Lee Jones Skrevet 22. februar 2017 #21 Skrevet 22. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Det er fordi det treffer oss rett i beskyttelsesinnstinktet, i favør av den unge jenta..jeg er like gammel gammel som ts, og blir fysisk kvalm av han fordi for min egen del ville jeg følt meg som en overgriper i hans sko. Det er ikke på noen måte en jevn maktfordeling i et sånt forhold og det er den yngste som vil lide for det på lang sikt. En skal være bra egoist når en rettferdigjør å potensielt ødelegge noen av de viktigste årene i noens liv, fordi "hun er ekstremt pen". Anonymkode: 894de...391 Så alderen gjør at ts ødelegger de beste årene av hennes liv. Hun er tydelig interessert og såpass gammel at hun kan fint avgjøre selv hvem hun vil være med. Det er ironisk at kvinner hater menn som er med yngre kvinner, men de er ikke sinte på yngre kvinner som går etter eldre menn. 1
Gjest Overrasket Skrevet 22. februar 2017 #22 Skrevet 22. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Det er fordi det treffer oss rett i beskyttelsesinnstinktet, i favør av den unge jenta..jeg er like gammel gammel som ts, og blir fysisk kvalm av han fordi 1) for min egen del ville jeg følt meg som en overgriper i hans sko. Det er ikke på noen måte en jevn maktfordeling i et sånt forhold og det er den yngste som vil lide for det på lang sikt. En skal være bra egoist når en rettferdigjør å potensielt ødelegge 2)noen av de viktigste årene i noens liv, fordi 3)"hun er ekstremt pen". Anonymkode: 894de...391 1) Det er gjelder deg, det er en preferanse du ikke trenger å skyve over på andre. 2) Det vet du ingenting om, de har akkurat truffet hverandre, vi aner ikke hvor lenge de kommer til å ha et forhold. 3) Jeg er helt enig i at ekstrem skjønnhet ikke kan brukes som et argument, men du tar jo ikke fem øre for å vri nok på TS' ord til at det passer med agendaen din. Dette er ikke personlig viktig for meg, jeg blir selv hverken mer eller mindre tiltrukket av en person når jeg vet vedkommendes alder. Alder alene kan aldri være grunnlag for at noen er tiltrekkende, synes jeg. Men det jeg ikke tiltrekkes av er moraliserende overformynderi av to myndige mennesker.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #23 Skrevet 22. februar 2017 12 minutter siden, Lee Jones skrev: Så alderen gjør at ts ødelegger de beste årene av hennes liv. Hun er tydelig interessert og såpass gammel at hun kan fint avgjøre selv hvem hun vil være med. Det er ironisk at kvinner hater menn som er med yngre kvinner, men de er ikke sinte på yngre kvinner som går etter eldre menn. Hvorfor gjør du dette til en kvinne-og mannedebatt? Det handler om refleksjonsevner, noe både menn og kvinner sitter på. Hvorfor pålegger du folk andre meninger enn det de sier? Om en kvinne kan sette seg inn i situasjonen til en 21 åring betyr liksom at hun hater menn og er sinte på yngre? For en logikk. Er du sint på yngre gutter? Faller det deg inn naturlig å tenke sånn? Anonymkode: 21135...ffd 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #24 Skrevet 22. februar 2017 2 minutter siden, Overrasket skrev: 1) Det er gjelder deg, det er en preferanse du ikke trenger å skyve over på andre. Det er en mening. Ts spurte etter meningene til forskjellige..Hvorfor kan du ikke godta forskjellige synspunkt? Det er jo ikke merkelig at noen reagerer og setter seg selv tilbake når de var 21 år og går utifra sin egen erfaring. Anonymkode: 21135...ffd 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #25 Skrevet 22. februar 2017 9 minutter siden, Lee Jones skrev: Så alderen gjør at ts ødelegger de beste årene av hennes liv. Hun er tydelig interessert og såpass gammel at hun kan fint avgjøre selv hvem hun vil være med. Det er ironisk at kvinner hater menn som er med yngre kvinner, men de er ikke sinte på yngre kvinner som går etter eldre menn. Ironisk? Hvorfor det? For å huske utmerket godt hvordan man selv var for 14 år siden og på hvilket sted man var i livet? En som er 21 år har knapt noen livserfaring i det hele tatt. De har stort sett akkurat begynt å studere og har i beste fall et par år bak seg på egne ben. Anonymkode: 894de...391 4
Lee Jones Skrevet 22. februar 2017 #26 Skrevet 22. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjør du dette til en kvinne-og mannedebatt? Det handler om refleksjonsevner, noe både menn og kvinner sitter på. Hvorfor pålegger du folk andre meninger enn det de sier? Om en kvinne kan sette seg inn i situasjonen til en 21 åring betyr liksom at hun hater menn og er sinte på yngre? For en logikk. Er du sint på yngre gutter? Faller det deg inn naturlig å tenke sånn? Anonymkode: 21135...ffd Har du reflektert må at hun kanskje liker ts og eldre menn? Hvorfor pålegge yngre kvinner meninger og preferanser? Om en mann kan sette seg inn i situasjonen til en 35 åring betyr liksom at han hater kvinner og sinte på eldre? For en logikk. Er du sint på eldre menn? Faller det deg inn å tenke sånn? 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #27 Skrevet 22. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en mening. Ts spurte etter meningene til forskjellige..Hvorfor kan du ikke godta forskjellige synspunkt? Det er jo ikke merkelig at noen reagerer og setter seg selv tilbake når de var 21 år og går utifra sin egen erfaring. Anonymkode: 21135...ffd Fordi han tror at folk som har denne meningen har den meningen fordi de skal moralisere, så i stedet for å se faktaene som legges frem som KAN by på komplikasjoner - bør man legge det fra seg for ellers er man nok bare moralist. Sannheten er jo at det ikke er normalt at par på den alderen finner hverandre og det er det gode grunner til. En 35 åring er ikke gammel, men som regel er folk over 30 gamle for en på 20. Sånt jevner seg mer ut etterhvert på grunn av livsfaser. Men å si at det ikke er sant, bare moraliserende (spesielt om det er en kvinne som sier det som selv har vært like gammel: fy fy fy!), er som å si at en 16 åring og 25 åring har fine utsikter...... Anonymkode: 4dfa8...de3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #28 Skrevet 22. februar 2017 2 minutter siden, Lee Jones skrev: Har du reflektert må at hun kanskje liker ts og eldre menn? Hvorfor pålegge yngre kvinner meninger og preferanser? Om en mann kan sette seg inn i situasjonen til en 35 åring betyr liksom at han hater kvinner og sinte på eldre? For en logikk. Er du sint på eldre menn? Faller det deg inn å tenke sånn? Har du lest hva jeg har skrevet i denne tråden? Sitat Selvfølgelig går det fint om det bare er en fling. Romantikk, flørting og disse tingene får en til å føle seg bra, hvis dere begge behandler hverandre BRA og gir hverandre en POSITIV opplevelse, så er det bare noe som bygger dere begge opp til videre. Men noe seriøst forhold blir det nok ikke. Du er ikke gammel, du er jo bare 35. Men for en på 21 er du nok litt gammel, og tenk på hvor gammel du er når hun er 30? Igjen: du er ikke en gammel gris, du er ikke gammel. Men dere er i to forskjellige livsfaser og forskning viser til at slike forhold ikke varer i lengden. Om du er sammen med henne i fem år, så er du 40 år og må ut på markedet igjen, mens hun fortsatt er i midten av 20-årene. Tenk litt på det.. Oddsen er dessverre ikke på deres side.. Men for all del, romantikk og småforhold er noe man kan ta med seg videre i livet og kan være noe som beriker livet. Ikke kom med moralpreik til meg. Jeg synes bare det er så rart at hver eneste gang en kvinne sier at dette ikke virker lovende, så er det fordi hun er sint på menn og yngre jenter. Begynner å lure på om menn går rundt og er sint på yngre gutter siden det er det første som faller dem inn. Anonymkode: 21135...ffd 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #29 Skrevet 22. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi han tror at folk som har denne meningen har den meningen fordi de skal moralisere, så i stedet for å se faktaene som legges frem som KAN by på komplikasjoner - bør man legge det fra seg for ellers er man nok bare moralist. Anonymkode: 4dfa8...de3 Nettopp. Ts spør etter andres meninger og skrev selv bekymring om at de var i forskjellige livssituasjoner. Men at noen nevner at det kan bli et problem er fyyyyyyyyyyyyyyy Anonymkode: 21135...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #30 Skrevet 22. februar 2017 Så...hvis jeg sier at dette kan bli et problem så får jeg menn etter meg som kommer til å si at jeg er urealistisk fordi jeg ikke vet noe om dette? Lurer på om det ikke heller er menn her inne, ikke meg, som legger egne agendaer i meningene sine. Makan til angrep og surmuling bare fordi man kommer med fakta. Jeg er 27 år og tenker tilbake til da jeg var 21.. Noen av jentene hadde kanskje fått barn eller gikk rundt gravide, men det var på langt nær normalt. Hvis en jente likte en såpass eldre fyr, så var det på langt nær normalt for oss. Noen tenkte nok at hun har visse daddy-issues. Anonymkode: 6e6de...6d3 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #31 Skrevet 22. februar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Det er fordi det treffer oss rett i beskyttelsesinnstinktet, i favør av den unge jenta..jeg er like gammel gammel som ts, og blir fysisk kvalm av han fordi for min egen del ville jeg følt meg som en overgriper i hans sko. Det er ikke på noen måte en jevn maktfordeling i et sånt forhold og det er den yngste som vil lide for det på lang sikt. En skal være bra egoist når en rettferdigjør å potensielt ødelegge noen av de viktigste årene i noens liv, fordi "hun er ekstremt pen". Anonymkode: 894de...391 En slik ujevn maktfordeling i et forhold bør være tilstrekkelig for å få mannen dømt for seksuelt misbruk av jenta etter str.l. §295a(utnyttelse av overmaktsforhold). Strafferammen er fengsel i 6 år. Ts bør vurdere om ikke hun bør overlate videre oppfølging av mannen til politiet. Anonymkode: 6a820...5a6
Vemund Skrevet 22. februar 2017 #32 Skrevet 22. februar 2017 (endret) På 22.2.2017 den 15.09, AnonymBruker skrev: Møtte en jente på tinder, og vi har hatt det veldig trivelig sammen de siste 3-4 ukene. Hun er ekstremt pent, relativt smart og moden (særlig for alderen), og veldig interessert i meg. Jeg liker henne godt, men er litt usikker på aldersforskjellen. Vi er på forskjellige plasser i livet. Noen som har erfaringer med lignende situasjoner? Gode eller dårlige. Anonymkode: b7988...9e6 Nja, ville nok ikke hatt troa. Finnes unntakstilstander, noen 21 åringer kunne lurt meg til å tro at de var eldre enn meg mens enkelte mennesker på min alder har et modningsresultat som broren min på 20 har forbigått for lenge siden. Endret 16. januar 2018 av Vemund 2
Stiigen Skrevet 22. februar 2017 #33 Skrevet 22. februar 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En slik ujevn maktfordeling i et forhold bør være tilstrekkelig for å få mannen dømt for seksuelt misbruk av jenta etter str.l. §295a(utnyttelse av overmaktsforhold). Strafferammen er fengsel i 6 år. Ts bør vurdere om ikke hun bør overlate videre oppfølging av mannen til politiet. Anonymkode: 6a820...5a6 Idiotisk. Sikkert ikke din intensjon, men i det du skriver her umyndiggjør du kvinner. Dumme damer som ikke vet hva de driver med må ha rettssystemet til å fikse opp i forhold som de har villig innledet med eldre menn. Endret 22. februar 2017 av Stiigen
wintergirl Skrevet 22. februar 2017 #34 Skrevet 22. februar 2017 Da jeg var 21, så var menn i 30 årene "gamle" i mine øyne. Selv om det var mange kjekke menn i 30 årene, så ble de uansett altfor lang unna aldersmessig. De var unge, men godt voksne i forhold til en i tidlig 20 årene. Og ja, eldre menn føler deg som dritt i nærvær av yngre gutter. Mannen min er 40 år og føler seg som dritt når han er ute med kolleger i 20 årene. De får masse oppmerksomhet, men de vanker jo i yngre miljø også. Så de fleste ungjentene foretrekker noen på si egen alder. Les: de fleste!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #35 Skrevet 22. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Møtte en jente på tinder, og vi har hatt det veldig trivelig sammen de siste 3-4 ukene. Hun er ekstremt pent, relativt smart og moden (særlig for alderen), og veldig interessert i meg. Jeg liker henne godt, men er litt usikker på aldersforskjellen. Vi er på forskjellige plasser i livet. Noen som har erfaringer med lignende situasjoner? Gode eller dårlige. Anonymkode: b7988...9e6 Mye idiotiske meninger, i hvert fall hvis det er seriøst. TS; Jeg er 34 og har holdt på med en jente på 20 de siste 6 måneder. Det er ikke noe maktbalanse på gang, verken hos meg eller henne. Vi er ganske like, og har det bra sammen, alder har ikke hatt noe å si for oss. Men vi er ikke kjærester..vi har en åpen greie hvor vi treffes en gang i uken. Anonymkode: bc313...6ca 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #36 Skrevet 22. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En slik ujevn maktfordeling i et forhold bør være tilstrekkelig for å få mannen dømt for seksuelt misbruk av jenta etter str.l. §295a(utnyttelse av overmaktsforhold). Strafferammen er fengsel i 6 år. Ts bør vurdere om ikke hun bør overlate videre oppfølging av mannen til politiet. Anonymkode: 6a820...5a6 Ser ikke poenget med å bli fullstendig usaklig. Har allerede skjønt at det er helt ulovlig å påpeke at det ligger et ansvar i det å være en godt voksen mann som løper etter damer som lå på barselavdelingen når han var godt i gang med puberteten.. Anonymkode: 894de...391
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #37 Skrevet 22. februar 2017 Hun har Daddy issues og du er en gris🐷 Anonymkode: 52322...193 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #38 Skrevet 22. februar 2017 Hva med Mick Jagger på 73 som er sammen med dama på 29? Hugh Hefner på 90 er gift med en 30-åring. Donald Trump på 70 er sammen med Melania på 46. Er det noe bedre? Anonymkode: 55292...031 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #39 Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med Mick Jagger på 73 som er sammen med dama på 29? Hugh Hefner på 90 er gift med en 30-åring. Donald Trump på 70 er sammen med Melania på 46. Er det noe bedre? Anonymkode: 55292...031 Nei det er ikke noe bedre. Ikke i det hele tatt. De er i alle fall gamle griser! Anonymkode: b5095...fd8
Vackra Skrevet 22. februar 2017 #40 Skrevet 22. februar 2017 Greit med et ligg, og kanskje det fungerer et år, men så så står sola opp virkeligheten setter inn, og dere er to forskjellige generasjoner. Hun kommer til å dumpe deg etterhvert, hun er ung. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå