Gå til innhold

innegrodde hår

Fremhevede innlegg

Skrevet

eg har no hatt betennelse i hårsekken på underlivet og no er det ekke da men legen måtte til å skjere opp så no ventar eg bare så såret får gro. poenget mitt er at eg har ikkje fjernet håret på underlivet på 2 uker og eg har gått med vanntette plaster i ein uke og huden min har blitt veldi tørr, hard og de klør skikkeli eg har også nokre hårstrå som ser ut som dei kommar ut av ein kvise, eg veit at det ikkje er innegrodde hår for håra som kommar fra desse kvisene stikker langt ut, like langt som resten av hårstråa. eg har skvist på desse kvisene og no har det komt ein kul på alle kvisene eg har skvist på. nokon som veit kva eg kan jøre for å gjøre dette bedre?? 

Anonymkode: 3f3b0...ba5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tilbake til legen. Dette kan ikke forumets brukere ta ansvar for å rådgi deg i. 

Anonymkode: d9a7a...252

Skrevet

Tips mot inngrodde hår generelt er PFB vanish. jeg sliter vannvittig med inngroddehår og denne deo'n har hjulpet litt.

Anonymkode: e8bbe...67d

Skrevet

takker

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tips mot inngrodde hår generelt er PFB vanish. jeg sliter vannvittig med inngroddehår og denne deo'n har hjulpet litt.

Skrevet

er det nokon andre som har nokon vanelege tips mot innegrodde hår??

Skrevet

Slutt å barber deg så blir du kvitt problemet for godt.

Anonymkode: 7b370...a5a

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg skulle ha skrevet det selv! Denne barberingen er ikke bra.

Skrevet

legen har sakt sjølv at å barbere på underlivet ikkje er noko bra men eg synest at det bare er ubehageli å ikkje gjøre det

1 minutt siden, Arabella skrev:

Som jeg skulle ha skrevet det selv! Denne barberingen er ikke bra.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet

Jeg får inngrodde hår uansett om jeg vokser/barberer/epilerer..og jeg skrubber godt. Er nok bare slik huden min er. Men som sagt pfb vanish hjelper. (hjelper også på kviser hehe).

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

eg har no hatt betennelse i hårsekken på underlivet og no er det ekke da men legen måtte til å skjere opp så no ventar eg bare så såret får gro. poenget mitt er at eg har ikkje fjernet håret på underlivet på 2 uker og eg har gått med vanntette plaster i ein uke og huden min har blitt veldi tørr, hard og de klør skikkeli eg har også nokre hårstrå som ser ut som dei kommar ut av ein kvise, eg veit at det ikkje er innegrodde hår for håra som kommar fra desse kvisene stikker langt ut, like langt som resten av hårstråa. eg har skvist på desse kvisene og no har det komt ein kul på alle kvisene eg har skvist på. nokon som veit kva eg kan jøre for å gjøre dette bedre?? 

Du har nok ikke brukt hudkrem og byttet plaster for sjelden, vil jeg tro. Et sår som ikke får puste og hud som både blir irritert av lim og ikke får tilført fuktighet er selvsagt en oppskrift på katastrofe. 

Du fikk med deg et sett instruksjoner for "drift og vedlikehold" fra legen, vil jeg håpe? Desse burde du fulgt. Dersom han ikke sendte med instruksjoner, men tenkte dette var allmennkunnskap (uklart hvorfor, folk har veldig liten kunnskap om normal hygiene): sår må luftes. Hud utsatt for lim trenger fukt. Altså olje/krem. Og massasje. Du kan begynne nå, det er reversibelt. Masser inn (parfymefri, allergitestet etc) krem (eventuelt bare bruk ren kokosolje) 3-4 ganger daglig. Vent på resultat. Dersom noe er betent: desinfiser om det skulle være hull på huden, og for all del: vask både fingre, negler og underliv grundig før du forsøker klemme på noe som helst. Og desinfiser punktet etterpå. 

Inngrodde hår skyldes dårlig blodsirkulasjon. Så: massasje.

Anonymkode: 5fe9c...800

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok ikke brukt hudkrem og byttet plaster for sjelden, vil jeg tro. Et sår som ikke får puste og hud som både blir irritert av lim og ikke får tilført fuktighet er selvsagt en oppskrift på katastrofe. 

Du fikk med deg et sett instruksjoner for "drift og vedlikehold" fra legen, vil jeg håpe? Desse burde du fulgt. Dersom han ikke sendte med instruksjoner, men tenkte dette var allmennkunnskap (uklart hvorfor, folk har veldig liten kunnskap om normal hygiene): sår må luftes. Hud utsatt for lim trenger fukt. Altså olje/krem. Og massasje. Du kan begynne nå, det er reversibelt. Masser inn (parfymefri, allergitestet etc) krem (eventuelt bare bruk ren kokosolje) 3-4 ganger daglig. Vent på resultat. Dersom noe er betent: desinfiser om det skulle være hull på huden, og for all del: vask både fingre, negler og underliv grundig før du forsøker klemme på noe som helst. Og desinfiser punktet etterpå. 

Inngrodde hår skyldes dårlig blodsirkulasjon. Så: massasje.

Anonymkode: 5fe9c...800

tror du at eg kan lett få tilbake desse problemene (inngrodde hår, betent hårsekk etc) vist eg barberar meg igjen når alt har grodd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...