AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Er det noen som har noe å anbefale? Jeg er ikke av de som er verst rammet, men har alltid "flekker" i ansiktet pga dette. Og litt mer på ryggen, er det noen som har erfaringer med noe som kan virke? Anonymkode: 2895d...6b7
Minya Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Silicol Skin var en greie da jeg var tenåring, aner ikke om de fortsatt selger det på apoteket?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Grunnen til at man får kviser er kronisk streptokokk-infekskjon (men dette vet ikke legene) "Supplements and herbs that are very helpful include fresh aloe water, zinc, B complex, MSM, Mary Ruth Organics brand of multivitamins, minerals and probiotics, curcumin, skullcap tincture, calendula, peppermint tea, rosehip tea, nettle leaf tea, chamomile tea, and burdock root tea. You can find many of my preferred suppliers of these supplements, herbs and teas here. Cystic Acne The true cause of cystic acne is a chronic streptococcus infection in the body, so an antibacterial regime is necessary for healing. The medical world generally believes acne is a hormonal issue. It’s not hormones, but when we are hormonal in any way at certain stages or cycles of life, our immune system is weaker and strep can take advantage of this and proliferate greatly. This is what causes acne during these times. To lower the strep in your body there are certain healing foods and supplements to focus on. The best foods include wild blueberries, lettuces, avocado, onions, garlic, lemon, and orange. It’s also critical to stay away from grains, eggs, dairy, soy, and canola oil. The best supplements include zinc, periodic goldenseal, fresh thyme tea, lemon balm tea or tincture, sovereign silver, and lots of vitamin C like Ester C." http://www.medicalmedium.com/blog/healing-acne-eczema-psoriasis Anonymkode: 8644a...e6a
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 Basiron er veldig bra :-) reseptfritt legemiddel Anonymkode: 7254b...3b0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Spør på apoteket der de kan se huden din. Anonymkode: 59706...43c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 La Roche Posay Effaclar Duo+. Selges på apotek og er effektiv mot kviser og arrflekker, men er ikke like ødeleggende for huden som f.eks basiron. Beste jeg har prøvd, og jeg har testet MYE. Anonymkode: 95fce...cb0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Basiron er veldig bra :-) reseptfritt legemiddel Anonymkode: 7254b...3b0 Den sterkeste, eller den mildeste? Det står atman skal prøve den milde først, men vurderer å hoppe rett til den sterkeste... Anonymkode: 2895d...6b7
_LanciA_ Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 Gå til hudlege å få boe ordtlig. Det hjalp iaf for meg. Jeg hadde prøvd det meste før av både dyre og billige produkter på apotek, hudpleier osv. Hadde ikke sånn kjempemye, men nok til at det irriterte. Nå er det så å si vekke og det samme er pigmentflekkene
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den sterkeste, eller den mildeste? Det står atman skal prøve den milde først, men vurderer å hoppe rett til den sterkeste... Anonymkode: 2895d...6b7 Den milde med 5%. Fare for at huden bare blir rød og hissig mens kvisene er fortsatt der når du bruker 10%. Bør testes litt og litt og så ha den på i flere timer Anonymkode: 7254b...3b0
johanan Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Basiron helst 10%, men anbefaler å gå til lege. Prøvd basiron 5 og 10 % hadde ikke noe særlig virkning utenom å farge av på sengtøy og klær.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 Renere kosthold, rå grønnsaker, mosjonere gjevnlig, drikke nok og rent vann. Tilstrekkelig søvn. Holde blodsukkeret jevnt. Stresse ned Anonymkode: bc48d...81c
Gjest Flaskepost Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 Bruk en mild rensekrem morgen og kveld, og en fet hudkrem for ansiktet på kvelden. Rikelig med fukt er viktig.
ElineRB Skrevet 10. mars 2017 #13 Skrevet 10. mars 2017 (endret) Jeg har slitt med urenhud og mye hudormer. Da jeg gikk på apoteket fikk jeg anbefalt disse tohttps://www.apotek1.no/produkter/basiron-ac-10-gel-40g-61150phttps://www.apotek1.no/produkter/avene-cleanance-soapless-rensegel-200ml-889831p For meg fungerer de veldig bra. Vakser ansiktet morgen, kveld og etter trening med rensevasken. Så påfører jeg basiron kremen på de områdene med kviser og sover med den. Vasker av om morningen. Den skal ikke i hele ansiktet men på de utsatte stedene. Rensevasken er veldig sterk, blir tørr i huden av den. Bruker ansiktskremen i samme serien. Endret 10. mars 2017 av ElineRB
johanan Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Renere kosthold, rå grønnsaker, mosjonere gjevnlig, drikke nok og rent vann. Tilstrekkelig søvn. Holde blodsukkeret jevnt. Stresse ned Anonymkode: bc48d...81c Kan hjelpe litt, men for de som sliter med kviser/akne så hjelper dette i svært liten grad. Har lest en del forskjellig, men akne kan bli verre med en høy glykemisk indeks. De fleste leger jeg har møtt har sagt at kosthold ikke har noe særlig å si. Jeg trente fem ganger i uka, drakk nok vann, sov helt normalt og hadde et veldig sunt kosthold. Selv om jeg hadde alt dette så forsvant ikke den fete huden eller kvisene. Det eneste jeg la merke til var at jeg kunne få litt kviser av å spise snop, men huden min var ikke bedre i periodene uten godteri bare LITT mindre kviser. Endret 10. mars 2017 av johanan
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #15 Skrevet 10. mars 2017 Gå til fastlegen din eller en hudlege og be om resept på https://www.oslohudlegesenter.no/tretinoin-krem-rid-105.html Du slipper å bruke masse penger på produkter som ikke er bra for huden og ikke løser problemet ditt, og tjener dermed fort inn det du bruker på legetimen. Be om at legen skriver ut respt på mange tuber, så du slipper å gå til lege for ny resept hvis dette funker. Smør tynt på, kun om kvelden og husk å bruke solkrem med høy faktor. Du kan smøre på fuktighetskrem en times tid etter kvisekremen, så du ikke blir tørr. Tørr i starten er helt normalt (derfor viktig med tynt lag krem på huden og kun der du har urenheter) og man kan ta en dags pause om det blir for ille. Har du ikke et kjempeproblem med kviser, løser tretinoinkrem det i løpet av veldig kort tid. Man trenger ikke å være hardt rammet for å få hjelp. En lege og spesielt hudlege er helt innforstått med at kviser er plagsomt. Anonymkode: 63336...df3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå