Gå til innhold

Å hoppe over mensen lenge...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg  gått på p-piller siden puberteten, og jeg er nå 32 år. Det siste året (eller lenger, husker ikke helt) har jeg hoppet over mensen så og si hver mnd (med p-pillen Diane). Dette har gått helt fint. Helt til nå i det siste som jeg har begynt å både blø etter samleie og blø uregelmessig. Dvs jeg plutselig har litt blod i trusa innimellom (når det ikke er tid for mensen). Er det noen som vet om dette kommer av at jeg har hoppet over mensen såpass lenge? Jeg skal selvfølgelig ikke hopper over neste mnd, skal la det gå som normalt da. Jeg merker også at utfloden lukter litt ekstra (sorry for TMI), så når jeg begynte å Google kom det jo opp at dette var tegn på livmorhalskreft og jeg ble livredd. Jeg har faktisk vært så dum at jeg aldri har "turt" å ta celleprøve hos gynekologen... Har aldri vært hos en gynekolog. Skjønner at det er på tide og jeg skal bestille time, men får ikke dratt før om 2 mnd pga jeg befinner meg i utlandet. Er det noen som har hoppet over mensen over lengre tid og fått samme symptomer? Setter pris på svar.

Anonymkode: 93ffe...2ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner å blø hvis jeg hopper over for lenge. Da tar jeg bare en pause på noen dager. Det er ikke farlig å hoppe over slik du gjør og kroppen må ikke ha pause. Men vil absolutt anbefale deg å ta en celleprøve!!!

Anonymkode: aa16e...046

Skrevet

Husk de med spiral ofte går 7-8 år uten mensen - så det er ikke farlig.  Jeg ville ha vært mer bekymret at det kan være andre årsaker.  Har du noe andre symptomer en at du blør?  ville ha absolutt gått til legen. 

Anonymkode: bdf3a...383

Skrevet

Du MÅ ta celleprøver! Ta ansvar for din egen kropp og helse. Det er så unødvendig å ikke gjøre det. Det er snakk om tre minutter hvert tredje år. Det klarer du. Det må du klare. Sorry, om du oppfatter meg som streng. Men det blir for dumt å ikke gjøre det når det er så enkelt.

Når det er sagt, så hopper jeg alltid over mensen. Etter ett år ca kan slike mellomblødninger komme. Gjerne etter samleie. Da tar jeg en ukes pause fra p-pillene og har mensturasjon. Enkelt og greit.

Anonymkode: d03ba...647

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er litt naivt å tro at det ikke påvirker kroppen i det hele tatt. Jeg tenker vi kommer til å få sjokk om noen år når man finner ut hvor skadelig p-piller er. Det øker jo sjansen for livmorkreft i katter betydelig, hvorfor skulle ikke det påvirke mennesker på noen måte?

Anonymkode: fa2f3...a02

Skrevet

Jeg begynner også å småblø litt innimellom om jeg hopper over. Tror det er normalt, det er jo ting som vil ut derifra men som aldri får lov når man hopper over hele tiden :) Jeg ble anbefalt av legen å få mensen i allefall hver tredje mnd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...