AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #1 Skrevet 20. februar 2017 De siste to ukene har det så og si vært null søvn på meg, jeg klarer ikke falle i dyp søvn. Jeg ligger som regel våken i sengen til 2-3på natten, og om det kommer noe søvn så er jeg fortsatt bevist der jeg ligger.. Dette fører til at natten kjennes endeløs ut og at jeg ikke er uthvilt når jeg står opp igjen klokken 6 om morgenen. Jeg legger meg som regel i 11-12 tiden.. Dette begynner å bli veldig slitsomt da jeg jobber 100% og må være fokusert i jobben min. Venter på legetime for å se om jeg kan få skrevet ut noe sovemedisin. Men har dere freaks tips til hva jeg selv kan gjøre for å falle dypere i søvn? Jeg trener etter jobb på dagtid og jeg er utrolig trøtt når klokken nærmer seg 11-12, men sove får jeg ikke.. Takker for svar! ••• Anonymkode: b5c4e...335
Millimani Skrevet 20. februar 2017 #2 Skrevet 20. februar 2017 Ikke ligg i senga og "tell sauer" hvis du ikke får sove. Stå opp igjen, gjør noe som på en måte stresser kroppen til å bli trøtt. Dette skal ikke være tv, pc, eller mobil, - men heller en bok, smøre niste, gå rundt på hvileløs vandring.. Det skal du gjøre helt til du blir så trøtt at du kjenner du kan "stupe" i senga og sovne.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #3 Skrevet 20. februar 2017 44 minutter siden, Millimani skrev: Ikke ligg i senga og "tell sauer" hvis du ikke får sove. Stå opp igjen, gjør noe som på en måte stresser kroppen til å bli trøtt. Dette skal ikke være tv, pc, eller mobil, - men heller en bok, smøre niste, gå rundt på hvileløs vandring.. Det skal du gjøre helt til du blir så trøtt at du kjenner du kan "stupe" i senga og sovne. Tingen er at når det nærmer seg sengetid så er jeg stuptrøtt og normalt ville sovne med en gang, ligger ekstremt trøtt om natten.. Men fortsatt våken.. Anonymkode: b5c4e...335
Millimani Skrevet 20. februar 2017 #4 Skrevet 20. februar 2017 Sånn kunne det være for meg også den tid jeg hadde søvnvansker. Men det var bare å stå opp igjen en gang eller to i løpet av natta.
Vesentlig Skrevet 20. februar 2017 #5 Skrevet 20. februar 2017 Er du veldig stressa? Du kan prøve å høre på sånn søvn-mindfullness-greie. Du kan søke på sleep hypnosis eller sleep mindfullness. Eller kanskje en lydbok? Kan også være lurt å unngå skjerm så mye du klarer etter 2000. Og stå opp til samme tid hver dag, også i helgene. Trener du? Mange kan oppleve å sove bedre etter trening.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #6 Skrevet 20. februar 2017 7 minutter siden, Vesentlig skrev: Er du veldig stressa? Du kan prøve å høre på sånn søvn-mindfullness-greie. Du kan søke på sleep hypnosis eller sleep mindfullness. Eller kanskje en lydbok? Kan også være lurt å unngå skjerm så mye du klarer etter 2000. Og stå opp til samme tid hver dag, også i helgene. Trener du? Mange kan oppleve å sove bedre etter trening. Er ikke stresset på noen måte, trener også Har prøvd å satt på sånn søvnhjelp, men fungerer svært dårlig. Står opp til samme tid i ukedagene, sover litt lengere i helgene da jeg ikke orker å stå opp 6 om morgene når jeg først har fri Anonymkode: b5c4e...335
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå