AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Har øresus noen ganger, det høres ut som maskin som går på lav styrke, en vaskemaskin høres det ut som. Går sånn klikk klikk KLIKK klikk klikk KLIKK...er det hjertet eller øresus? Anonymkode: 2c0b1...d8f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Du spør om forskjellig i overskrift og tekst. Hører du en lyd i øret? Kan være blodårene som ligger så tett inntill øret, slik at du hører din egen puls. Anonymkode: 029b8...69c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spør om forskjellig i overskrift og tekst. Hører du en lyd i øret? Kan være blodårene som ligger så tett inntill øret, slik at du hører din egen puls. Anonymkode: 029b8...69c Nei det henger sammen. Lurte på om det er øresus eller puls jeg hører liksom... Anonymkode: 2c0b1...d8f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Hvis det pulserer, så er det pulsen du hører. Er det et konstant sus, så er det øresus. Anonymkode: 029b8...69c
lillsunshine Skrevet 24. februar 2017 #5 Skrevet 24. februar 2017 Dersom du er usikker på om du har hjertebank/ekstraslag så tar du vel bare og måler pulsen din? Mål den enten med to fingerer mot halsen eller mot håndleddet.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2017 #6 Skrevet 24. februar 2017 2 timer siden, lillsunshine skrev: Dersom du er usikker på om du har hjertebank/ekstraslag så tar du vel bare og måler pulsen din? Mål den enten med to fingerer mot halsen eller mot håndleddet. Jeg har gjort det, synes det er like slag 😅😂 Anonymkode: 2c0b1...d8f
lillsunshine Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det, synes det er like slag 😅😂 Anonymkode: 2c0b1...d8f Da er det nok sannsynligvis ikke hjertet som slår ujevnt Du hadde ganske sikkert merket det om det slo ujevnt når du måler pulsen på den måten. Har hatt masse ekstraslag på hjertet selv og det merkes veldig godt når en måler pulsen, ofte også uten at jeg gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 10 timer siden, lillsunshine skrev: Da er det nok sannsynligvis ikke hjertet som slår ujevnt Du hadde ganske sikkert merket det om det slo ujevnt når du måler pulsen på den måten. Har hatt masse ekstraslag på hjertet selv og det merkes veldig godt når en måler pulsen, ofte også uten at jeg gjør det. Ok, takk for svar. Men når du måler pulsen så slår det liksom litt saktere når det er ujevnt? Hvordan eller merker du den godt? Anonymkode: 2c0b1...d8f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #9 Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for svar. Men når du måler pulsen så slår det liksom litt saktere når det er ujevnt? Hvordan eller merker du den godt? Anonymkode: 2c0b1...d8f Dersom du har ujevn hjerterytme kan du kjenne at pulsen er uregelmessig. Dvs. at tidsrommet mellom to pulsslag varierer. Dersom du er usikker på at det du hører er øresus eller puls kan du kjenne på pulsen i håndleddet eller hals samtidig og sjekke om det samsvarer. Anonymkode: 5252f...71d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå