfellet for kjole kjøpt på ebay? 

Det er litt gambling det der. Du kan ha flax, og du kan drite deg ut. Sett mange kjempefine som ser ut til  å komme rett fra salong i norge, og noen som ser ut som er laget med bind for øynene i thundercoaster på tusenfryd!

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Teardrop skrev:

Det er litt gambling det der. Du kan ha flax, og du kan drite deg ut. Sett mange kjempefine som ser ut til  å komme rett fra salong i norge, og noen som ser ut som er laget med bind for øynene i thundercoaster på tusenfryd!

Ja er det jeg har hørt også, så jeg satser på litt mer sparing og kjole fra et annet sted😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...