Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært blond, men nå har håret mitt blitt mørkere, så jeg farger det. Etterveksten min er ganske mørk nå, vil si mørkeblond/ lyse lyse brun. Merker jeg er klar for en forandring. Jeg vil jo tro at jeg kler den naturlige fargen min best, eller hva tror dere? Har jo da veldig lyst til å dra til frisøren for å 'matche' etterveksten og farge hele håret i den fargen, og så stripe det. Synes hår som er stripet er innmari fint. Alle vennene mine synes jeg burde gjøre dette. Spørsmålet er for det første om dere tror dette er lurt? Tror dere man kler sin naturlige farge best? Og vet dere om et sted som ikke er altfor dyrt å gjøre dette på, men som ikke er et dårlig sted? 

Anonymkode: 3364b...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er som deg blitt mørkere med årene. Jeg kledde ikke den fargen jeg nå har naturlig, men striper det blondt og demper den blekede fargen med et skyll som gir en kjørligere fargetone. Min egen farge er en blass og kjedelig mørk blond/kommunegrå. Enklere å style og stelle også når det er stripet i stedet for ubehandlet. Jeg betalte 1100 for strip/hårkur/klipp/fikse bryn forrige uke. Min faste frisør som driver privat egen salong.

Skrevet

Tja, jeg synes selv (og frisøren er enig) at jeg kler best å lysne håret mitt med noen striper. Det vil si at håret mitt på et vis ser noen nyanser lysere ut. Jeg har, som deg, blitt en del mørkere med årene. Bunnfargen er jo min naturlige, og så er stripene litt mer den fargen jeg var som yngre (tror jeg). Uansett tror jeg neppe det blir helt feil :)

Når det gjelder tips om salong: Hvor bor du?

Anonymkode: 57578...12d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, jeg synes selv (og frisøren er enig) at jeg kler best å lysne håret mitt med noen striper. Det vil si at håret mitt på et vis ser noen nyanser lysere ut. Jeg har, som deg, blitt en del mørkere med årene. Bunnfargen er jo min naturlige, og så er stripene litt mer den fargen jeg var som yngre (tror jeg). Uansett tror jeg neppe det blir helt feil :)

Når det gjelder tips om salong: Hvor bor du?

Ja tenker da å stripe håret, synes det er veldig fint. Tror jo at jeg må kle det best egentlig, i og med at det er min naturlige hårfarge. Bor på frøen, oslo, om det ikke sier så mye så er det ikke langt unna vinderen, men heller ikke majorstuen. 

Skrevet
4 timer siden, lisske skrev:

Jeg er som deg blitt mørkere med årene. Jeg kledde ikke den fargen jeg nå har naturlig, men striper det blondt og demper den blekede fargen med et skyll som gir en kjørligere fargetone. Min egen farge er en blass og kjedelig mørk blond/kommunegrå. Enklere å style og stelle også når det er stripet i stedet for ubehandlet. Jeg betalte 1100 for strip/hårkur/klipp/fikse bryn forrige uke. Min faste frisør som driver privat egen salong.

Jeg har også i en god tid brukt lilla sjampo, som gjør at håret mitt blir mer kaldt. Merker jeg er litt lei av å måtte farge håret mitt hele tiden, og har lyst på en forandring. Tenkte da at jeg 'må vel' kle min naturlige hårfarge, og skal i tillegg stripe det, så det kan jo nesten ikke bli feil? Hvor ligger denne frisøren? Hørtes ganske rimelig ut:)  Og hva heter den?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenker da å stripe håret, synes det er veldig fint. Tror jo at jeg må kle det best egentlig, i og med at det er min naturlige hårfarge. Bor på frøen, oslo, om det ikke sier så mye så er det ikke langt unna vinderen, men heller ikke majorstuen. 

Jeg er dessverre ikke kjent i Oslo, så det blir vanskelig å anbefale frisør da, men sjekk for all del priser. Jeg betaler 1400 for klipp og striper, men det kan fint komme på det dobbelte. Uansett, rådfør deg gjerne med frisøren. En god frisør lytter selvsagt til kunden, men vil også si ifra om hva som er kledelig og ikke, tenker jeg :)

Skrevet

Jeg har også blitt mørk blond med årene og striper det med teknikken balayage. Det betyr at frisøren pensler på stripene i stedet for å bruke folie eller hette. Det gir et veldig naturlig resultat og jeg trenger bare stripe håret 1-2 ganger i året. Anbefales!

Anbefaler Ann Beate hos Mood Studio. Ligger i Oslo sentrum. Sist jeg var hos henne jobbet hun på Hendrix, men hun har startet egen salong. Tror jeg betalte ca 2000 hos Hendrix, men koster vel mer om du skal avfarge det osv.

Et tips er å finne frisør på Instagram. Det gjør jeg alltid, for da ser jeg hva de kan.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også i en god tid brukt lilla sjampo, som gjør at håret mitt blir mer kaldt. Merker jeg er litt lei av å måtte farge håret mitt hele tiden, og har lyst på en forandring. Tenkte da at jeg 'må vel' kle min naturlige hårfarge, og skal i tillegg stripe det, så det kan jo nesten ikke bli feil? Hvor ligger denne frisøren? Hørtes ganske rimelig ut:)  Og hva heter den?

Dette tror jeg blir bra:) helt feil blir det nok allefall ikke:) jeg bor litt utenfor Trondheim, så det blir nok ikke så aktuelt dersom du bor i Oslo😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...