Gå til innhold

Dine favorittbøker?


Henna

Anbefalte innlegg

- "Han stjal mine barn" av Patsy Heymans. Denne boken er i samme "kategori" som "Ikke uten min datter"

Denne har jeg også lest og er i en sånn serie som here "Virkelighetens verden". Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til Augustbrud02: Alle har jo forskjellig smak da... Spørsmålet var jo hvem bøker du liker, ikke hvem du ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker alle bøkene til John Grisham, med juryen som favoritt

Har også lest Juryen. Kjempebra! Men tok tid med sine nesten 500 sider :D

Har vurdert å lese Sagaen av Isfolket mange ganger. Men det er jo så mange bøker. Det er liksom det å sette igang da... Hva handler alle bøkene om? Er det mange generasjoner omtalt eller blir du kjent med noen få mennesker. Regner vel med at det er flere med så mange bøker... Blir det ikke et virvar av personligheter etterhvert da???

Har meldt meg inn i flere bokklubber og drukner i velkomstbøker her...

Bla krim og spenning, flere bra men må si det er ingen som får meg til å *grøsse*. Synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg glemte jo å nevne Grisham sist jeg skrev her. Leste ganske nylig "Firmaets mann", og det er noe av det mest spennende jeg har lest. Ble ferdig med hele boka på 400 sider på bare noen få dager.

Slenger meg også på anbefalingen av Roy Jacobsens "Seierherrene".

Til slutt må jeg jo bare nevne de bøkene som har gjort aller størst inntrykk på meg noen gang: Jan Kjærstads trilogi "Forføreren", "Erobreren" og "Oppdageren". Det må være det beste som er skrevet i Norge noen sinne. Etter at jeg hadde lest den første boka, trodde jeg nesten at hovedpersonen Jonas Wergeland var virkelig. Egentlig likte jeg ikke så godt den siste boka av de tre, men de to første er helt suverene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Augustbrud02: Alle har jo forskjellig smak da... Spørsmålet var jo hvem bøker du liker, ikke hvem du ikke liker.

Ja, men synes bare det var litt morsomt, for det virker som om jeg nesten er den eneste som ikke likte denne boken. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til augustbrud:

nei du er ikke den enste, jeg likte heller ikke den boka :lol: ..

.filmen var morsom, men det er en sånn historie som er bedre på film enn i bok, syns jeg, vanligvis pleier det å være motsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så veldig glad i romaner, men jeg falt virkelig for Agnar Mykle sin skrivestil da jeg leste "Lasso rundt fru Luna" og "Sangen om det røde rubin".

Jeg syntes han har en tollbindene måte å skildre på.

En av mine favoritter er Jostein Gårder's "Sofies Verden".

Jeg liker å lære ting når jeg leser og denne boken er full av filosofihistorie! Meget interessant.

"Hot Sex" av Tracy Cox er også blandt de morsomme og lærerike bøkene jeg har lest.

Forøvrig liker jeg å lese om drømmer, psykologi, universet, populærvitenskap o.l.

Og akkurat nå venter jeg på en bok som heter "Kong Leopold's Arv"

Det er fortellingen om hvordan den Belgiske kongen Leopold styrte daverende Kongo. Han utnyttet landet på det groveste og aldri før har så mange afrikanere blitt drept på så kort tid.

Altså spennende verdenhistorie!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...