sukkerspinnn Skrevet 22. februar 2017 #41 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, Hermine Grang skrev: Forstår, men jeg hadde høyere forventninger. Jeg så for meg at ET skulle vandre inn på scenen. Memo til neste gang: ikke la forventningene løpe helt løpsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #42 Del Skrevet 22. februar 2017 8 minutter siden, Linaria skrev: Tok meg pause i lesing til astronomieksamen for å se dette morsomt med nye oppdagelser. Blir interessant å se hva mer de kan finne ut om disse planetene. Håper de finner ozon :D Utrolig spennende, lærerik og morsom konferanse og oppdagelse! Håper det samme som deg. Dette solsystemet kommer nok fremover til å få mye oppmerksomhet og granskning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine Grang Skrevet 22. februar 2017 #43 Del Skrevet 22. februar 2017 6 minutter siden, sukkerspinnn skrev: Jeg så for meg at ET skulle vandre inn på scenen. Memo til neste gang: ikke la forventningene løpe helt løpsk. Hehehe, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 22. februar 2017 #44 Del Skrevet 22. februar 2017 Ikke det største svaret helt enda, men nå er vi mye nærmere til å kunne finne ut! Sikkert ikke småtteri av vitenskapelige fremskritt med hverken spitzer eller webb teleskopet som kommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 22. februar 2017 Forfatter #45 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Ikke det største svaret helt enda, men nå er vi mye nærmere til å kunne finne ut! Sikkert ikke småtteri av vitenskapelige fremskritt med hverken spitzer eller webb teleskopet som kommer. Vi får visst ikke konkrete svar før om minst 1 år da James Webb teleskopet ikke blir operativt før i 2018. Det er dette teleskopet som skal bli tatt i bruk for å måle oksygen, ozone, metan, karbon osv. Uansett; kjempe spennende funn så langt, så jeg er ikke kjempe skuffet! Tenk om vi hadde hatt opptil flere beboelige planeter i vårt eget solsystem som vi kunne kolonisert? Spennende tanke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løpegutt Skrevet 22. februar 2017 #46 Del Skrevet 22. februar 2017 Ah så det er her nerdene er. Er en kjedelig gjeng borte på diskusjon.no Ingen som vil spekulere og drømme seg vekk med meg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1741075&page=4 Kjempespennende nyhet dette. Men så blir jeg alltid veldig engasjert når det gjøres denne typen oppdagelser mens folk generelt har det mer med å trekke på skuldrene. Vel noen her som kan anbefale noe god sci-fi som kan relateres til denne nyheten? Jeg er veldig glad i hard sci-fi sjangeren og så har jeg nettopp fått en credit jeg kan bruke på en lydbok på Audible. Kan ikke komme på noe sci-fi som jeg har lest som handler om et kompakt lite system som dette med opptil flere potensielle beboelige planeter. Nærmeste av det jeg kan komme på å ha lest blir muligens Aurora av Kim Stanley Robinson, Proxima av Stephen Baxter og The Songs of Distant Earth av Arthur C. Clarke. Noen av dem innehar enkelte scenarioer som kan passe bittelitt. Alle veldig gode bøker jeg storkoste meg med. Vel, kanskje jeg må vente til det skrives noe, hehe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 23. februar 2017 #47 Del Skrevet 23. februar 2017 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løpegutt Skrevet 23. februar 2017 #48 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) Hehe et yndet reisemål Ohh! glem det med at de var kjedelige på diskusjon.no ser ut til at noen har bitt på tråden. Så da får jeg hoppe bort dit igjen og kommentere Legg merke til Google.no/com i dag. Jeg liker den! :D Haha! Månen vår <3 https://www.google.no Endret 23. februar 2017 av Løpegutt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 25. februar 2017 #49 Del Skrevet 25. februar 2017 Så det banebrytende er at de har funnet planeter som følger baner, bestemt av Keplers lover :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. februar 2017 #50 Del Skrevet 28. februar 2017 På 22.2.2017 den 19.16, debatant skrev: For ca. 10 år siden når de diskuterte kutt til NASA i kongressen. Kom NASA med Mars-steinen, Den skulle bevise primitivt liv på Mars. Rent bortsett fra at det er usannsynlig at steinen på Antarktis var fra Mars, skaper vulkaner de samme merkene steinen hadde. Sånne påfunn kommer visst NASA nå med for å sikre founding. Det er faktisk en forskjell på rakettforskning og ønsketenkning. Næh! Har du begynt å lese på engelsk, debatant? Dumt NASA allerede er etablert da, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 1. mars 2017 #51 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) 11 timer siden, Lutetium 71 skrev: Næh! Har du begynt å lese på engelsk, debatant? Dumt NASA allerede er etablert da, men Hehe. Det er sant. Det snek seg inn en "u". Endret 1. mars 2017 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå