Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det var en tråd her et sted, men den er så lang og uoversiktelig, så jeg vil starte en ny her der vi kan dele erfaringer.

Hvilke merker og typer er dine favoritter og hvorfor? Og hvor handler du de? Fra EBAY? På reise? Nettbutikker? Fysiske butikker?

Pris?

Mitt favorittmerke er Tony Moly. Den gjør underverker for blank hud med store porer :) Jeg har aldri hatt så fantatisk hud før. 

Har prøvd både eggene og bb-kremen deres. 

Anonymkode: 1c52c...d51

Skrevet

Har egentlig ikke et bestemt favorittmerke, og bruker ting fra ulike merker :) Har litt sansen for innisfree da, da det er fri for en del stoffer, er dyrevennlig(så vidt jeg vet) og synes produktene er bra generelt! 

Skrevet
1 time siden, pessimistisk skrev:

Har egentlig ikke et bestemt favorittmerke, og bruker ting fra ulike merker :) Har litt sansen for innisfree da, da det er fri for en del stoffer, er dyrevennlig(så vidt jeg vet) og synes produktene er bra generelt! 

Ja, Innisfree pleide jeg å kjøpe fra før. Hadde helt glemt av de etter at jeg oppdaget Tony Moly. Kanskje sjekke ut de igjen. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Innisfree pleide jeg å kjøpe fra før. Hadde helt glemt av de etter at jeg oppdaget Tony Moly. Kanskje sjekke ut de igjen. 

Har selv ikke så mye fra tony moly, men har hørt mye bra! Dessuten så er det jo litt billigere enn innisfree og :) Fikk skikkelig lyst til å bestille noe nå, selvom kjøpte meg noe sist uke til tross for studentøkonomien:fnise:

Skrevet

Unødvendig å lage ny tråd, da det finnes mye nyttig informasjon i den gamle. Vil heller foreslå å "vekke liv" i den gamle :)

Mine favoritt merker for øyeblikket er blant annet:
- Neogen (Skumrens, Peeling-pads, cleansing water)
- Klairs (Toner, fuktighetskrem, sheetmasks)
- Cosrx (fuktighetspads)
- Etude house (vippeserumet og varmende øyemaske)
- Holikaholika (sheetmask & fot-peeling)
- Sum:37 (Cleansing stick/Skumrens)

Anonymkode: bfb0f...1d7

Skrevet

Favoritt for tiden er Elizavecca, de har mye som fungerer godt for min hud. Ellers liker jeg Tonymoly og innisfree. Huden min har aldri vært så fin før etter jeg begynte med koreanske produkter. De ligger virkelig milevis foran vestlig hudpleie, og når prisen er en liten brøkdel av det highend vestlig hudpleie koster, så er det win win for min del!

De sikre selgerne som selger ekte varer på eBay er blant annet:

-rinishop

-iamloveshop

-blueprint21

Anonymkode: 1bba3...979

Gjest ClickB4it
Skrevet

Jeg er speilblank på dette feltet, men samtidig veldig interessert. Er det noen som har noen tips om hvordan man kan ta sine første, usikre skritt inn i jungelen av produkter og selgere og salgsplattformer?

Skrevet
1 time siden, ClickB4it skrev:

Jeg er speilblank på dette feltet, men samtidig veldig interessert. Er det noen som har noen tips om hvordan man kan ta sine første, usikre skritt inn i jungelen av produkter og selgere og salgsplattformer?

Først er det greit å vite hvilken hudtype man har, og hva huden din trenger. Da finner man produkter som passer for deg og din hud. 

Det er en liten jungel å sette seg inn i Koreansk hudpleie, men når man begynner å komme inn i gsmet er det utrolig gøy å se at produktene jobber sammen og det skjer underverker! 

Et tips er å bli medlem i koreansk hudpleie siden på Facebook, der finner du alt du trenger av informasjon, men du må bli invitert inn i gruppen av noen du kjenner som er medlem allerede. 

Før jeg satt meg inn i hudpleie var jeg vel som kvinner flest, en rask vask med en eller annen ansiktsvask, og smurte en random hudkrem etterpå. Huden min var ikke akkurat fantastisk.

Nå har jeg en rutine, som har gjort at jeg har bortimot plettfri, frisk hud. Alle må finne det som fungerer for dem, men min rutine er som følger:

vask med oljerens,

vask med renseskum,

toner,

serum,

hudkrem,

solkrem,

primer.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Favoritt for tiden er Elizavecca, de har mye som fungerer godt for min hud. Ellers liker jeg Tonymoly og innisfree. Huden min har aldri vært så fin før etter jeg begynte med koreanske produkter. De ligger virkelig milevis foran vestlig hudpleie, og når prisen er en liten brøkdel av det highend vestlig hudpleie koster, så er det win win for min del!

De sikre selgerne som selger ekte varer på eBay er blant annet:

-rinishop

-iamloveshop

-blueprint21

Hva er det som er i koreansk kosmetikk som gjør at det er så bra og at du mener de ligger så langt foran i utviklingen?☺

Anonymkode: 5740c...2e7

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er i koreansk kosmetikk som gjør at det er så bra og at du mener de ligger så langt foran i utviklingen?☺

Anonymkode: 5740c...2e7

"Experts estimate Korean skin care innovation is twelve years ahead of U.S. research and development. Korea’s progress in this industry focuses intensely on refined formulations that deliver visible results without harshness or irritation – Working with our skin (not against it) to bring out natural clarity, beauty and brilliance."

Var på et kurs med et highend vestlig hudpleie firma, og til og med representantene for dette firmaet innrømmet at de så til Korea for mye av sin egen research og utvikling. 

Skrevet
10 timer siden, ClickB4it skrev:

Om du er usikker på hva din hudtype er, kan du ta en hudanalyse. Flere steder gjør de det gratis! Jeg har personlig ikke tatt det, men har bare lest litt om de ulike hudtypene. Du har kanskje hørt at den koreanske rutinen består av mange flere steg, enn en vestlig rutine vanligvis gjør. Det er selvfølgelig ikke nødvendig med alle disse stegene, og det viktigste er rens, toner og krem. Det kan også være fint å bruke en ampoule eller et serum :) Det viktigste rådet er nok å begynne med en ting om gangen. Det anbefales vel å bruke et produkt en uke, før man begynner med et nytt produkt. Dette er for å både tilvenne huden, men også for å kunne vite hvilket produkt man eventuelt reagerer på. 

Når jeg begynte med koreansk kosmetikk, byttet jeg min vestlige rutine ut med koreansk etterhvert. Når jeg gikk tom for vestlig rens kjøpte jeg for eksempel en koreansk rens, mens jeg fortsatte med vestlig krem. Ble selvfølgelig veldig gira, og begynte på flere produkter. Jeg reagerte desverre på et produkt, men kunne selvfølgelig ikke vite hvilket produkt :S Så anbefaler aboslutt at du tar det litt sakte, for å kunne vite hva du reagerer på om du skulle være uheldig. 

Jeg vil også anbefale deg å melde deg inn i en av gruppene på facebook. Bare søk på koreansk kosmetikk, så får du opp litt forskjellig. En av de har iallfall en liste med trygge selgere. Om du vil bruke ebay er det viktigste at du ser det er fra sør-korea og at de har bra % fornøyde kunder. Ser noen over i tråden har anbefalt noen selgere, og jeg går også god for disse. Finnes også en del nettsider som foreksempel roseroseshop, testerkorea og jolse.com. Det lønner seg som regel bare når man skal handle en del, og jeg som student pleier å sammenligne de ulike sidene med ebay for å få det billigst mulig mtp frakt inkludert. 

En annen ting som er utrolig greit med koreansk kosmetikk er at de vanligvis selger testere/samples. Det kan være lurt å kjøpe noen for å ikke sløse så mye penger :)  Det er vanlig å få med noen for hvert kjøp man gjør, så det hoper seg opp. Ser en del gir vekk dette mot frakt også :) Hvis ikke er koreansk kosmetikk generelt billig, og selv billigmerkene er bra. Merker som er kjente og som jeg ville sjekket ut er tonymoly, innisfree, holikaholika og mizon. Er selfølgelig maaaasse merker med mye bra, så vil egentlig bare anbefale å google litt om de ulike merkene, hudtypene og produktene. Det er forresten veldig vanlig å bruke ulike merker/serier i en og samme rutine, for eksempel rens fra innisfree, serum fra mizon og fuktighetskrem fra tonymoly. Så det er veldig mange vanskelige valg å ta:fnise:

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Noen her som har litt peiling på koreansk hudpleie?☺️

Anonymkode: c24e8...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...