Gå til innhold

UL før abort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er et litt bagatellmessig spørsmål, men jeg lurer på hvem det er som utfører UL før en abort? Er det en lege, sykepleier, UL-operatør jordmor...?

Anonymkode: f2ed6...638

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor.

Anonymkode: 2509c...19a

Skrevet

Hjertelig takk!

Skrevet

Hos meg var det en lege.

Anonymkode: 9bd73...223

Skrevet

Ah, ok, så det varierer litt da. Men hvem deler ut pillene etterpå (til medisinsk hjemmeabort)? Samme person? En lege? Sykepleier?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah, ok, så det varierer litt da. Men hvem deler ut pillene etterpå (til medisinsk hjemmeabort)? Samme person? En lege? Sykepleier?

Hos meg var det lege som tok UL. Så var jeg hos sykepleier når jeg fikk pillene. 

Anonymkode: 84b98...345

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde UL hos lege, samtale med sykepleier, fikk de første pillene av en annen sykepleier (måtte innom i helgen for å "sette igang"), og deretter de siste pillene og oppfølging av den første sykepleieren. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde UL hos lege, samtale med sykepleier, fikk de første pillene av en annen sykepleier (måtte innom i helgen for å "sette igang"), og deretter de siste pillene og oppfølging av den første sykepleieren. 

Satte sykepleieren pillene?

Anonymkode: 57192...0a0

Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et litt bagatellmessig spørsmål, men jeg lurer på hvem det er som utfører UL før en abort? Er det en lege, sykepleier, UL-operatør jordmor...?

Det er legen som utfører dette. Så de får oversikt over graviditeten hvor stort fosteret er, vitalt,og beliggenhet osv. Og ser om du faktisk kan utføre den type abort gir deg. Sykepleieren administrerer evt tablettene.

Endret av Joia
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satte sykepleieren pillene?

Anonymkode: 57192...0a0

Nei, jeg tok de selv (oralt). Hun så på at jeg tok de første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...