Gå til innhold

Barcelona i påsken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Svigermor har nylig blitt enke og jeg tenkte å invitere henne med på en tur i påsken. Tenkte først London, Wien eller København, men der har vi begge vært flere ganger. Og derfor tenkte jeg kanskje Barcelona. Er det noen som har noen erfaringer eller innspill å komme med når det gjelder å reise dit i påsken? Hva bør man se og gjøre, hvor bør man bo eller bør vi reise dit på et annet tidspunkt.  

På forhånd takk! :blomst:

Anonymkode: c45c6...503

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefalela sagrada familia. Den er helt fantastisk. Men forhåndbestill biletter. Køene er laaaaaange

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk by, kanskje verdens beste. Dessverre har dette ført til så mye turisme at innfødte barcelonere har fått nok og turisme anses nå som det største samfunnsproblemet etter arbeidsledighet. Jeg ville nok heller valgt et sted hvor jeg var litt mer velkommen.

Anonymkode: ccdb5...1d0

Gjest Overrasket
Skrevet

Fantastisk sted om våren, sommeren og høsten. Enda bedre om man unngår alle modernist-stedene og tar for seg en mye eldre arkitektoniske arven som er spredd over byen. 

AnonymBruker
Skrevet

Barcelona er fantastisk i påsken. Var så heldig å få bo der i 6 måneder for et par år siden. Du kan være uheldig, men det blir nesten garantert sol og 25 grader. Barcelona er en veldig stor by, så jeg ville bestemt meg for om det er byen eller stranda dere kommer til å tilbringe mest tid på dagtid. Strandhotellene er LITT usentrale, og omvendt. Ellers er det er par området jeg ville holdt meg unna å bo i, blant annet El Raval, altså til venstre for la Rambla på kartet. Jeg kan godt hjelpe deg å finne noen fine hoteller. Aller koseligst er det i El Born. Her er det folkeliv på kafeene hele døgnet uten at det er noe fest og og skråling av ungdommer. Ellers vil jeg anbefale å dra til Tibidabo, koselig lite fjell med tivoli og gondol som går opp dit. Parc Guell er kjempefint om man vil ha en avslappet dag. Ellers er det kjempekoselig å bare gå i gamlebyene og rusle langs stranden, her er det flust med kaféer og restauranter. Sagrada Familia er fint, men det er dyrt og lange køer, så her må man møte opp tidlig om man i det hele tatt synes at det er verdt det. Jeg anbefaler og en tur til nasjonalmuséet bare for å se på området (palass med topp utsikt). Vær ellers obs på lommetyver. Helst ikke bruk veske, men om du gjør det så hold godt på den spesielt på tram/buss. Si fra om du trenger flere tips. :)

Anonymkode: 92f49...fae

AnonymBruker
Skrevet

Barcelona by night er en veldig fin opplevelse, anbefales.

( Hop on and of bus når det er mørkt og alt er opplyst )

Anonymkode: 6b836...d36

Skrevet (endret)

Jeg hører folk sier så mye ulikt om Barcelona. Noen liker byen. Noen ikke. Jeg har hatt ønske om å reise der, men er litt skeptisk. Men tror det er mye å finne på der... 

Endret av Sallie
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Sallie skrev:

Jeg hører folk sier så mye ulikt om Barcelona. Noen liker byen. Noen ikke. Jeg har hatt ønske om å reise der, men er litt skeptisk. Men tror det er mye å finne på der... 

Barcelona er virkelig en vakker by, og ja,det er mye å finne på der. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barcelona er virkelig en vakker by, og ja,det er mye å finne på der. 

Kanskje jeg tar turen dit en gang. :) 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Sallie skrev:

Kanskje jeg tar turen dit en gang. :) 

Anbefales, det er virkelig en vakker by:) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjentok meg selv her, hehe, sier litt om hvor fantastisk jeg synes den byen er, verdt et besøk eller ti. Ca en halvtime utenfor ligger også et flott badeland og fornøyelsespark. Park Aventura, verdt en dagstur. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig bra ut. Kunne tenke meg å leie meg et hotellrom ved stranden i Barcelona. De har et stort akvarium der som jeg kunne tenke meg å se. Jeg har Googlet litt på Barcelona :) 

Anonymkode: 369d0...52e

Skrevet

Høres veldig bra ut. Kunne tenke meg å leie meg et hotellrom ved stranden i Barcelona. De har et stort akvarium der som jeg kunne tenke meg å se. Jeg har Googlet litt på Barcelona :) 

Anonymfunksjonen slo seg på uten at den skulle på. Var meg som ga dette svaret. :) 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akvariumet var greit nok, synes faktisk "den blå planet" på Kastrup var bedre. Akvariumet i BC hadde pingviner.. synes så synd på dem der de stor på rekke og rad..:/

I dyreparken så jeg flamingoer,(noe jeg ville se ) men fikk avsmak fra hele parken, den var uryddig og det så ut som om dyrene ikke hadde det noe bra.

Fra havnen ( før akvariet ) går det båt, verdt å få med seg en tur :)

Skrevet
På Sunday, February 26, 2017 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Svigermor har nylig blitt enke og jeg tenkte å invitere henne med på en tur i påsken. Tenkte først London, Wien eller København, men der har vi begge vært flere ganger. Og derfor tenkte jeg kanskje Barcelona. Er det noen som har noen erfaringer eller innspill å komme med når det gjelder å reise dit i påsken? Hva bør man se og gjøre, hvor bør man bo eller bør vi reise dit på et annet tidspunkt.  

På forhånd takk! :blomst:

Anonymkode: c45c6...503

Husk at i påskeuka er det mye som skjer i Spania generelt da. De har proseciones der de går i tog rundt i sentrum til minne om Jesus. Ganske interessant å se.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...