Gå til innhold

Lavt blodtrykk og "annfall"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med lavt blodtrykk. Det blir veldig ofte svart når jeg reiser meg opp for fort, noe som i og for seg er helt normalt og ikke noe jeg bekymrer meg for. Men jeg har opplevd nå to ganger å bli så svimmel at jeg helt glemmer hvor jeg er g blir veldig forvirret, samtidig har kroppen/hendene mine rykket veldig. Jeg vet ikke om hele kroppen rykker fordi jeg er så borte, men hendene mine rykker/rister. Er dette helt normalt ved blodtrykksfall eller noe legen burde vite om? Jeg føler ikke for å dra til legen bare for dette hvis det viser seg å være veldig vanlig.

Anonymkode: 127bd...676

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må snakke med legen om dette. Det er viktig å få sjekket blodttrykket og foreta en evt. døgn-måling. Det er ikke bra å gå rundt med slike anfall

• Liker 1
Skrevet

Dette høres ikke ut som et normalt blodtrykksfall. Det er vanlig med blodtrykksfall hvor det svartner for øynene og man blir borte et par sekunder - men ikke på dette viset her. Det kan hende det bare faller fryktelig lavt, men uansett er det verdt et legebesøk.

• Liker 2
Skrevet

Enig med boblevann ovenfor. Høres ut som noe annet enn blodtrykksfall.

Gå til legen!

• Liker 1
Skrevet

Ja enig med de andre. Med rykninger så tenkte jeg på epilepsi lignende anfall. Varer det lenge? Dette bør du utredes for. 

Skrevet

Takk for svar. Jeg får ta det opp med legen. Jeg tror ikke det varer særlig lenge. Noe lenger(men ikke mye) en et vanlig blodtrykksfall antar jeg uten at jeg har sett på klokken. Jeg har foreløpig ikke opplevd det igjen, men vert mye mer plaget med blodtrykksfall en ellers de siste dagene. 

Anonymkode: 127bd...676

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...