Gå til innhold

Booke hotell uten visa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det går fint å betale for hotell rommet noen uker før og booke på den måten? 

Skal til Oslo om 7 uker og overnatte i tre dager på hotell men har ikke visa. Jeg skal besøke noen i Oslo neste uke og tenkte at jeg kanskje kan ta meg en tur til hotellet vi ønsker og forhåpentligvis forhånds betale for oppholdet i april?  

Eller er det bare en teit idé? ☺ 

Anonymkode: ee178...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har penger til å betale hotellrommet nå, har du vel fortsatt råd til det når du faktisk skal og overnatte der? Da setter du bare av de pengene nå, også tar du en telefon til hotellet og bestiller rom, betaler når du kommer :)

Skrevet

Det pleier å være sånn at man må ha kort så hotellet kan reservere et beløp i tilfelle skader. Vet ikke hvordan dette skulle blitt løst med kontanter. 

Anonymkode: 64ba7...30c

Skrevet
1 minutt siden, Monstrum skrev:

Hvis du har penger til å betale hotellrommet nå, har du vel fortsatt råd til det når du faktisk skal og overnatte der? Da setter du bare av de pengene nå, også tar du en telefon til hotellet og bestiller rom, betaler når du kommer :)

Men da kan de være full booket og jeg må reise å lete etter et hotell som har tre netter ledig :) Det er sikkert ett hotell i Oslo som har det den dagen men jeg vet ikke hvor vandlig det er...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det pleier å være sånn at man må ha kort så hotellet kan reservere et beløp i tilfelle skader. Vet ikke hvordan dette skulle blitt løst med kontanter. 

Jeg har booket direkte for samme natten før uten visa og da tok de person nr tror jeg? 

Skrevet

Hvorfor skaffer du deg ikke et kredittkort? 

Anonymkode: f5525...dc0

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skaffer du deg ikke et kredittkort? 

Anonymkode: f5525...dc0

Er det lett? Trodde det var strenge krav til inntekt og tok tid å få jeg rekker vel ikke det nå på 7 uker? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har booket direkte for samme natten før uten visa og da tok de person nr tror jeg? 

Mulig det går ja. Du kan jo ringe hotellet å spørre? Det varierer sikkert fra hotell til hotell

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan de være full booket og jeg må reise å lete etter et hotell som har tre netter ledig :) Det er sikkert ett hotell i Oslo som har det den dagen men jeg vet ikke hvor vandlig det er...

Men hvis du allerede nå vet hvilke datoer du trenger overnatting på, så spør du jo bare om de har ledig når du ringer? Du må jo ringe i god tid, ringer du noen dager før risikerer du at de er fullbooket.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lett? Trodde det var strenge krav til inntekt og tok tid å få jeg rekker vel ikke det nå på 7 uker? 

Det er (altfor) lett. Strenge krav, er vel å ta hardt i. De forlanger at du har inntekt og ikke har noen betalingsanmerkninger. Sikkert ingen problem å få et kredittkort med 10-25 000 kr på. Bare å prøve :)

Pleier ikke ta lenger enn ett par uker fra du søker til du evt. får kortet. I dag gjøres alt på nett, så du vil få svar på hvor stor kredittgrense du får med en gang.

Anonymkode: 25eb9...ce7

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

På syv uker rekker du å starte en bank selv...

Shell kortet tok det vel 4 dager å få i posten fra jeg søkte.

Ville anbefalt Bank Norwegian sitt kort for reiser.

Men hvordan i allverden endte du opp i en situasjon uten betalingskort? Hvordan kjøper du mat? 

Skrevet

Be banken din om et VISA eller Mastercard du, trenger i praksis ikke rare innteken for å få det så lenge man ikke søker om høy kredittgrense. Om du f. eks. sier at du klarer deg med 5K i kreditt, så tror jeg ikke banken vil nekte deg det så lenge du ikke har bet. anmerkninger/historikk som dårlig betaler. 

For det er betydelig letter å søke på på visse datoer med en av flere hotellnettsteder der ute, så slipper du å ringe rundt. 

Anonymkode: 1618d...e67

Skrevet
På Sunday, February 26, 2017 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Norwegian kortet søker du om på nett. Kortet kommer i løpet av få dager, pin lager du selv. 

Anonymkode: 047b7...72a

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norwegian kortet søker du om på nett. Kortet kommer i løpet av få dager, pin lager du selv. 

Anonymkode: 047b7...72a

Men hvordan funker det? må jeg fylle på det kortet og så har jeg mitt vandlige kort som før? Er dette bare ment som et ferie kort som du sparer på?

AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2017 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Men hvordan funker det? må jeg fylle på det kortet og så har jeg mitt vandlige kort som før? Er dette bare ment som et ferie kort som du sparer på?

Seriøst?? Hvor gammel er du?

Et kredittkort, er et betalingskort som kommer med en ferdig sum. Du kan bruke hele summen, mot at du betaler tilbake innen 45 dager. Betaler du ikke innen fristen, vil du få rente på disse pengene og det blir mer å betale på.

Vanligvis settes summen du får i kreditt, utifra hvor stor inntekt du har. Minste er 10 000 og meste er 100 000, om jeg ikke tar helt feil. Det er ikke noe feriekort/sparekort, men et kredittkort!

Anonymkode: 25eb9...ce7

AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2017 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Du kan som regel få VISA på det vanlige bankkortet ditt, dvs. du får da tilsendt et nytt kort fra banken som både er VISA og "vanlig" (bankaxess) bankkort. Kjøp som er belastet VISA delen av kortet gjøres da normalt rett fra kontoen bankkortdelen av kortet er knyttet til, dvs. du behøver ikke fylle på som om det var et kontantkort. 

Søker du og får innvilget VISA kort fra noen andre enn banken din, så vil du heller få et visakort i tillegg, og all bruk vil du få en faktura på. 

Det bør gå fint på 7 uker, normalt tar det bare en liten uke eller så å få kort, i noen tilfeller litt lenger hvis man f. eks. har lav inntekt eller andre ting som tilsier at en saksbehandler må se på kredittkortsøknaden. Hvis du ser for deg at det tar to-tre uker så har du fortsatt 4-5 uker igjen på å bestille hotell på, noe som normalt holder i Oslo.

Anonymkode: 1618d...e67

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare ringe hotellet nå, og få de til å reservere rom til deg? :)

Anonymkode: c1b06...387

AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2017 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Seriøst?? Hvor gammel er du?

Jeg var selv 40 år før jeg skaffet mitt første kredittkort. Så det er ikke helt unormalt å ikke ha kunnskap om dette i godt voksen alder (uten at TS har svart på hvor gammel han/hun er).

Det viktige med kredittkort er som du skriver - betal tilbake ved forfall !! Det er lånte penger, og som alltid med lånte penger, blir det dyrt hvis rentene begynner å løpe. Fordelen er at det ikke trekkes rett fra bankkontoen din, de fleste inkluderer reise- og avbestillingsforsikring når du betaler minst 50% av reisen med kortet, og du har tid til å kontrollere trekkene før du betaler fakturaen. 

TS : sett deg inn i hva et kredittkort er, og velg et som har fordeler som er greie for deg, F eks, hvis du handler mye hos Kiwi, Spar, Meny eller Joker, er et TrumfVisa et fornuftig valg. Da får du ekstra bonuspoeng når betaler dagligvarer med kredittkortet. Trumf har også en grei portal som heter ViaTrumf som gir gode rabatter. Men som sagt, aller viktigst : betal fakturaen - opprett kombinert avtalegiro/e-faktura i nettbanken, så får du mail ca 14 dager før forfall.

Anonymkode: a50bd...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...