Gå til innhold

Hva kan jeg si!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har gode forslag til hva jeg kan si for å dekke over at jeg har vondt i baken min grunnet en utvendig hemoroide som herjer der nå. Trenger å finne på en "offentlig" unnskyldning som jeg kan bruke når jeg prøver å komme tilbake  på trening, arbeidsplassen og kveldskurs med kollegaer.. De vet at jeg har vært "syk" nå, men jeg har ikke måttet utdype det foreløpig.. Hvilke sykdommer/plager er mindre kleine og som gjør at man ikke kan trene like hardt(eventuelt sette seg ned og ta pause, gå på do osv) 

Kan være noe helt annet også, som gjør at jeg må være  forsiktig ... Har ikke hatt så mange kroppslige plager, så er litt blank på hva jeg kan finne på å si. IKKE aktuelt å fortelle sannheten :fnise: 

Anonymkode: ec90a...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemer med kneet? 

Anonymkode: 63023...169

Skrevet

Jeg har ett brudd på halebeinet. Gjør at jeg har vondt når jeg sitter for lenge osv. 

Anonymkode: 31e01...0d7

• Liker 1
Skrevet

Gode forslag, tusen takk 👍🏻

Men tenkte vel egentlig mer på at jeg skulle ta noe litt mer "alvorlig",  noe med magen/tarmene/ fordøyelsen muligens. Det kan hende at jeg må operere plagen min og da blir jeg jo enda mer invalidert i en periode kan jeg tenke meg.. Men det med halebeinet kan jo funke :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gode forslag, tusen takk 👍🏻

Men tenkte vel egentlig mer på at jeg skulle ta noe litt mer "alvorlig",  noe med magen/tarmene/ fordøyelsen muligens. Det kan hende at jeg må operere plagen min og da blir jeg jo enda mer invalidert i en periode kan jeg tenke meg.. Men det med halebeinet kan jo funke :)

Ikke si noe mer alvorlig enn det som er, heller mindre alvorlig. Folk kan jo begynne å "spinne" på det i hodene sine (hm, operere tarmene...), og plutselig er de redd for at du har tarmkreft liksom. Si noe ufarlig (som sant er), men invalidiserende (som sant er). Skade på halebeinet synes jeg var smart!

Anonymkode: 9cebc...db6

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om noen har gode forslag til hva jeg kan si for å dekke over at jeg har vondt i baken min grunnet en utvendig hemoroide som herjer der nå. Trenger å finne på en "offentlig" unnskyldning som jeg kan bruke når jeg prøver å komme tilbake  på trening, arbeidsplassen og kveldskurs med kollegaer.. De vet at jeg har vært "syk" nå, men jeg har ikke måttet utdype det foreløpig.. Hvilke sykdommer/plager er mindre kleine og som gjør at man ikke kan trene like hardt(eventuelt sette seg ned og ta pause, gå på do osv) 

Kan være noe helt annet også, som gjør at jeg må være  forsiktig ... Har ikke hatt så mange kroppslige plager, så er litt blank på hva jeg kan finne på å si. IKKE aktuelt å fortelle sannheten :fnise: 

Er det ikke bedre å bare være ærlig, og si at du ikke ønsker å fortelle diagnosen?

Anonymkode: e31d2...acd

• Liker 2
Skrevet

Tror du ikke at en blank løgn vil være nokså lett å avsløre, særlig for mennesker som kjenner deg?

Hva er det som er så ille med å si at du har hatt en stygg hermoride, det er jo ikke noe skambelagt eller tabubelagt med den typen tilstand? Er en sacralcyste bedre å si? Eller en lidelse i endetarmen? 

Du risikerer jo å få hemoroiden tilbake med tiden, i tillegg til at det vil være tydelig for alle at du har problemer med å sitte m.m.

Anonymkode: 387d0...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...