Gå til innhold

Hva feiler det meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har siden august hatt probemer med kroppen min. Det kommer og går. Fingrene blir av og til stive. Det er vanskelig å holde ting, og jeg har opplevd å miste ting. Det er vanskelig å skrive på pc/mobil. Av og til skjelver hendene noe voldsomt, men det kjennes bedre enn det føles. Det er vanskelig å stikke kortet i kortmaskinen i butikken og taste inn koden for å betale.
De siste par månedene har jeg også hatt en slags muskelverk, det er et slags ubehag i kroppen, og jeg føler skikkelig sliten i muskulaturen, og klarer ikke yte noe særlig i det hele tatt. Som om jeg ikke har muskler... Men så kjenner jeg jo at jeg har muskler, jeg er bare så sliten. Jeg har mye hodepine også, både migrene og vanlig hodepine (paracet eller ibux har liten eller ingen virkning).

Jeg hadde en god periode for litt siden, som varte i hele to uker. Jeg tenkte at endelig var ting blitt bedre. Jeg gjorde ting, gikk turer... Hadde et par episoder med skjelving og stive fingre, men ikke noe veldige plager. Plutselig snudde det helt, og jeg er nå skikkelig sliten i kroppen og stiv i fingrene på 7. dagen. Mye hodepine også. 

Legen har tatt blodprøver. Jeg har tatt MR av hodet. Jeg har vært hos nevrolog. Ingenting er funnet galt. Legen har nå sagt at det bare er sånn i min kropp. Jeg har psykiske vansker, og tenker at det kanskje kommer derfra... Men psyken min kan være bra når jeg føler meg dårlig og omvendt. Jeg skjønner ikke hva det er som skjer med kroppen min... 

Anonymkode: bd5ba...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel. Dere må nok bare utelukke ting. 

Først ville jeg utelukketstoffskifteproblemer. Klassisk grunn til skjelving. Deretter ville jeg sett på psyken. Angst, stress og sånt er en anen klassisk grunn. Er der ikke noen grunn så har du trolig skjelvinger - som kan behandles om de går utover livskvaliteten din. 

De stive fingrene - betennelse? Gikt? Spiser du riktig? 

Hodepine - om du skjelver og forsøker la være kan jo dette være en følgefeil. Altså du låser musklene og får hodepine?

Usnsett: det er jo ikke bare sånn. Så bytt eventuelt fastlege og gå påan igjen. 

Anonymkode: 305b0...c1c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Dere må nok bare utelukke ting. 

Først ville jeg utelukketstoffskifteproblemer. Klassisk grunn til skjelving. Deretter ville jeg sett på psyken. Angst, stress og sånt er en anen klassisk grunn. Er der ikke noen grunn så har du trolig skjelvinger - som kan behandles om de går utover livskvaliteten din. 

De stive fingrene - betennelse? Gikt? Spiser du riktig? 

Hodepine - om du skjelver og forsøker la være kan jo dette være en følgefeil. Altså du låser musklene og får hodepine?

Usnsett: det er jo ikke bare sånn. Så bytt eventuelt fastlege og gå påan igjen. 

Anonymkode: 305b0...c1c

Stoffskiftet er blitt sjekket. Jeg har psykiske problemer, men jeg klarer ikke se noen sammenheng med skjelvingene, da de dukker opp både når jeg er f.eks på butikken (som da kan være typisk angst) og når jeg er hjemme uten planer. Varer gjerne hele dagen, eller i et par dager.

Jeg spiser godt og riktig (har svært lett for å legge på meg, så har godt hardt inn for å spise riktig). Jeg har tatt blodprøve for å utelukke gikt (vi har gikt i familien), og hodepinen er der selv når jeg ikke har skjelvinger.

Selvfølgelig kan det fremdeles være angst og stress. Det er jo ting jeg sliter med.

Anonymkode: bd5ba...e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...