AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 Arbeiderpartiet sier at en finansiering av NRK over statsbudsjettet et uansvarlig og useriøst. Hovedargumentet er at en finansiering over statsbudsjettet svekker NRKs uavhengighet fordi de da vil bli gjenstand for politiske konjunkturer og politiske hestehandler. Men det er jo Stortinget som i dag fastsetter NRK-lisensens størrelse. Et stortingsflertall som ønsker å kneble NRK kan bare sette NRK-lisensen til 2 kr om de ønsker. Så hva er den prinsipielle forskjellen mellom lisens slik den er i dag og slik den bli ved finansiering over statsbudsjettet? Hva er det som gjør det uansvarlig og useriøst? Jeg skjønner ikke. Anonymkode: bf135...1a0
Drizzt Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeiderpartiet sier at en finansiering av NRK over statsbudsjettet et uansvarlig og useriøst. Hovedargumentet er at en finansiering over statsbudsjettet svekker NRKs uavhengighet fordi de da vil bli gjenstand for politiske konjunkturer og politiske hestehandler. Men det er jo Stortinget som i dag fastsetter NRK-lisensens størrelse. Et stortingsflertall som ønsker å kneble NRK kan bare sette NRK-lisensen til 2 kr om de ønsker. Så hva er den prinsipielle forskjellen mellom lisens slik den er i dag og slik den bli ved finansiering over statsbudsjettet? Hva er det som gjør det uansvarlig og useriøst? Jeg skjønner ikke. Anonymkode: bf135...1a0 Det Ap ikke forteller oss er at NRK per i dag allerede ER sterkt påvirket politisk og ikke uavhengig. Ap forteller oss ikke dette fordi det er nettopp Ap-sosialister-kommunister som har fullstendig overtatt NRK og gjort det om til sitt eget partiorgan. Nei, takk, til skattefinansiering av en politiskvridd statlig kanal. Norsk media er i sin helhet ikke troverdig fordi den er altfor politisk vridd mot en side (sosialister). 1
Apis Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 12 timer siden, Drizzt skrev: Det Ap ikke forteller oss er at NRK per i dag allerede ER sterkt påvirket politisk og ikke uavhengig. Ap forteller oss ikke dette fordi det er nettopp Ap-sosialister-kommunister som har fullstendig overtatt NRK og gjort det om til sitt eget partiorgan. Nei, takk, til skattefinansiering av en politiskvridd statlig kanal. Norsk media er i sin helhet ikke troverdig fordi den er altfor politisk vridd mot en side (sosialister). Du får starte Fox News avdeling norge da, en lite tendensiøst kanal uten politisk slagside... 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeiderpartiet sier at en finansiering av NRK over statsbudsjettet et uansvarlig og useriøst. Hovedargumentet er at en finansiering over statsbudsjettet svekker NRKs uavhengighet fordi de da vil bli gjenstand for politiske konjunkturer og politiske hestehandler. Men det er jo Stortinget som i dag fastsetter NRK-lisensens størrelse. Et stortingsflertall som ønsker å kneble NRK kan bare sette NRK-lisensen til 2 kr om de ønsker. Så hva er den prinsipielle forskjellen mellom lisens slik den er i dag og slik den bli ved finansiering over statsbudsjettet? Hva er det som gjør det uansvarlig og useriøst? Jeg skjønner ikke. Anonymkode: bf135...1a0 Jeg er enig med deg. Anonymkode: 5464c...333
Gjest Nanna87 Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Jeg prøver å slippe unna NRK lisensen. Sendte skriftlig brev for noen dager siden. Har ikke TV lengre, men blir likevel sendt regninger til.. Sykt frustrerende for en fattig student. Har sagt ifra tidligere, men måtte igjen sende klage.
Drizzt Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 1 time siden, Apis skrev: Du får starte Fox News avdeling norge da, en lite tendensiøst kanal uten politisk slagside... Jeg har ikke noe behov å starte Fox News i Norge, men du står fritt å gjennomføre forslaget ditt selv.
QATAR Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 (endret) NRK har en inntekt på 5 milliarder per år. https://www.nrk.no/lisens/fakta-om-kringkastingsavgiften-1.2843183 Med det nye systemet til NRK som Høyre og FRP vil innføre. Så vil inntekten til NRK øke til 13 milliarder kroner per år.https://www.nrk.no/kultur/ekspertutvalg_-alle-husstander-bor-betale-nrk-lisens-1.13022174 NRK system original = lisens per tv. 5 milliarder kr i inntekt. NRK system til Høyre/FRP = Alle må betale selv om de eier ingen tv. 13 milliarder kr i inntekt. Det er da ikke rettferdig at alle skal betale, selv om de ikke eier noen tv. FRP/Høyre vil øke inntekten til NRK ved å tvinge alle husstander til å betale. Det betyr at du må betale penger til NRK selv om du eier ingen tv. Dette betyr at inntekten til NRK vil øke fra 5 milliarder per år til 13 milliarder kroner per år. Endret 21. februar 2017 av QATAR
QATAR Skrevet 21. februar 2017 #8 Skrevet 21. februar 2017 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hva er den prinsipielle forskjellen mellom lisens slik den er i dag og slik den bli ved finansiering over statsbudsjettet? Hva er det som gjør det uansvarlig og useriøst? Jeg skjønner ikke. Anonymkode: bf135...1a0 Inntekten til NRK økes fra 5 milliarder til 13 milliarder kroner per år. Alle må betale selv om de ikke eier tv. Det er bare 2 millioner mennesker som har tv i Norge. 3 millioner har ikke TV. FRP/Høyre vil tvinge de resterende 3 millioner til å betale for NRK selv de ikke har TV. Når 5 millioner mennesker betaler så vil inntekten til NRK økes til 13 milliarder kroner per år. Med det nye systemet. Vil inntekten til NRK bare øke og øke hele tiden. NRK vil få høyere inntekt hvert eneste år. Men det er freppere som synes det er greit å betale til NRK selv om de eier ingen tv. Mange høyrevelgere er så hjernevasket at de synes det er fantastisk at inntekten til NRK skal økes for hvert år. Norges befolkning øker = NRK sin inntekt øker. Endret 21. februar 2017 av QATAR
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #9 Skrevet 21. februar 2017 Høyre/FRP = 50% sosialisme Høyre/FRP = 50% liberalisme Liberalistene = 0% sosialisme Liberalistene = 100% liberalismehttp://liberalistene.org Det gir mening at Høyre/FRP ønsker å øke inntekten til NRK. Høyre/FRP er sosial liberalister og ikke ekte liberalisme. Ideologien til Høyre/FRP er en blanding av sosialisme og liberalisme. Dersom du ønsker et parti med 100% ren liberalisme. Link under http://liberalistene.org Anonymkode: 3736e...6e5
Drizzt Skrevet 21. februar 2017 #10 Skrevet 21. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høyre/FRP = 50% sosialisme Høyre/FRP = 50% liberalisme Liberalistene = 0% sosialisme Liberalistene = 100% liberalismehttp://liberalistene.org Det gir mening at Høyre/FRP ønsker å øke inntekten til NRK. Høyre/FRP er sosial liberalister og ikke ekte liberalisme. Ideologien til Høyre/FRP er en blanding av sosialisme og liberalisme. Dersom du ønsker et parti med 100% ren liberalisme. Link under http://liberalistene.org Anonymkode: 3736e...6e5 Altfor mye tull i partiet ditt. Ellers gir det ingen mening at H og Frp vil øke NRKs inntekt siden kanalen kjører stadig en propaganda mot Frp og H for øvrig.
Apis Skrevet 21. februar 2017 #11 Skrevet 21. februar 2017 17 minutter siden, Drizzt skrev: Altfor mye tull i partiet ditt. Ellers gir det ingen mening at H og Frp vil øke NRKs inntekt siden kanalen kjører stadig en propaganda mot Frp og H for øvrig. Særlig Frp ser det ut som ønsker å ha kontroll på hva som blir skrevet om Frp, litt på samme måte som Putin ønsker 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #12 Skrevet 21. februar 2017 De blåblå vil jo dessuten at vi i fellesskap skal finansiere en kommersiell allmennkringkaster (som naturligvis blir TV2 i Bergen). Så - ikke bare skal vi betale NRK-lisens over skatteseddelen men også betale "lisens" til TV2. Anonymkode: bdcf7...0c8 1
Drizzt Skrevet 21. februar 2017 #13 Skrevet 21. februar 2017 10 timer siden, Apis skrev: Særlig Frp ser det ut som ønsker å ha kontroll på hva som blir skrevet om Frp, litt på samme måte som Putin ønsker Kilde?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #14 Skrevet 21. februar 2017 NRK er en ikke-komersiell kanal som viser ting som ikke ville bli vist andre steder. Norske dokumentarer og filmer, og filmer som har kvalitet selv om de kanskje ikke er #1 i usa. De sitter også på masse arkiver av gammel film som de har rettighetene til. Jeg mener vi 100% trenger en kanal som NRK. Anonymkode: 0b020...077 3
Apis Skrevet 21. februar 2017 #15 Skrevet 21. februar 2017 2 minutter siden, Drizzt skrev: Kilde? Hvor har du vært siste 25 årene? En kan ta møtet Frp hadde med internasjonal presse rett etter de ble innsatt i regjering, et av mange eksempler
QATAR Skrevet 22. februar 2017 #16 Skrevet 22. februar 2017 (endret) 18 timer siden, AnonymBruker skrev: De blåblå vil jo dessuten at vi i fellesskap skal finansiere en kommersiell allmennkringkaster (som naturligvis blir TV2 i Bergen). Så - ikke bare skal vi betale NRK-lisens over skatteseddelen men også betale "lisens" til TV2. Anonymkode: bdcf7...0c8 FRP jobber for eliten og ikke folket. FRP vil at de rike skal bli rikere og folket bli fattigere.Frp-topp: NRK-lisensen bør fordeles på alle allmennkringkasterne - Dette trenger ikke bare gjelde for NRK og TV 2. TVNorge kan bli en allmennkringkaster, og TV3 også, sier han. http://www.dagbladet.no/kultur/frp-topp-nrk-lisensen-bor-fordeles-pa-alle-allmennkringkasterne/63928897 Endret 22. februar 2017 av QATAR
Drizzt Skrevet 22. februar 2017 #17 Skrevet 22. februar 2017 20 timer siden, Apis skrev: Hvor har du vært siste 25 årene? En kan ta møtet Frp hadde med internasjonal presse rett etter de ble innsatt i regjering, et av mange eksempler Så ingen kilde. Dine rene spekulasjoner, basert på Frp hets er jeg ikke interessert i å bruke tid på. Men kommer du med en troverdig kilde kan jeg revurdere beslutningen min. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #18 Skrevet 22. februar 2017 På 2/20/2017 den 18.33, AnonymBruker skrev: Arbeiderpartiet sier at en finansiering av NRK over statsbudsjettet et uansvarlig og useriøst. Så hva er den prinsipielle forskjellen mellom lisens slik den er i dag og slik den bli ved finansiering over statsbudsjettet? Hva er det som gjør det uansvarlig og useriøst? Jeg skjønner ikke. Anonymkode: bf135...1a0 Det som gjør det useriøst ifølge AP er at det ikke kom fra AP selv. Anonymkode: 3de28...df2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #19 Skrevet 22. februar 2017 På 20.2.2017 den 20.48, Drizzt skrev: Det Ap ikke forteller oss er at NRK per i dag allerede ER sterkt påvirket politisk og ikke uavhengig. Ap forteller oss ikke dette fordi det er nettopp Ap-sosialister-kommunister som har fullstendig overtatt NRK og gjort det om til sitt eget partiorgan. Nei, takk, til skattefinansiering av en politiskvridd statlig kanal. Norsk media er i sin helhet ikke troverdig fordi den er altfor politisk vridd mot en side (sosialister). Øøøh, NRK er hverken vridd mot høyre eller venstre, jeg syntes de er relativt nøytrale. De kjører jo bla. partilederdebatter o.l. som på ingen måte alltid venstresiden vinner. Anonymkode: 0f3d7...a15 1
Apis Skrevet 22. februar 2017 #20 Skrevet 22. februar 2017 33 minutter siden, Drizzt skrev: Så ingen kilde. Dine rene spekulasjoner, basert på Frp hets er jeg ikke interessert i å bruke tid på. Men kommer du med en troverdig kilde kan jeg revurdere beslutningen min. Så du har ikke fått med feks, avisbrenninger, trusler om boikott av lokalaviser, trusler om å straffe flyselskaper økonomisk vis de ikke trekker tilbake flymagasiner? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå