AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Har en 6åring som sliter med de sosiale kodene. Aner virkelig ikke hvordan jeg skal hjelpe han. Nå forklarer vi og rettleder. Tar han ut av situasjoner og passer konstant på. Det hjelper ikke! Han har aldri fremgang. Det vi sliter med, er at han ikke skjønner er at han ikke kan slå eller bli sinna hele tiden på andre barn om de gjør han noe. Feks om vi er på tilstelning på skolen, masse barn, trangt å gå, noen skubber borti han med uhell, da kan han slå tilbake og bli sinna. Noen kan leke dytteleker og lekeslåssing (noe vi ikke syns noe om, men hele klassen leker dette), da kan han plutselig bli sinna fordi noen dytta han og, og slå de og dytte enda hardere... Dette kan og skje på feks fotball, i køer osv.. Det ender jo veldig ofte med at det er han som får kjeft av andre sine foreldre og oss. Siden alle ser jo bare at det er han som slår de andre.. Jeg vet virkelig ikke hva vi skal gjøre lengre. Vi prøver å være der hele tiden. Er strenge med han, snakker og forklarer hele tiden. Han har noen gode venner, og det er aldri noe tull 1-1. Kun om det er flere.. Anonymkode: 6feb3...aea
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Ble kanskje feil overskrift og usammenhengende, men skriver kjapt fra mobil. Anonymkode: 6feb3...aea
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 Jeg ville kontaktet ppt. Noe plager gutten, og spesielt siden dere ikke ser fremgang til tross for grundig og gjentatt forklaring, tenker jeg at det kan være greit med litt profesjonell hjelp og øyne utenfra. Anonymkode: 3b160...808 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Lurer på om det er noen som har erfaring med dette? Ppt har vært i mine tanker. Vi skal ha foreldresamtale med lærer neste uke, så skal ta det opp med læreren. Anonymkode: 6feb3...aea
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Min kan være sånn innimellom fordi hun blir overveldet av 'kaos' på grunn av adhd. Køer og folkemengder gjør henne overstimulert og irrasjonell. Hun har ingen problemer med å forstå hva hun bør/ikke bør gjøre, men har ikke kapasitet til å bruke kunnskapen når hun er overstimulert. Men det kan være tusen andre årsaker til din sønns atferd. Anonymkode: 3b160...808
Gjest GoldenLioness Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 Har han vært sånn hele veien eller har det startet nylig? Uansett er det tydeligvis noe som plager gutten om han er så sint. Ville definitivt bedt ppt til å observere og prate med han. Bedre å ta tak i dette tidlig og mens han er ung. Er verre å la dette fortsette og så faller han ut når han blir eldre når det kunne vært unngått med noen små tiltak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå