Gå til innhold

Hva synes du om mersalg i butikkene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men får butikkene helt seriøst solgt mer når de prøver å prakke ting på kunden som ikke har noen sammenheng med det de allerede har kjøpt? Jeg sier alltid nei takk,og jeg vil tro at de får ganske mange flere "nei takk" enn "ja takk". 

Anonymkode: 3ee37...e70

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe de første gangene jeg ble spurt om jeg ville ha noe strømpebukser i kassa eller på restaurant og kelner spurte om jeg ville ha kaffe etter middagen, da holdt jeg på å spørre om det var gratis (inkludert) 😂😂😂 hva, ha noe mer enn det hva jeg har bedt om? Må være gratis da? 

Nei liker ikke mersalg og fy skam på sjefer som tvinger ansatte til å spørre om slikt. 

Anonymkode: 25f57...ffd

• Liker 1
Skrevet

Elsker det, på jobben har vi interne konkuranser om hvem som leder i mersalg, kjempeartig! Når jeg blir spurt selv i butikker hvor jeg ikke har lyst, så sier jeg jo bare nei takk. Krever ikke stort å si 2 ord. For å la seg irritere av sånt så må man ha et litt trasig liv haha

Anonymkode: 6a8fd...a9b

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker det, på jobben har vi interne konkuranser om hvem som leder i mersalg, kjempeartig! Når jeg blir spurt selv i butikker hvor jeg ikke har lyst, så sier jeg jo bare nei takk. Krever ikke stort å si 2 ord. For å la seg irritere av sånt så må man ha et litt trasig liv haha

Du synes at det er noe å le av, at noen kjemper med store plager?

Anonymkode: e96cc...324

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men får butikkene helt seriøst solgt mer når de prøver å prakke ting på kunden som ikke har noen sammenheng med det de allerede har kjøpt? Jeg sier alltid nei takk,og jeg vil tro at de får ganske mange flere "nei takk" enn "ja takk". 

I tillegg tror jeg at de taper kunder på dette mersalget sitt. Det er mange som skyr butikker der de har blitt utsatt for mersalg.

Anonymkode: e96cc...324

• Liker 5
Skrevet

Vel, jeg liker mersalg..
Vil man ikke ha, så takker man bare nei.

Det finnes de ansatte som spør:
Er du med i kundeklubben vår?-Neihei, ikke det nei, om du er medlem, så får du rabatter! Vil du ikke? Er du sikker?

De ansatte som pusher på, det er ikke helt greit. (Telefonselgere gjør jo dette hele tiden...)

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ikke virket hadde de ikke brukt tid på det, det er jo så enkelt. Selvfølgelig vet butikkene hva de driver med og hva som lønner seg.

Å bli spurt om jeg skal ha kaffe/te etter middag på restaurant regner jeg forøvrig ikke som mersalg, det er normal service i den settingen. Jeg blir mer irritert om de ikke spør...

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på de som står i kassen. Det er helt greit å bli spurt om man vil ha noe i tillegg, men dersom de ikke gir seg når man sier nei, da blir jeg irritert i fjes.

Eksempel; kjøper en bolle, den bak disken sier at det er 3 for kr 30,-, jeg sier at jeg bare skal ha en, den bak disken må påpeke at det er billigere per bolle om jeg kjøper tre. Mye mulig det, men når jeg bare skal spise en så er det billigere å kjøpe en. 

-dacini-

Skrevet

Hater det. Det verste og dummeste er når jeg henter ut reseptbelagte medisiner på apoteket og blir spurt om jeg ikke også vil ha drops eller annet tull. 

Anonymkode: fa483...530

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i at om det er noe det er logisk at kunden faktisk kan ha bruk for, som impregneringsspray til sko når man kjøper sko, så er det helt ok, og kan tolkes som god service og et forsøk på å være hjelpsom. Det ER jo fryktelig irriterende å kjøpe sko, og så blir man søkkvåt første dagen for man var tom for spray hjemme. 

Men påprakking av boller når man skal kjøpe vindusviskere og sånt, eller mascara når man kjøper sokker, føles som utidig press om å kjøpe ting man ikke trenger. 

Anonymkode: 640cd...54e

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble så provosert en gang jeg skulle kjøpe en bh og den smørblide dama i kassa først skulle snikinnmelde meg i kundeklubb og så prakke på meg strømpebukser til jul. Jeg går aldri inn i den butikken igjen. 

Anonymkode: fa483...530

Skrevet

Jeg syns det kan være irriterende

Men det er bare å si nei, takk...og ikke kjefte på vedkommende for noe han/hun er pålagt av sjefen.

Skrevet

Jeg synes mersalg er noe dritt. Da jeg jobbet i klesbutikk fikk vi beskjed av sjefen om mersalg. Dersom vi solgte en genser skulle vi spørre om kunden trengte f.eks en skjorte som passet til, eller dersom vi solgte bukse om kunden trengte sokker eller truser.

Jeg synes dette var utrolig flaut å måtte spørre om, så gjorde det kun når sjefen var i nærheten.

Anonymkode: 92e06...359

• Liker 1
Skrevet

Logiske ting, som impregneringsspray til sko og den slags er OK. Andre ting irriterer meg. Da takker jeg konsekvent nei, selv om jeg mot formodning kommer på at jeg faktisk trenger sokker, maskara eller hva nå det enn måtte være. Unngår også butikker som er veldig aggressive på mersalg, som KID. 

Skrevet

Ser ikke problemet, så lenge de nøyer se med et enkelt spørsmål og ikke forsøker å mase når du man svarer nei på spørsmålet. 

Anonymkode: 62ea7...d36

Skrevet
8 minutter siden, Nori skrev:

Logiske ting, som impregneringsspray til sko og den slags er OK. Andre ting irriterer meg. Da takker jeg konsekvent nei, selv om jeg mot formodning kommer på at jeg faktisk trenger sokker, maskara eller hva nå det enn måtte være. Unngår også butikker som er veldig aggressive på mersalg, som KID. 

Kid som ligger her suger på mersalg, har aldri fått et spørsmål om å kjøpe et eller annet mer enn det jeg har gått inn for å kjøpe. 

Selv synes jeg at verstingene er Bik Bok som alltid spør, det gjelder også Lindex. De maser alltid om den kundeklubben sin.

Skrevet

Det er greit så lenge det er relevant. Batteri om jeg kjøper noe som trenger det feks. Inmari kjedelig å komme hjem og så kan jeg ikke bruke det, for jeg kommer ikke på sånt av meg selv. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jævlig lei av å bli spurt om boller og spylevæske hver gang jeg er på bensinstasjonen!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 9b196...a07

Åneeei, stakkars deg! Du oppsøker frivillig en bedrift som har som formål å skape profitt og bærer deg over at de ansatte prøver å selge deg noe? Vi har ofte tilbud på boller ved feks kjøp av kaffe og det det er tilbudspris om en kjøper to spylervæsker istedenfor en så derfor spør vi :)))))))))) Flertallet av kundene sier også ja når vi spør så det ville jo vært et stor inntektstap om vi unnlot å spørre...

Give me a fucking break. 

Anonymkode: ba63e...4ec

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det krever ikke stort,  men det er slitsomt når du blir spurt i HVER ENESTE BUTIKK du handler i.  Hvis det er en dag du har mange ærender kan du bli prakket på ting 7-8 ganger på bare et par timer.  DA tenker jeg jeg at det  noen ganger er bedre å handle på nett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...