AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #21 Skrevet 21. februar 2017 Dette bør vel ikke være et spørsmål engang! Dere må omplassere hunden. Jeg forstår det er trist, men jeg kan love deg at det er mer trist at barnet ditt flere ganger må legges inn på sykehuset med astmaanfall, og spesielt hvis det kunne vært unngåt hvis dere hadde omplassert hunden. Anonymkode: 654e3...867
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #22 Skrevet 21. februar 2017 TS her. Takk for svar. Vi fikk beskjeden om astma for to dager siden. Dette med sykdom er noe vi måtte tenke oss til. Legen spurte om det var bedre i perioder hunden var borte, og det er det. Jeg tror bare vi ikke hadde reflektert over det. Barnas helse kommer selvfølgelig først. Legen sa at barnet mest sannsynlig vil vokse av seg astmaen. Jeg var selv allergisk mot dyr som barn, men i dag går det bra med unntak av katt. Vi har også snakket med en annen lege tidligere da eldste var yngre, og legen mente hunden ikke kunne være grunnen til sykdom, derfor har vi slått det fra oss frem til for to dager siden. Anonymkode: cc1b7...aee
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #23 Skrevet 21. februar 2017 Selvfølgelig bør du ikke omplassere hunden. Barna overlever vel noen astmaanfall, hyppig sykdom og nedsatt livskvalitet, såpass bør dem jo tåle sånn at du kan beholde hunden.... Barna kan jo tross alt gå på medisiner, og våkner jo uansett en del om natten, så litt ekstra pga tung pust er ikke så farlig. Dem vokser det sikkert av seg i puberteten, så 12-16 år med plager er jo ikke så lenge! Eventuelt kan du omplassere barna i 12-16 år, til dem vokser dette av seg, du har jo tross alt skaffet deg hund for livet! Anonymkode: 06f29...a92
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #24 Skrevet 21. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her...og så fikk jeg det igjen når jeg tippet 30. Noe som heller ikke er uvanlig. Anonymkode: 7a2ff...f7a Så leit! Jeg har vært astmafri i 27 år nå og hatt katt og hest de siste 20. Vi kunne IKKE ha dyr hjemme da jeg var barn. Anonymkode: 5dcee...a00
Tvist Skrevet 21. februar 2017 #25 Skrevet 21. februar 2017 En lege vil stort sett alltid anbefale at man kvitter seg med dyret. Min samboer har allergi mot midd, men før det ble påvist ble han anbefalt av flere leger å "kvitte seg" med kattene. Selv om det ikke var bevist at de hadde noe med saken å gjøre. Jeg ville ikke stolt på legene i denne sammenhengen. Det finnes mange gode midler som hjelper folk med allergi. Allergimedisiner, homeopati, akupunktur osv. Men jeg vet ikke om det hjelper mot astma, kun allergi. Jeg ville blitt med i hundegrupper på facebook og spurt etter råd der. I mellomtiden kan dere prøve å bruke petal cleanse, hold hunden borte fra soverom, kjøp en luftfrisker, vask hendene ofte og støvsug ofte.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #26 Skrevet 21. februar 2017 Hør i det minste på Astma- og allergiforbundet, siden de tross alt baserer seg på kunnskap og ikke synsing. Anonymkode: 34b39...271
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå