Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De snakker og ditt og datt. Men de er for mye på TVen. Samer er en kultur der de driver med reinsdyr oppi vinter og slikt. Jeg bare skulle ønske jeg ikke kunne sett slikt på TV bare. Fordi det er alltid på når jeg kommer hjem. Hjort er kulere enn reinsdyr uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er kommet frem fra steinen du bor under fordi...? 

Anonymkode: e2e20...999

• Liker 3
Skrevet

Sverige erobret samene gjennom krig og erobring. Norge gjorde det samme.
Her en video som viser imperialisme og erobring av samene.

Samene har egentlig seg selv å takke. De var udugelige krigere og tapte mot vikingene. Slik er historien.
Historien er survival of the fittest. De sterkeste erobrer land. De svakeste blir erobret. Hele Norsk og svensk historie er basert på Survival of the fittest.

Sapmi-kart.png

Skrevet

Survival of the fittest. De beste erobrer og de svake blir erobret. Se på video og det er ren fakta.

Skrevet

Ulv er kulere enn både reinsdyr og hjort. 

Anonymkode: ad439...3c6

Skrevet
7 timer siden, Askod skrev:

De snakker og ditt og datt. Men de er for mye på TVen. Samer er en kultur der de driver med reinsdyr oppi vinter og slikt. Jeg bare skulle ønske jeg ikke kunne sett slikt på TV bare. Fordi det er alltid på når jeg kommer hjem. Hjort er kulere enn reinsdyr uansett.

Ta med deg fjernkontrollen når du går ut

Skrevet
8 timer siden, QATAR skrev:

Survival of the fittest. De beste erobrer og de svake blir erobret. Se på video og det er ren fakta.

Det heter altså survival of the fittest. Det er IKKE det samme som at den sterkeste overlever! De best tilpassede her på jorda er jo insektene.

Blir det matkrise nå og Norge ikke får importert mat - hvem kan gni seg i skjegget; joda reindriftssamene, de som har vært ute en vinternatt før.

Anonymkode: 47765...566

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Askod skrev:

Tulling. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, OPIgirl skrev:

Tulling. 

Same! Lapp!

Anonymkode: 6d22c...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...