Gå til innhold

Dere som er arbeidsledige.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når står dere opp? 

Hva gjør dere for å få dagen til å gå? 

Anonymkode: 3b2d9...58a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkner 9 hver dag på grunn av søvnproblemer. 
Ser mye film og tv, leser bøker. Trener, går turer, er med familie og venner.

Anonymkode: 56d88...fd2

Skrevet

Jeg er ufrivillig arbeidsledig. Ble syk rett etter studiene og kom meg derfor aldri i jobb. Står opp alt fra 06:30 til 12:00. Alt etter hvor mye jeg har fått sove i løpet av natten og om jeg skal noe. Dagene går med til fysioterapi, trening, legebesøk, sykehusbehandlinger og kosligere ting som kaffe med venninner (har to som og er arbeidsledige), tur med hunden og lunsj med mamma og tante. Har også hobbyer som lesing, kryssord og fotografering. Blir litt netflix og sumo og. Har tatt til takke med en livsstil som jeg er ca 50 år for ung til.

Anonymkode: d4e71...ed9

Skrevet

Jeg har vært arbeidsledig i et halvt år. Jeg er 20 år og søker og søker jobber, men har ikke blitt kalt inn til et intervju en gang. Jeg er barn og ungdomsarbeider. Jeg har begynt å slite psykisk. Jeg tilbringer mine dager på rommet med å se serie, jeg er ikke noe stolt av det. Jeg flyr snart på veggen her. Har eller ingen venner. Jeg skal nå få profesjonell hjelp heldigvis :) 

Anonymkode: 05a87...fbd

• Liker 1
Skrevet

Står opp 0500. Jeg er et A-menneske, jeg våkner veldig nøyaktig klokken 0500, uansett. Jeg driver stort sett med data. Ser på youtube, ser litt på svtplay og nrktv på nett. Går en tur. 

Anonymkode: 07573...24c

Skrevet

Står opp senest kl 9!

Lager en liste over hva jeg skal gjøre den dagen, lager god frokost og kaffe, sjekker om nye stillinger er lagt ut, sender søknader.  Trener noen dager, surrer på internett, ser serie, går tur, ser etter spennende bedrifter jeg kan sende åpne søknader til. Treffer venner osv på kveldene. Ellers jobber jeg frivillig to dager i uka. 

Anonymkode: 6f15f...6dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble nettopp arbeidsledig og har vært det en gang tidligere. Forrige gang hadde jeg litt økonomiske bekymringer, nå får jeg heldigvis såpass med dagpenger at jeg slipper det. Dermed søker jeg ikke ALT av jobber som jeg gjorde før, det slet meg bare ut og jeg endte opp med et vikariat i en jobb som overhodet ikke passet for meg. 

Sånn her ser en uke ut for meg:
Står opp mellom 8-9, bruker god tid på frokost og kaffe. Rundt 9:30-10 tar jeg enten og dusjer, eller setter i gang med ting jeg skal gjøre. Jeg søker ikke jobber hver dag, for det er veldig demotiverende og gjør bare at jeg gruer meg mye mer. Setter av 2-3 dager i uka på dette, hvor jeg bruker formiddagen, men ikke så mye mer (er ram på søknader, så det tar ikke lang tid). Så noen dager skal jeg ikke søke jobber, og da leser jeg, gjør husarbeid, og kommer meg ut av huset.

Ellers trener jeg. Trener variert, og med andre når det er mulig. 3-4 dager i uka, og går turer de dagene jeg ikke trener. 

Bruker også tid på å generelt være ute blant folk. Om det er kafé, museum, gå i butikker, det hjelper veldig å komme seg ut. 

Det aller verste man gjør er å bare sitte hjemme. Du kan unne deg å sove litt lenger, men prøv å unngå 11-12 hver dag, da blir det en vane, og vaner er ikke lett å endre.

Anonymkode: 7c925...07d

Skrevet (endret)

Legger meg (23:00) og står opp til samme tid (07:00). Lager frokost til mannen og meg, litt kg, setter på en vask, lager lunsj til begge, vasker litt, går meg eventuelt en tur, henger opp klesvask, lager middag, ser på serier. Handler inn mat and so on. 

Inne i alt dette skrives søknader, oppdatering av CV, tar bilder, redigerer bilder - vedlikeholder "hobby" instagramprofilen (tema, sminkebasert). Setter alltid av 3 timer hver dag til jobbsøking, men dessverre så er det ikke mange jobber i aust-agder, og det er mange om beinet. Huset ligger ute for salg, og skal flytte til et området hvor ledigheten ikke er så stor, hovedsakelig for å få jobb. 

Finner jeg ingen jobber som passer til mine kvalik (søker ikke jobber jeg vet jeg ikke har en sjanse) så blir det gjort noe annet i de 3 timene, om det er trening, legebesøk etc. 

Endret av dillyduzit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...