Gå til innhold

Bulimi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, selverklærer meg bulimisk. Ingen vet det og ingen merker det. jeg har vært flink å skjule. Dessuten har jeg litt "kontroll". kunne gå flere dager uten å kaste opp og flere dager der jeg levde veldig sunt (alt eller ingenting leve-vis). De dagene jeg binget og kastet opp spiste jeg alt annet enn sunt. is, sjokolade, kaker, kjeks, smågodt, osv. Så hadde jeg veldig bra dager der alt var sunt og bra. Er 35 år (kvinne) og har holdt på med dette av og på siden jeg var 20ish. Har også i perioder klart å ikke kaste opp over lengre tid enn dager, faktisk måneder. Vet ikke så mye om bulimi (hodet i sanden og fornekter), så vet ikke om en kan kalles bulimiker om en kan delvis "kontrollere" det hele?

Så til spørsmål som jeg ikke finner svar på ved å google.. Nå har jeg ikke kastet opp siden slutten av desember, en to-måneders tid, og jeg har lagt på meg. Selvfølgelig har jeg det. Men trening har også endret seg litt. Jeg regner jo med at forbrenningssystemet mitt er litt ødelagt og ting sikkert tar tid, og dette må jeg jo bare godta. Men er det noen her som vet noe om dette? Er systemet "ødelagt" for alltid? Hvor land tid tar det eventuelt før det er på "plass" igjen? Jeg sliter, når jeg spiser så kjenner jeg på sult / sug / overspiselysten, men klarer alltid å la være å spise så mye at jeg kaster opp. Dette er vel noe jeg må leve med, forhåpentligvis vil det ikke føles så vanskelig alltid, men det hele er min egen feil så klart. Nå spiser jeg relativt strukturert slik at jeg ikke går sulten og jeg passer på å spise sunn mat. Er heller ikke fanatisk, littegranne "usunt" går fint på lørdager.

Takker for svar på et litt klønette innlegg :) 

Anonymkode: b25d4...1ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skal du ta med legen din. Det er ikke lov å diskutere spiseforstyrrelser her inne

Anonymkode: ce89a...0fa

Skrevet

Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med  Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Lykke til,

Sulosi, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...