24aa Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Begynner å bli lei nå, vært deprimert siden i høst og vært lenge innlagt på psykiatrisk. Er ikke noe som "feiler meg" uten depresjon, selv om de sier at jeg har problemer etter barndommen som har følgt meg og laget problemer i voksenlivet. Føler meg teit som ikke er bra enda. Later som jeg er mye bedre enn jeg er blant mine nærmeste , siden jeg "burde" vært bedre nå, men inne i hodet mitt er det kaos. Hva gjør jeg feil? Er det noen som har hatt en laaang depresjon, eller skal det gå over fortere? Vet det ikke er noen regel på hvor lenge det skal vare, men så lenge? er jo selvsagt bedre enn jeg var i starten, men er fortsatt på rør. Hilsen teita
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Hvor lenge har du vært innlagt? Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor lenge en depresjon varer; for noen varer det bare noen uker, mens noen kan slite i årevis. Du sier at du er bedre enn du var i starten, det er jo noe positivt du kan ta med deg, da går det i alle fall riktig veien. Jeg skjønner forøvrig godt hva du mener, da jeg sliter mye jeg også, og jeg føler meg også teit som ikke har blitt bra. Jeg har riktig nok ikke vært konstant deprimert i 12 år, men har slitt med tilbakevendene depresjoner siden da, og depresjonen har da vart alt fra noen uker til et helt år, mens de positive periodene har vært kortere. Det er frustrerende å ha det slik. Det jeg i alle fall kan ta med meg er at jeg har noen gode dager. Og det er fint at andre har tro på at jeg skal bli bedre. Jeg sender deg en klem, og håper at du blir bedre. Ting tar tid, ikke gi opp, det er mulig å bli helt frisk. Anonymkode: fddf7...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Depresjon varer til den går over av seg selv, blir behandlet enten med medikamenter eller for den bakenforliggende årsaken til depresjonen, eller blir værende resten av livet. Det hele er avhengig avnårsak og behandling. Anonymkode: cbba8...d87 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Jeg har vært deprimert i 10+ år. Går jevnlig til samtaler og får medisiner som tar de verste kneikene. Selv om jeg har gode perioder på opp til et halvt år, har jeg likevel den deprimerte "murringen" i meg konstant. For noen varer depresjonen kun noen måneder, for andre varer den livet ut. Det er ekstremt individuelt. Anonymkode: de485...813 2
Jerry Lee Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Det er da så ymse. Mange grader av depresjon. Min er kronisk, som betyr langvarig ( livsvarig. Jeg vil aldri bli frisk fra den.)
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 Jeg og depresjonen min "feirer" et år nå i mars. Anonymkode: 0db1b...eaf
24aa Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du vært innlagt? Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor lenge en depresjon varer; for noen varer det bare noen uker, mens noen kan slite i årevis. Du sier at du er bedre enn du var i starten, det er jo noe positivt du kan ta med deg, da går det i alle fall riktig veien. Jeg skjønner forøvrig godt hva du mener, da jeg sliter mye jeg også, og jeg føler meg også teit som ikke har blitt bra. Jeg har riktig nok ikke vært konstant deprimert i 12 år, men har slitt med tilbakevendene depresjoner siden da, og depresjonen har da vart alt fra noen uker til et helt år, mens de positive periodene har vært kortere. Det er frustrerende å ha det slik. Det jeg i alle fall kan ta med meg er at jeg har noen gode dager. Og det er fint at andre har tro på at jeg skal bli bedre. Jeg sender deg en klem, og håper at du blir bedre. Ting tar tid, ikke gi opp, det er mulig å bli helt frisk. Anonymkode: fddf7...1ac Tusen takk for svar <3 "godt" å høre det ikke bare et meg. Har vært innlagt i litt over 3 måneder nå. så det er tilbakevendende depresjon du har? Er vel det de har sagt jeg har også. Hvordan går det for deg å jobbe? Føler meg helt unyttig og som en byrde som er sykemeldt..
24aa Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Depresjon varer til den går over av seg selv, blir behandlet enten med medikamenter eller for den bakenforliggende årsaken til depresjonen, eller blir værende resten av livet. Det hele er avhengig avnårsak og behandling. Anonymkode: cbba8...d87 Går på medisiner, men kanskje jeg burde øke igjen..
24aa Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært deprimert i 10+ år. Går jevnlig til samtaler og får medisiner som tar de verste kneikene. Selv om jeg har gode perioder på opp til et halvt år, har jeg likevel den deprimerte "murringen" i meg konstant. For noen varer depresjonen kun noen måneder, for andre varer den livet ut. Det er ekstremt individuelt. Anonymkode: de485...813 Takk for svar. Trist å høre du har det sånn
24aa Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og depresjonen min "feirer" et år nå i mars. Anonymkode: 0db1b...eaf Uff hvordan går jobb for deg?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #12 Skrevet 20. februar 2017 Vil ikke ødlegge dette fine samtale emnet, men hvordan vet mann at mann har depresjon? Anonymkode: e5b19...e81
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #13 Skrevet 20. februar 2017 32 minutter siden, 24aa skrev: Uff hvordan går jobb for deg? Har en somatisk sykdom også. Kombinasjonen av disse to har gjort at jeg nå er 100% sykemeldt. Tror ærlig talt ikke at jeg hadde fungert noe særlig i jobb om jeg ikke hadde hatt den somatiske delen. Ett år er lenge, det skal jeg være ærlig om. Anonymkode: 0db1b...eaf
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #14 Skrevet 20. februar 2017 17 minutter siden, Jerry Lee skrev: Det er da så ymse. Mange grader av depresjon. Min er kronisk, som betyr langvarig ( livsvarig. Jeg vil aldri bli frisk fra den.) Hvor lenge har du vært deprimert da Jerry Lee? Og hvor gammel er du nå? Jeg har hatt depresjoner siden barndommen - nesten så jeg har tenkt det var medfødt... Anonymkode: 09da0...922
Gjest Axl Rose Skrevet 20. februar 2017 #15 Skrevet 20. februar 2017 Kan vare flere år og livet ut. Må prøve å gjøre noe selv for å få det bedre. Jeg vet, lettere sagt en gjort! Være mye ute i frisk luft hjelper og trening hjelper.
Jerry Lee Skrevet 20. februar 2017 #16 Skrevet 20. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du vært deprimert da Jerry Lee? Og hvor gammel er du nå? Jeg har hatt depresjoner siden barndommen - nesten så jeg har tenkt det var medfødt... Anonymkode: 09da0...922 Diagnosen(e) min(e) er bare 6-8 år gamle. Men sykdommen(e) mine går 45 år tilbake i tid. Og selv før det husker jeg, ned til 2 års alder hvor vondt jeg hadde det.
24aa Skrevet 21. februar 2017 Forfatter #17 Skrevet 21. februar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke ødlegge dette fine samtale emnet, men hvordan vet mann at mann har depresjon? Anonymkode: e5b19...e81 Jeg var veldig usikker selv, men dra til legen. Legen hjelper deg med å finne det ut. Var selv usikker på om det virkelig var en depresjon eller om jeg CAR totalt idiot. Visste seg å være en alvorlig depresjon. Dra dit, før det går for langt
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #18 Skrevet 21. februar 2017 Hva gjør jeg feil? 18 timer siden, 24aa skrev: Begynner å bli lei nå, vært deprimert siden i høst og vært lenge innlagt på psykiatrisk. Er ikke noe som "feiler meg" uten depresjon, selv om de sier at jeg har problemer etter barndommen som har følgt meg og laget problemer i voksenlivet. Føler meg teit som ikke er bra enda. Later som jeg er mye bedre enn jeg er blant mine nærmeste , siden jeg "burde" vært bedre nå, men inne i hodet mitt er det kaos. Hva gjør jeg feil? Er det noen som har hatt en laaang depresjon, eller skal det gå over fortere? Vet det ikke er noen regel på hvor lenge det skal vare, men så lenge? er jo selvsagt bedre enn jeg var i starten, men er fortsatt på rør. Hilsen teita Tenker sånn Anonymkode: 99dd6...19d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå