AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Møtte en jente på tinder, og vi har hatt det veldig trivelig sammen de siste 3-4 ukene. Hun er ekstremt pent, relativt smart og moden (særlig for alderen), og veldig interessert i meg. Jeg liker henne godt, men er litt usikker på aldersforskjellen. Vi er på forskjellige plasser i livet. Noen som har erfaringer med lignende situasjoner? Gode eller dårlige. Anonymkode: b7988...9e6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Det kommer til å gå til helvete Anonymkode: db052...3bd 11
Skrotnes Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Holy shit, 21? Nå skal det sies at folk er forskjellige, og alt det der, men hun har jo ikke levd ut ungdomstiden engang. Tenk tilbake på deg selv som 21-åring, og tenk om du ville vært sammen med en slik person. Igjen - folk er forskjellige. Men i starten av 20-årene skjer det mye. 12
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 Jeg datet eldre menn da jeg var 21-22, ettersom jeg var "moden for alderen" og var mer på bølgelengde med dem mentalt. Like fullt - det hadde alltid en holdbarhetsdato. "Moden for alderen" har sine begrensninger - ingenting kompenserer for levd liv. Hvis du bare skal ha en fling, kjør på. Hvis du er på jakt etter "den rette", se etter noen nærmere din alder. Med mindre du selv er veldig umoden for alderen selvsagt, men da er jo ikke etablering et alternativ uansett. Anonymkode: dff7f...748 6
cmd Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Der blir forskjellige vennekretser fra begge sine sider. Så det kan hende at der må kutte når det blir felles treff etc. men det er deres liv så dere bør finne ut det selv. men det finns mange andre par med stor aldersforskjell
Gjest Overrasket Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 For meg personlig hadde det ikke holdt med bare "relativt smart" (med mindre du bruker det for å si at hun er kjempe-smart), men herregud, dere er begge voksne, dog kanskje i forskjellige grad. Det er fortsatt lenge til våren og noe(n) må man jo kose seg med i vintertiden. Nei, slapp av, kos dere og se hvor det fører hen.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 Awesome! High five! Score! Gratulerer dude! Jeg synes det er fantastisk godt gjort av deg! Misunner deg virkelig! Ungiftte er alltid godt Anonymkode: 0349e...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 Er det kun for sex er det greit. Skal du ha et forhold ville jeg ha gått for noen eldre. Husk at mange som er tidlig i tjueårene vet ikke hva skal gjøre med livet sitt. Det er ofte slik at de ønsker å eksperimentere med ulike ting som både studier, backpacking, bytte sexpartner osv. Tror jeg ville satse på noen eldre om det er forhold en vil ha. Jeg ville nok satse på en som var eldre. Vektlegger en ikke lenger livserfaringer når en velger kjæreste? Anonymkode: 652b0...d87 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 Hadde samme casen som TS. Det funket ikke overhodet. Anonymkode: 7ae3d...62b 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #10 Skrevet 22. februar 2017 Nei. La den stakkars naive jenta være i fred. Anonymkode: b5095...fd8 5
Nøste~ Skrevet 22. februar 2017 #11 Skrevet 22. februar 2017 Du er alt for gammel for henne og det vet du godt. 6
Torelli Skrevet 22. februar 2017 #12 Skrevet 22. februar 2017 hva vil du, vil du ha hus og barn? har hun mange år i gjen på studiet og lever en annen livsstil enn deg (les. sosial og fester mer)? 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #13 Skrevet 22. februar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møtte en jente på tinder, og vi har hatt det veldig trivelig sammen de siste 3-4 ukene. Hun er ekstremt pent, relativt smart og moden (særlig for alderen), og veldig interessert i meg. Jeg liker henne godt, men er litt usikker på aldersforskjellen. Vi er på forskjellige plasser i livet. Noen som har erfaringer med lignende situasjoner? Gode eller dårlige. Anonymkode: b7988...9e6 Jeg var sammen med en 14 år eldre mann da jeg var 19-20. Jeg gjør det aldri igjen for å si det slik. Maktbalansen i slike forhold er som regel fryktelig skjev. Jeg var stornende forelsket, og blind. Ikke før mange år senere oppdaget jeg at det er ikke slik det skal være i et forhold. Han var belærende, kom alltid tilbake til tenaet om at jeg var så ung. Han hadde sine holdninger ang samliv og sex, og det fantes ingen annen sannhet, iflg han. "Ingen mann får orgasme med en kvinne på toppen, det er avtenne de for menn når du gjør sånn og slik." Og sånn var det med det meste. Ung og dum forstod jeg ikke at han brukte min unge alder til å få alt som han ville. Han dusjet ikke på flere dager, hvilken kvinne på hans alder ville godtatt det? Han tok ikke med seg toalettmappe når han kom, kunne være 3 dager uten å stelle seg. Gris. Dro ut når det passet ham, uten å nevne et ord til meg. Kunne gå dager uten at jeg hørte et pip. Ung og dum, så jeg trodde det skulle være sånn. Måtte ikke "mase", for mas likte ingen menn. Når har det vært mas å lure på hva greia ernår man ikke har sett og hørt fra han på 4 dager? En på hans egen alder ville aldri godtatt det. Men jeg, ung og uerfaren godtok det. Han snakket alltid så varmt om alle sineekser. De han hadde dumpet. Fortalte hvor fine de var, som fikk meg til å føle meg både usikker og uerfaren. Ville aldri godtatt slikt i dag. Kunne holdt på til i morgen med eksempler. Men nei, jeg anbefaler ikke slike forhold. Unntaket er om det dreier seg om et rent seksuelt forhold, som ff. Kjør på. Forhold? Aldri. Anonymkode: ebb20...5bb 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #14 Skrevet 22. februar 2017 Du er nok for gammel for henne. Find deg ei på din egen alder. Anonymkode: a0d4f...552 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #15 Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var sammen med en 14 år eldre mann da jeg var 19-20. Jeg gjør det aldri igjen for å si det slik. Maktbalansen i slike forhold er som regel fryktelig skjev. Jeg var stornende forelsket, og blind. Ikke før mange år senere oppdaget jeg at det er ikke slik det skal være i et forhold. Han var belærende, kom alltid tilbake til tenaet om at jeg var så ung. Han hadde sine holdninger ang samliv og sex, og det fantes ingen annen sannhet, iflg han. "Ingen mann får orgasme med en kvinne på toppen, det er avtenne de for menn når du gjør sånn og slik." Og sånn var det med det meste. Ung og dum forstod jeg ikke at han brukte min unge alder til å få alt som han ville. Han dusjet ikke på flere dager, hvilken kvinne på hans alder ville godtatt det? Han tok ikke med seg toalettmappe når han kom, kunne være 3 dager uten å stelle seg. Gris. Dro ut når det passet ham, uten å nevne et ord til meg. Kunne gå dager uten at jeg hørte et pip. Ung og dum, så jeg trodde det skulle være sånn. Måtte ikke "mase", for mas likte ingen menn. Når har det vært mas å lure på hva greia ernår man ikke har sett og hørt fra han på 4 dager? En på hans egen alder ville aldri godtatt det. Men jeg, ung og uerfaren godtok det. Han snakket alltid så varmt om alle sineekser. De han hadde dumpet. Fortalte hvor fine de var, som fikk meg til å føle meg både usikker og uerfaren. Ville aldri godtatt slikt i dag. Kunne holdt på til i morgen med eksempler. Men nei, jeg anbefaler ikke slike forhold. Unntaket er om det dreier seg om et rent seksuelt forhold, som ff. Kjør på. Forhold? Aldri. Anonymkode: ebb20...5bb Det er dessverre dette inntrykket jeg sitter med når jeg leser om så store aldersforskjeller spesielt tidlig i 20 åra eller yngre.... At mannfolka ikke er riktig gode i topplokket og menn man bør styre laaaangt unna.... Anonymkode: b5095...fd8 2
Sillyline Skrevet 22. februar 2017 #16 Skrevet 22. februar 2017 Hva i alle dager skal en på 35 med ei på 21? Maktbalansen i forholdet må jo bli skjevt som f. Selv er jeg 29, og jeg tenker at 35 hadde vært for gammelt for meg. Samme med at 25 hadde vært for ungt for meg. Men så har jeg alltid bare vært tiltrukket av de som er på ca samme alder som meg, da. i dette tilfellet er du nok nærmere alderen til foreldrene hennes. Ikke OK. La henne få leve ungdomstiden sin, så finner du deg noen som er på samme sted i livet som deg. 4
Gjest Overrasket Skrevet 22. februar 2017 #17 Skrevet 22. februar 2017 Det er jo litt ironisk, da. Kvinner er så motstandere av at menn bare tenker overfladisk, og redde for at de ikke elskes for den de er. Men i det øyeblikket alt de vet om to andre mennesker er alderen til hver av de, og ingenting mer, så faller dommen hardt – basert på litt overfladisk informasjon og uten kjennskap til hvem de to det gjelder er.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #18 Skrevet 22. februar 2017 Jeg er 39 og datteren min 20, hadde begynt å lure om hun kom hjem med en "gamling" som deg, og hadde nok syntes det var ganske så ekkelt. Gammel gris vibber. Anonymkode: 22afd...c2b 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #19 Skrevet 22. februar 2017 Selvfølgelig går det fint om det bare er en fling. Romantikk, flørting og disse tingene får en til å føle seg bra, hvis dere begge behandler hverandre BRA og gir hverandre en POSITIV opplevelse, så er det bare noe som bygger dere begge opp til videre. Men noe seriøst forhold blir det nok ikke. Du er ikke gammel, du er jo bare 35. Men for en på 21 er du nok litt gammel, og tenk på hvor gammel du er når hun er 30? Igjen: du er ikke en gammel gris, du er ikke gammel. Men dere er i to forskjellige livsfaser og forskning viser til at slike forhold ikke varer i lengden. Om du er sammen med henne i fem år, så er du 40 år og må ut på markedet igjen, mens hun fortsatt er i midten av 20-årene. Tenk litt på det.. Oddsen er dessverre ikke på deres side.. Men for all del, romantikk og småforhold er noe man kan ta med seg videre i livet og kan være noe som beriker livet. Anonymkode: 21135...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #20 Skrevet 22. februar 2017 10 minutter siden, Overrasket skrev: Det er jo litt ironisk, da. Kvinner er så motstandere av at menn bare tenker overfladisk, og redde for at de ikke elskes for den de er. Men i det øyeblikket alt de vet om to andre mennesker er alderen til hver av de, og ingenting mer, så faller dommen hardt – basert på litt overfladisk informasjon og uten kjennskap til hvem de to det gjelder er. Feil. Det er fordi det treffer oss rett i beskyttelsesinnstinktet, i favør av den unge jenta..jeg er like gammel gammel som ts, og blir fysisk kvalm av han fordi for min egen del ville jeg følt meg som en overgriper i hans sko. Det er ikke på noen måte en jevn maktfordeling i et sånt forhold og det er den yngste som vil lide for det på lang sikt. En skal være bra egoist når en rettferdigjør å potensielt ødelegge noen av de viktigste årene i noens liv, fordi "hun er ekstremt pen". Anonymkode: 894de...391 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå