AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Jeg har to tenner, som må rotfylles, de står inntil hverandre. Er ikke lenge siden jeg fikk infeksjon i tannkjøttet, og måtte gå på antibiotika. Nå har infeksjonen kommet tilbake. Jeg må til spesialist for å rotfylle, og det er lenge til jeg har råd til time. Men det er vel ikke bra og gå på mange antibiotika kurer heller? Noen som vet om andre ting som kan hjelpe? Jeg har store smerter da jeg har infeksjon, og jeg tåler ikke smertestillende. Anonymkode: 42924...514
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Du kan jo trekke dem. Det er billigere enn å rotfylle. Dersom du ikke vil det så foreslår jeg at du finner penger til rotfylling. Selg noe. Jobb overtid. Lån. Det er tross alt ikke snakk om store penger. Og du blir ikke kvitt infeksjonen på annet vis. Antibiotika og lege koster også penger og tapt arbeidstid. Anonymkode: aecee...df8 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo trekke dem. Det er billigere enn å rotfylle. Dersom du ikke vil det så foreslår jeg at du finner penger til rotfylling. Selg noe. Jobb overtid. Lån. Det er tross alt ikke snakk om store penger. Og du blir ikke kvitt infeksjonen på annet vis. Antibiotika og lege koster også penger og tapt arbeidstid. Anonymkode: aecee...df8 Det er 2 tenner, så jeg trekker de ikke. Nå har jeg hatt dårlig råd i mange år, så her er alt av verdi solgt. Anonymkode: 42924...514
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Mange sverger til oilpulling med kokosolje og det har hjulpet dem bli kvitt sånne ting. (søk det opp) ville fortsatt med flourtannkrem. C-vitaminer kan også være veldig bra for tannkjøttet og infeksjoner. Anonymkode: 07695...a29
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Høye doser med C-vitamin, Ester C eller liposomal C. Tror du må ta minst 3000 mg/dag for å ha effekt. Google det, ser det er flere som har erfaringer med infeksjoner i tenner/tannkjøtt, f.ex. her: http://www.health-boundaries.com/home/b12-malabsorption/diarrhea/vitamin-c/ Anonymkode: 2dce6...752
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er 2 tenner, så jeg trekker de ikke. Nå har jeg hatt dårlig råd i mange år, så her er alt av verdi solgt. Anonymkode: 42924...514 Hvis det gjør veldig vondt er det helst pga at du har betennelse i selve roten, ikke i tannkjøttet. Tannkjøttbetennelse kan du gjøre noe med. Verre er det med rotbetennelser. For tannkjøttet: https://www.apotek1.no/produkter/corsodyl-1-dentalgel-50g-10959p Jeg fant på nett info som kanskje er til nytte; Individer som har økonomiske problemer kan i noen tilfeller få dekning av tannlegeutgifter fra NAV gjennom Lov om Sosiale tjenester. Kosmetisk tannbehandling omfattes ikke av dette, bare den nødvendige behandling for at du skal være smertefri, og ha et tannsett som fungerer som det skal. Du har rett til å ha en tannhelse som tillater deg å spise normalt. Du må forvente at dette er en svært streng bedømming, men det vil være riktig av deg å søke dersom du mener behandling er nødvendig, og du kan dokumentere at du ikke har mulighet til å betale selv innen rimelig tid. Støtte vurderes ut fra hvor mye penger du har igjen etter at det nødvendige livsopphold er betalt, og sosialkontoret har fastsatte takster for dette. Dersom du har penger i banken, eller eiendeler sosialkontoret mener du ikke trenger, kan du bli tvunget til å bruke av disse verdiene før du får tilstått sosialstønad til tannbehandling. Ønsker du å søke om slik stønad, må du ta kontakt med ditt lokale sosialkontor/NAV, og få tilsagn om støtte før selve tannbehandlingen starter. Stønad vurderes som nevnt ut fra din økonomiske situasjon, men også nødvendigheten av tannhelsesjekk og behandling. For å dokumentere nødvendigheten trenger du en undersøkelse hos tannlege, og for å ikke havne i en umulig sirkel kan du prøve å be om økonomisk hjelp til å i første instans få kartlagt din tannhelse. Du behøver ikke å være stønadsmottaker fra før for å søke. Økonomisk støtte til tannbehandling kan også søkes dersom en stor engangsutgift er dokumenterbart umulig å bære på egenhånd, og dokumentert nødvendig for din livskvalitet. Anonymkode: 097c8...e03 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå