AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Del Skrevet 22. februar 2017 Har nettopp kjøpt en eldre bil. EU godkjent rett før jul. Alt virka bra når vi prøvekjørte den. Men dette var i lav fart. Kjørte bilen hjem og syns bremsene er veldig harde! Må liksom ta i skikkelig for å få stoppet ordentlig. Så mest sannsynlig er det jo noe feil.. er selger ansvarlig for dette?? Han brukte bilen daglig og burde da ha opplyst om dette? Bilen ble jo solgt på Finn med 2 års reklamasjonsrett. Anonymkode: 8aafc...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Del Skrevet 22. februar 2017 Biler er veldig forskjellige på bremsen. Det er min erfaring. Ikke sikkert at det er noe galt med den. Anonymkode: 978bd...8b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Del Skrevet 22. februar 2017 Er en eldre Volvo v70. Har en enda eldre v70 fra før og den er heller ikke like hard. Jeg måtte ta skikkelig i for å få stoppet i en rundkjøring Anonymkode: 8aafc...453 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. februar 2017 #4 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er en eldre Volvo v70. Har en enda eldre v70 fra før og den er heller ikke like hard. Jeg måtte ta skikkelig i for å få stoppet i en rundkjøring Anonymkode: 8aafc...453 Det som jeg tror er feil på den dere har kjøpt, er at bremseklosser sitter fast i skitt. Har selv opplevd hvordan det føles når særlig klosser foran er rengjort og de glir lett i bremsecaliper. Om det ikke er noen mulighet for at dere klarer selv så få et verksted til å gjøre det. Forrige eier merker det ikke da dette skjer over lang tid, men etter det er rengjort er det noe helt anna😊😊 Endret 22. februar 2017 av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Del Skrevet 22. februar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nettopp kjøpt en eldre bil. EU godkjent rett før jul. Alt virka bra når vi prøvekjørte den. Men dette var i lav fart. Kjørte bilen hjem og syns bremsene er veldig harde! Må liksom ta i skikkelig for å få stoppet ordentlig. Så mest sannsynlig er det jo noe feil.. er selger ansvarlig for dette?? Han brukte bilen daglig og burde da ha opplyst om dette? Bilen ble jo solgt på Finn med 2 års reklamasjonsrett. Anonymkode: 8aafc...453 Du kjøper bil og prøver ikke bilen i høyere hastigheter? Bytt skiver og klosser (evt. rens klosser/kalipere/skiver og smør opp klosser med egnet fett/kobberpasta) blø av bremsene, da vil den sikkert bli helt ok. Anonymkode: c2d10...a6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå